شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای اقتصاد: بازارهای جهانی صبح اولین روز از دومین هفته ماه دوم میلادی شاهد رشد ارزش دلار و سهام و افت بهای طلا بودند. با این همه، در ادامه روز، هم دلار تحت فشار سیاست‌های دولت تازه واشنگتن ماند و هم طلا، قوت فنی خود را از دست نداد. صبح دوشنبه پول آمریکا به تحولات روزهای قبل واکنش داشت. از سویی در روزهای گذشته چند عضو کمیته بازار آزاد فدرال رزرو از افزایش بیش از 2 بار نرخ‌های بهره آمریکا در سال 2017 حمایت کرده بودند و از سوی دیگر، دونالد ترامپ در نشست اخیر خود با نخست‌وزیر ژاپن بحثی درباره کاهش ارزش دلار که حامی آن است، نکرد.

  • مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری اولین کنسرت رسمی ارکستر شهر تهران به رهبری اسماعیل تهرانی در فرهنگسرای بهمن خبر داد. بابک ربوخه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر عنوان کرد: پس از تمرین‌ها و برنامه‌ریزی‌های مداومی که صورت گرفت، ساعت ۱۹ پنج‌شنبه ۵ اسفند ماه اولین کنسرت رسمی ارکستر شهر تهران به رهبری استاد اسماعیل تهرانی در فرهنگسرای بهمن با حضور علاقه مندان و دوستداران موسیقی برگزار می‌شود. وی درباره قطعات کنسرت توضیح داد: «مهربانی»، «آزادی»، «ای ایران»، «چنگ رودکی»، «بزندان» و «نخست گلبانگ مضرابی» آثاری هستند که در این کنسرت ازسوی ارکستر شهر تهران برای علاقه مندان اجرا خواهد شد.

  • سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان یزد نسبت به حضور مثبت کولاکوویچ درتیم‌ملی والیبال کشورمان تردید دارد. عباسعلی میرحسینی در گفت وگو با «ایسنا» در این‌باره گفت: «شناخت کافی از او ندارم اما فکر می‌کنم می‌توانستیم گزینه بهتری را انتخاب کنیم. کار او خیلی سخت است و من آرزوی موفقیت و سربلندی برای این مربی دارم، نظر شخصی من این است که با توجه به شرایط فعلی تیم‌ملی می‌توانستیم مربی باتجربه‌تری را انتخاب کنیم. »

    .
  • آی‌تی ایران: شرکت چینی شیائومی با توسعه و گسترش چیپ (‌پردازنده‌های) تولیدی انحصاری، به دنبال رقابت با شرکت‌های قدرتمندی از جمله اپل، سامسونگ و هوآوی است. در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده که این تصمیم بخشی از برنامه‌ ورود به عرصه‌ برترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در دنیا و اقدامی جهت رها شدن از وابستگی به شرکت‌های تولید‌کننده پردازنده‌ها خواهد بود. ظاهرا پردازشگر شرکت شیائومی Pinecone نام دارد و طبق گزارش تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد. احتمال می‌رود از این پردازشگر در اسمارت‌فون مدل Mi6 استفاده شود، اگر شرکت رونمایی‌های سالانه خود را طبق تاریخ معین همیشگی انجام دهد، Mi6 باید در ماه مارس رونمایی شود.

  • ایرنا نوشت: قاضی حسن حیدری، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: فردی 62 ساله در این شهر به اتهام اقدام علیه امنیت داخلی از طریق جاسوسی به نفع کشور متخاصم به تحمل 10 سال زندان محکوم شده است.

    .
  • گروه بنگاه‌ها: خودبانک جامع پویا به‌صورت شعبه مکانیزه یکپارچه بدون استفاده از کارمند در بانک ملت افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی شرکت پویا همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، طی مراسمی با حضور دکتر اخلاقی مدیرعامل بانک ملت، مسعود مرتضوی مدیرعامل شرکت پویا و جمعی از مدیران و مسوولان بانک ملت و شرکت پویا، خودبانک جامع پویا که محصولی دانش بنیان و تولید داخل است به‌صورت شعبه مکانیزه یکپارچه افتتاح شد؛ بنابراین گزارش این شعبه بدون کارمند، قادر به خدمات‌رسانی خودکار تمام خدمات خرد بانکی شامل: وصول و واگذاری چک به حساب، دریافت ریالی، پرداخت ریالی، فروش سکه، صدور کارت و پرداخت قبوض و.

  • اسدالله نیک نژاد، کارگردان پروژه متوقف‌شده «لاله» می‌گوید کسی پاسخگوی وضعیت این فیلم نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، وی با اشاره به بلاتکلیفی پرونده پروژه سینمایی «لاله» بیان کرد: وقتی آن برخوردها با فیلم سینمایی «لاله» شد واقعا در روحیه من تاثیر منفی داشت و پس از چند سال متوجه شدم که به‌دلیل مشکلات شخصی مدیران زیرمجموعه سازمان سینمایی این برخورد با این پروژه سینمایی شده است. مدیریت غیر حرفه‌ای باعث شد که ساخت این فیلم سینمایی متوقف شود و این موضوع قلب من را شکست. این را هم باید بگویم در سال‌های اخیر به قدری فشار روحی روانی بر من وارد شده است که اصلا به فکر ساخت اثر جدیدی با این مدیریت سینمایی نیستم.

  • دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود. بارسلونا به‌عنوان صدرنشین گروه سوم مسابقات ازساعت 23:15 در یکی از مهم‌ترین بازی‌های دور رفت یک هشتم نهایی، در«پارک‌دوپرنس» فرانسه میهمان پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود. این 2 تیم در سال‌های اخیر 6 بار روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که سهم بارسا 3 برد و سهم پاری‌سن‌ژرمن یک برد بوده است. در نبرد آخر بارسلونا توانست در ورزشگاه «نیوکمپ» با 2 گل نیمار به پیروزی برسد. در دیگر مسابقه امشب، بنفیکا میزبان دورتموند است.

  • دانشگاه علوم پزشکی هاروارد در حال تست یک فناوری جدید در زمینه ایمپلنت‌های مغزی هستند که بدون ایجاد زخم در بافت مغز کار گذاشته می‌شود تا به کمک آن بینایی افراد نابینا بازگردانده شود. به گزارش «ایسنا» به نقل از یو. هرالد، این ایمپلنت داده‌ها را به مغز ارسال می‌کند و تفاوت‌ آن با نمونه‌های حاضر این است که آسیبی به بافت مغز نمی‌رساند و ارتباطات الکتریکی موجود در مغز را تغییر نمی‌دهد. این ایمپلنت از طریق جمجمه روی سطح مغز قرار داده می‌شود و در آن از سیم‌پیچ‌های میکروسکوپی استفاده شده که میدان‌های مغناطیسی قدرتمندی برای القای الکتریسیته در قسمت‌های مختلف مغز ایجاد می‌کنند.

  • دنیای اقتصاد، شادی آذری: فهرست رتبه‌بندی کشورها بر اساس شاخص فلاکت امسال نیز طبق روال هر سال توسط موسسه کاتو منتشر شد. این شاخص که نخستین‌بار در دهه 1960 میلادی توسط اقتصاددانی به نام «آرت اوکن» برای ارائه تصویری از وضعیت اقتصاد آمریکا به رئیس‌جمهوری وقت، لیندون جانسون معرفی شد، با محاسبه یک فرمول ساده به‌دست می‌آمد. در آن زمان تنها نرخ تورم سالانه هر کشور با نرخ بیکاری آن جمع می‌شد و بدین ترتیب شاخص فلاکت به‌دست می‌آمد.

    با گذشت زمان اما این فرمول بارها مورد ویرایش قرار گرفت تا اینکه امروزه عدد این شاخص برای هر کشور از مجموع نرخ بیکاری، نرخ تورم و نرخ بهره وام‌ها منهای درصد تغییر سرانه تولید ناخالص داخلی به‌دست می‌آید.