شماره روزنامه ۶۰۲۶
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • خبرآنلاین نوشت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود کتاب «سیاست هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد و مواضع شخصیت‌ها» را منتشر کرد. این کتاب که «اعظم سلامتی» آن را تالیف کرده است، پرونده‌‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را در دولت‌های نهم و دهم و مواضع شخصیت‌ها را در محدوده زمانی 1384 تا 1390 و محدوده‌ مکانی ایران و کشورهای آژانس انرژی اتمی‌ را بررسی کرده و شامل یک مقدمه، چهار بخش و نتیجه‌گیری است. آن‌طور که ناشر توضیح داده، این کتاب در پی پاسخ به پرسش‌هایی نظیر تاثیر رویکرد هسته‌ای محمود احمدی‌نژاد بر روند پرونده‌ هسته‌ای ایران و تفاوت‌ آن با رویکرد هسته‌ای سیدمحمد خاتمی و نیز عواملی که منجر به اتخاذ دیپلماسی فعال در روند پرونده هسته‌ای ایران از سوی احمدی‌نژاد شده، است.

  • رئیس هیات عامل ایمیدرو از فعال شدن طرح‌های زیرساختی منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ مهدی کرباسیان که روز یکشنبه 12 مرداد ماه همراه هیاتی از مدیران این سازمان و مجریان این طرح‌ها از منطقه ویژه پارسیان و لامرد بازدید می‌کرد، افزود: با توجه به مزیت‌های این دو منطقه و ذخایر غنی گاز و دسترسی به منطقه عسلویه و نیز وجود آب‌های آزاد برای صادرات محصول به بازارهای بین‌المللی، ‌مناطق ویژه پارسیان و لامرد مستعد سرمایه‌گذاری هستند و باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مناطق آماده شود.

  • ها‌فبک فرانسوی منچسترسیتی از بازی‌های ملی خداحافظی و عنوان کرد، به زودی دلایل خداحافظی خودش را اعلام خواهد کرد. سمیر نصری که برای جام‌جهانی 2014 به تیم ملی فرانسه دعوت نشد، تصمیم گرفت از بازی‌های ملی خداحافظی کند. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد، دیگر برای تیم ملی فرانسه بازی نخواهد کرد؛ چرا که بازی برای فرانسه او را ناراحت می‌کند. نصری که در تیم ملی فرانسه با دیدیه دشان به مشکل برخورد، درباره خداحافظی از تیم ملی این کشور گفت: «‌تصمیمم را گرفته‌ام. در واقع چند ماه پیش بود که به این جمع‌بندی رسیدم که از تیم ملی فرانسه خداحافظی کنم اما این تصمیم را اعلام نکردم؛ چرا که می‌خواستم در بهترین زمان ممکن تصمیمم را اعلام کنم.

  • فارس: بسیاری از وسایلی که قرار است در آینده به اینترنت متصل شوند، از آسیب‌پذیری‌های مهمی برخوردارند و این امر باعث می‏شود مشکلات استفاده از آنها تشدید شود. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بیزریپورت، بررسی جدید شرکت اچ‌پی نشان می‏دهد که در سال‏های آینده شاهد اتصال قفل‏‏‏های در، وب‌کم‏ها، تلویزیون‏ها، زنگ‏های هشداردهنده، درب‌های گاراژ منازل، کلیدهای برق، تهویه‌های مطبوع، لوازم آشپزخانه و. . . به اینترنت خواهیم بود.

    اما بر اساس یافته‏های اچ پی هر یک از این وسایل به‌طور متوسط از 25 آسیب‌پذیری برخوردارند و اگر به اینترنت متصل شوند، هکرها به‌راحتی می‏توانند آنها را مورد سوءاستفاده قرار دهند.

  • ایرنا نوشت: سرهنگ مقصود وکیلی جانشین فرمانده سپاه بوکان دیروز در همایش عاشقان ولایت گفت: مردم این شهرستان می‌توانند با تحویل دادن ماهواره‌های خود به جای آن گیرنده‌های مبدل دیجیتالی دریافت کنند. او این اقدام را در راستای مبارزه با معضلات و آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه و جلوگیری از آثار مخرب آن خواند. شهرستان بوکان با 227 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 184 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

    .
  • زلاتان ابراهیموویچ، ستاره سوئدی پاری‌سن‌ژرمن، مطمئن نیست که تیمش به بازیکنی با ویژگی‌های آنخل دی‌ماریا نیاز داشته باشد. آنخل دی‌ماریا پس از ورود تونی کروس و خامس رودریگس به این تیم جایگاه خود را از دست داده و گفته می‌شود رئال مادرید و پاری سن ژرمن برای انتقال قرضی ملی‌پوش آرژانتینی به توافق رسیده‌اند زلاتان اما در گفت‌وگو با اسکای در مورد او با تردید صحبت می‌کند: «نمی‌دانم که واقعا به این بازیکن نیاز داریم یا نه؟ پاری‌سن‌ژرمن تیمی است که سال‌های گذشته ستاره‌های زیادی را جذب کرده و در واقع برای کسب قهرمانی باید بازیکنان بزرگی داشته باشد.

  • موبنا: هرچه گوشی‏های هوشمند پیشرفته‏تر و کاربردی‏تر می‏شوند، آسیب‏پذیرتر و به نسبت بیشتر در معرض خطر دزدی قرار می‏گیرند. اکثر افراد همیشه روی گوشی‏های‏شان اکانت فیس‌بوک و توییتر، ایمیل و سایر برنامه‏های شبکه‏های اجتماعی که فعال است، دارند و حتی شماره‏ حساب بانکی و شماره کارت اعتباری آنها همیشه در دسترس است.

    گاهی لازم است تصور کنید فردی که ممکن است گوشی شما در دستش بیفتد چه کارهایی می‏تواند با آن انجام دهد. بنابراین لزوم به‌کارگیری تدابیر امنیتی در این دستگاه‏ها بسیار مهم است.

  • ایرنا نوشت: هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دیروز خود به استناد بندهای مختلف قانون مطبوعات به نشریات آرمان، کیهان، وطن امروز و امید جوان تذکر داد. در این جلسه نشریات «وطن امروز» به استناد بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات، «امید جوان» به استناد بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات، «کیهان» به استناد مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی، موضوع تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات تذکر داده شد.

    بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات موضوع افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگرچه ازطریق انتشار عکس یا کاریکاتور را مطرح کرده است.

  • ماریو بالوتلی فصل قبل عملکرد چندان خوبی در تیمش نداشت. او در جام‌جهانی بیستم نیز با وجود گلزنی در بازی نخست برابر انگلیس در بازی‌های بعدی ایتالیا بسیار کم‌فروغ بود. روزنامه‌های انگلیسی روز گذشته اعلام کردند که باشگاه لیورپول به دنبال جذب مهاجم میلان است. برندان راجرز، سرمربی لیورپول در واکنش به خرید ماریو بالوتلی با رد آن گفت: «تنها این بازیکن را تمجید کردم اما نمی‌دانم چرا روزنامه‌های انگلیسی خبر از حضور او در تیمم دادند. بالوتلی بازیکن بزرگی است اما هرگز به لیورپول نخواهد آمد. بازی‌های او را دید‌ه‌ام و دوست ندارم در مورد بازیکنان تیم‌های دیگر صحبتی کنم.