شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه رافع: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی از افزایش پنج درصدی کشته‎شدگان حوادث رانندگی استان در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

    سیدآریا حجازی تعداد قربانیان حوادث رانندگی استان در این مدت را 461 نفر اعلام کرد و افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 440 نفر بود.

    وی ادامه داد: از مجموع تلفات ناشی از حوادث رانندگی امسال بیشترین تلفات به ترتیب مربوط به محورهای برون‌شهری با 283 فوتی، محورهای درون‎شهری با 139 فوتی و جاده‌های روستایی با 39 فوتی است.

  • گروه گردشگری: با حکم معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی منصوب شد. به گزارش میراث آریا، مسعود سلطانی‌فر با صدور حکمی، حسن رباطی را به مدت دو سال به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی منصوب کرد.

    در این حکم بر وظایف مندرج در ماده 19 اساسنامه شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی تاکید شده و از مدیرعامل جدید خواسته شده است که با برنامه‌ریزی دقیق، سازماندهی منسجم و بهره‌گیری از توان کارشناسی موجود، زمینه‌های رشد و توسعه گردشگری کشور را فراهم کند.

  • گروه خبر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در جلسه علنی پارلمان با جذب مربیان پیش دبستانی به‌صورت معلم حق‌التدریس از اول مهرماه موافقت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، کلیات طرح استخدام معلمان حق‌التدریس با ۱۷۱ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع به تصویب رسید. این طرح پس از تصویب نهایی در مجلس باید به تایید شورای نگهبان برسد.

    تصویب کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان

    از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر،مجلسی‌ها با کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی موافقت کردند.

  • گروه بنگاه‌ها: در دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، دو رتبه نخست و سومی به نشریه ماهنامه بانک صنعت و معدن اختصاص یافت. به گزارش روابط عمومی بانک صنعت ومعدن،دراین جشنواره که به همت انجمن متخصصان روابط عمومی در سالن مرکزی نمایشگاه بین‌المللی برگزارشد، ماهنامه بانک صنعت و معدن از سوی هیات داوران در بخش ویژه‌نامه حائز رتبه نخست ملی و در بخش مصاحبه حائز رتبه سوم ملی برگزیده شد. این گزارش حاکی‌است دراین جشنواره تخصصی؛ انتشارات بیش از 130 روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های تابعه مورد بررسی قرار گرفت که درنتیجه رای هیات داوران مقام‌های اعلام شده نصیب نشریه بانک صنعت و معدن شد و لوح تقدیر و تندیس این جشنواره به داریوش سهرابی، مدیرمسوول و فرهاد خادمی، سردبیر نشریه اهدا شد.
  • گروه بنگاه‌ها‌:تفاهم‌نامه مشارکت مدنی احداث کارخانه تولید کنسانتره مس «درآلو» بین شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا امضا شد. به گزارش مس پرس، طبق مفاد این تفاهم‌نامه که با حضورمهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو و احمد مرادعلیزاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به امضا رسید، بخش خصوصی با مشارکت 65درصدی پروژه درآلو را به سرانجام خواهد رساند. این در حالی است که شرکت ملی مس تاکنون حدود 30 درصد از سرمایه‌گذاری مورد نیاز این پروژه را به انجام رسانده است.
  • ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شورای رقابت هرچه زودتر به وظیفه خود در زمینه رفع انحصار از واردات خودرو و احقاق حقوق مصرف‌کنندگان عمل کند.

    امرالله امینی اظهار کرد: متاسفانه از بهمن‌ماه سال گذشته واردات خودرو به کشور انحصاری شده و شورای رقابت به‌رغم موضع خود هنوز نتوانسته از این بازار رفع انحصار کند.


    وی با بیان اینکه اعضای شورای رقابت بارها اعلام کرده‌اند با دستورالعمل فعلی، واردات خودرو به کشور انحصاری شده است، خاطر نشان کرد: بنابراین طبق قانون، شورای رقابت موظف است از این بازار رفع انحصار کند.

  • رایورز: شرکت IBM سری جدید سرورهای بزرگ لینوکس خود را با نام LinuxONE معرفی کرد تا بار دیگر بتواند در این عرصه گام بردارد. این سرورها که فقط مبتنی بر سیستم عامل لینوکس فعالیت می‌کنند، به طور ویژه برای کسب‌وکارهای بزرگ طراحی شده‌اند. در بیانیه این شرکت آمریکایی آمده است که سیستم‌های LinuxONE Emperor سازمان‌های بزرگ را مورد هدف قرار داده‌اند و سیستم LinuxONE Rockhopper که در همین مجموعه عرضه شده است، در سازمان‌های متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    سرورهای لینوکس Emperor می‌توانند در آن واحد ۸ هزار رایانه مجازی یا هزاران کانتینر نرم‌افزاری را راه‌اندازی کنند و البته باید توجه داشت که همه این اقدامات مبتنی بر یک سیستم مرکزی لینوکسی انجام می‌شود.

  • باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به کارت قرمز پیکه در بازی برگشت سوپرکاپ اسپانیا اعتراض کرده است؛ کارتی که اگر پاک نشود، او را از اولین بازی کاتالان‌ها در فصل جدید لالیگا در خانه اتلتیک بیلبائو محروم خواهد کرد. درهمین حال مدافع میانی بارسا ادعای برخی رسانه‌ها در مورد توهین رکیک او به کمک داور بازی را رد کرده و البته از وی عذرخواهی کرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیکه در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «من بابت رویکردی که در مورد کمک داور داشتم، عذرخواهی می‌کنم و می‌دانم که کارم درست نبود.

  • دنیای اقتصاد، قزوین، مهـرداد نوری: دومین نمــــایشـگاه تخصصــی توانمندی‌های شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک قزوین در مراسمی با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار قزوین برپا شد.

    در این نمایشگاه 60 تولیدکننده استان انواع کالاهای خود شامل کاشی و سرامیک، قطعات خودرو، لوله، گرانول پی وی‌سی، مواد شوینده و پاک کننده، مواد غذایی، تولیدات صنعتی، لامپ، کانتینر، نوشیدنی و صنایع بسته را در بیش از 60 غرفه به نمایش گذاشته‌اند.

    این نمایشگاه تا ۳۰ مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برپا است.

  • معاون صنایع دستی استان کهکیلویه وبویراحمد از خرید میلیونی یک گروه هشت نفره گردشگر قطری در نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی یاسوج خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کهکیلویه و بویراحمد، روح‌الله وحدتی گفت: «این خانواده قطری که از ساعات ابتدای آغاز نمایشگاه حضور داشتند از تمامی غرفه‌ها و سیاه‌چادرهای عشایر بازدید کرده و بیش از 2 میلیون تومان، از غرفه‌های صنایع دستی و گیاهان دارویی خرید کردند که این امر مبین ظرفیت بی‌بدیل این نمایشگاه ملی است.