شماره روزنامه ۶۰۳۸
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • دنیای اقتصاد: ماجرای بوئینگ 777 همچنان در سر خط خبرها است. هواپیمایی که به سفارش ترکیش ایرلاینز ساخته شده بود و بعد از مدتی خبر از انصراف این شرکت هواپیمایی برای تحویل هواپیمای مذکور به گوش رسید. بازار گردشگری ترکیه به‌دلیل تنش‌های سیاسی حاصل از کودتای نافرجام تابستان و انفجارهای گاه و بی‌گاه، کساد شده و به همین دلیل، ترکیش‌ایرلاینز دیگر هواپیمای بردبلند گرانی مثل بوئینگ 777 نمی‌خواهد.

    با انصراف ترکیش ایرلاینز از خرید این هواپیما، شرکت بوئینگ که قرارداد فروش 80 فروند هواپیما را به ایران منعقد کرده، اعلام کرد که می‌تواند این مدل هواپیما را که در سبد خرید ایرانی‌ها هم موجود است، به ایران ایر تحویل دهد.

  • فاطمه احمدوند
    دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد

    طبق سرشماری سال‌های 90 و 95، طی 5 سال تعداد واحدهای مسکونی خالی رشدی 5/ 55 درصدی داشته است، تعداد این واحدها در سال 90، یک میلیون و 663هزار و در سال 95 به 2میلیون و 587هزار واحد افزایش یافته است (معادل ارزش رقمی حدود 250 میلیارد دلار). درحالی که کل موجودی مسکن در کشور در این فاصله زمانی 18درصد رشد داشته است(از 21میلیون و 600هزار واحد به 24میلیون و 400هزار واحد) همچنین تعدادکل واحدهای مسکونی با احتساب خانه‌های خالی، برای اولین‌‌بار بر اساس نتایج سرشماری 95 معادل یک میلیون و 200هزار واحد بیشتر از تعداد کل خانوارها است که نشان‌دهنده سبقت عرضه مسکن از تقاضای آن است و پدیده جدیدی در بازار مسکن تلقی می‌شود.

  • کاوه آفاق، خواننده سرشناس در حمایت از سیل‌زدگان آذربایجان در خیابان‌های تهران قطعاتی را برای مردم اجرا کرد. این خواننده و موزیسین شامگاه پنج‌شنبه در مرکز خرید پالادیوم که یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت‌وآمدترین مراکز خرید تهران است حضور پیدا کرد و با اجرای چند قطعه از مردم خواست تا در کار خیر شرکت کنند. با وجود اینکه خبر این اجرا اعلام عمومی نشده بود اما عده زیادی از مردم به تماشای اجرای این خواننده، ایستادند و به دعوت کاوه آفاق پاسخ مثبت دادند. در این اجرا «قطعات «شال»، «اتاق آبی» و «عطر تو» نواخته شد که شهاب آفاقی با ساز گیتارش کاوه آفاق را همراهی می‌کرد.

  • قائم‌مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان گفت: «مردم ایران و آذربایجان در همه زمینه‌ها پیوندی عمیق دارند. » به گزارش «ایسنا»، عدالت ولی‌اف در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی، بر توسعه همکاری‌های فرهنگی و گردشگری با این استان تاکید کرد و افزود: «مردم ایران و آذربایجان در همه زمینه‌ها پیوندهای عمیق دینی، زبانی، فرهنگی و تاریخی دارند و بیشتر مردم آذربایجان آرزو دارند که دست‌کم یک‌بار بتوانند از شهر تبریز دیدن کنند. » وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید میلادی در کشورش به‌عنوان «سال همبستگی اسلامی» یادآور شد: «مشترکات دینی و فرهنگی بین ایران و آذربایجان فرصتی برای گسترش ظرفیت‌های گردشگری متقابل است که باید با اقداماتی مانند تسهیل رفت‌وآمد و کاهش هزینه‌های سفر تقویت شود.

  • دنیای اقتصاد: انگلیس 23/ 63 میلیون نفر جمعیت دارد. حمل کانتینری در این کشور رشد چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است. جدول شماره یک تعداد بار حمل شده توسط کانتینر طی 3 سال منتهی به 2011 را نشان می‌دهد.

    اپراتورهای کانتینر مخزن‌دار

    در انگلستان 10 شرکت اپراتور کانتینر مخزن‌دار وجود دارد و تنها 2 شرکت تولیدکننده کانتینر مخزن‌دار در انگلستان فعال هستند. در حال حاضر این 2 شرکت از بین تولیدات خود مجموعا 600کانتینر را مورد استفاده قرار می‌دهند.

  • در حالی که قهرمان لیگ برتر امسال از دو هفته قبل مشخص شده است اما جنگ کاندیداهای سقوط و همچنین کسب رتبه دوم باعث شده است تا تنور این رقابت‌ها همچنان گرم باشد. همچنین با توجه به حضور تراکتورسازی در فینال جام‌حذفی، تیم‌های ذوب‌آهن، سپاهان و تا حدودی پیکان امیدوار هستند با کسب جایگاه چهارم در صورت قهرمانی این تیم شانس حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده را داشته باشند. در انتهای جدول هم سیاه‌جامگان و صبای‌قم جنگ وحشتناکی برای بقا خواهند داشت.

    پدیده خراسان - استقلال تهران

    پدیده‌ای‌ها که هفته گذشته قربانی انگیزه سرخپوشان برای باشکوه‌تر برگزار شدن جشن قهرمانی این تیم شدند به هیچ‌وجه قصد ندارند مقابل استقلال نیز شکست بخورند.

  • چین انقلاب تکنولوژی آینده جهان را فرماندهی می‌کند

  • 9 اردیبهشت 1288 به‌دنبال افزایش آشوب و بحران در سراسر کشور، محمدعلی شاه، مشیرالدوله صدراعظم را بر کنار و کامران میرزا نایب‌السلطنه را صدراعظم و وزیرجنگ کرد؛ کامران میرزا پسر ناصرالدین شاه قاجار و تنها فرزند منیرالسلطنه از همسران ناصرالدین‌شاه بود. پیش از وی ناصرالدین شاه از همسران متعدد خود صاحب ده پسر شده بود که از این تعداد تنها دو نفر زنده مانده بودند: سلطان مسعود میرزا و مظفرالدین میرزا. نسب خانوادگی شکوه‌السلطنه، مادر مظفرالدین میرزا، باعث ارجحیت وی بر برادران دیگر بود، اما مانع نشد که شاه علاقه خود به فرزند کوچک‌ترش را پنهان کند.

  • دنیای اقتصاد: به‌دنبال برخی انتقادها به لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراهای شهر و روستا، روز پنج‌شنبه رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه عقلانیت مبتنی بر خرد جمعی و حفظ انسجام، رویکرد اصلاحات در انتخابات 29 اردیبهشت است، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم هیچ‌گونه اختلاف ناشی از انتخاب افراد در لیست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای شوراهای شهر به انسجام جریان اصلاح‌طلب آسیب وارد کند. به گزارش «ایسنا» محمدرضا عارف در نشست رئیسان ستادهای استانی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: در تهران نزدیک به 200 نفر واجد شرایط حضور در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شورای شهر هستند.

  • دنیای اقتصاد - غرب استان تهران - نرگس اصلانی: در مراسمی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، بزرگ‌ترین آمفی تئاتر غرب استان تهران در شهر قدس افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، علی لاریجانی در مراسم بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی هنری غرب استان تهران و دومین سالن آمفی تئاتر بزرگ کشور در شهر قدس گفت: شهرستان قدس به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و صنعتی در تهران طی سال‌های گذشته رشد روزافزونی داشته است و افتتاح این طرح بزرگ فرهنگی و هنری نشان از درک عمیق و صحیح مسوولان این شهرستان و توجه ایشان به نیازهای شهروندان این شهر دارد.