شماره روزنامه ۶۰۳۹
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • بخش اول گفت‌وگوی دنیای اقتصاد با محمدعلی پورشیرازی، عضو هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی دو روز پیش در این صفحه به چاپ رسید.
  • دبیر کانون شورای اسلامی کار کشور گفت: نرخ بیکاری مردان و زنان فارغ‌التحصیل دانشگاهی تا پایان برنامه چهارم توسعه به ترتیب به بالای 26 و 35درصد افزایش می یابد. علیرضا حیدری در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب که تا پایان برنامه سوم توسعه باید سالانه 730هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود، گفت: طی سال‌های 1378 تا 1383، 5/2میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شد.
  • رییس کنفدراسیون صنعت ایران گفت: اجرای ابلاغیه اخیر مقام معظم رهبری در خصوص بند «ج» اصل ۴۴قانون اساسی باید بر مبنای واقعیت‌های جامعه و اقتصاد کشور باشد.
  • محسن طرزی مقدم، دبیر کمیته اجرایی انتخابات سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: وزیر جهاد کشاورزی احکام روسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی 30 استان کشور را صادر‌‌ و ابلاغ کرد.وی افزود: براساس ماده 7 قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 1380‌ مجلس شورای اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی با پیشنهاد شورای استان، حکم رییس سازمان استان را صادر می‌کند.
  • رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مشخص‌نشدن تعرفه‌های جدید دولتی به ضرر سیستم بهداشت و درمان کشور است.
    به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر سید شهاب‌الدین صدر با اشاره به طبیعی بودن وجود برخی مشکلات بین نظام پزشکی و سایر نهادهای دولتی اظهار کرد: باید قانون جدید نظام پزشکی را صیانت کنیم تا خدشه‌ای به آن وارد نشود. وی افزود: علت برخی مشکلات در این زمینه سو‌ءتفاهم‌هایی بین نظام پزشکی و برخی دستگاه‌های غیر تخصصی است. افزایش تعرفه‌ها به علت وجود تورم در کشور، کاملا منطقی است. صدر خاطرنشان کرد:‌ اگر تعرفه‌ها در مسیر صحیح قرار نگیرد، ما با آن مخالفت خواهیم کرد، زیرا باعث افزایش تخلفات خواهد شد.
  • به دلیل بروز خشکسالی در مزارع چای، امسال با افت 50‌درصدی تولید چای روبه‌‏رو می‌‏شویم.
    ایرج هوسمی، رییس اتحادیه چایکاران کشور، در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان این مطلب گفت: در سال‌جاری به دلیل بروز خشکسالی در مزارع چای با افت 50‌درصدی تولید مواجهیم، به طوری‌ ‏که 90‌درصد باغات و 95‌درصد کارخانه‌ها هم‌‏اکنون در حالت تعطیلی به سر می‌‏برند.
    وی، با بیان اینکه از 15 خردادماه تاکنون خرید چای از سوی سازمان تعاون روستایی به دلیل خشکسالی مزارع کاهش یافته است، افزود: با توجه به افت 50‌درصدی تولید پیش‌‏بینی می‌‏شود، تا پایان امسال 25‌هزار تن بیشتر چای خشک به تولید نرسد.هوسمی، با اشاره به ادعای سازمان تعاون روستایی مبنی بر خرید تضمینی 27‌هزار تنی چای، بیان کرد: به دلیل هرس‌نکردن باغات و تقویت بوته‌‏ها در زمان مورد نیاز…
  • به کار نگرفتن بتن طبق روش علمی، عمر بتن را از بیش از 100 سال به کمتر از سه سال کاهش داده است.
    هرمز فامیلی، رییس انجمن بتن، درگفت و گو با ایلنا، با بیان مطلب فوق افزود: به کار نگرفتن اطلاعات تخصصی، علمی و دانشگاهی در کارگاه‌‏های بتن‌‏سازی مهم‌‏ترین چالش صنعت بتن است.فامیلی اظهارداشت: همین امر موجب شده تا فاصله عمیقی بین سطح دانش دانشگاهی و دانش کارگاه‌‏ها به وجود آید و نتوانیم از بتن که پرمصرف‌‏ترین مصالح ساختمانی جهانی است، استفاده صحیح کنیم.
    به گفته وی، به طور کلی کیفیت به‌‏کارگیری بتن در کشور ضعیف بوده، از این رو انجمن بتن در تلاش جزیی برای پر کردن این فاصله با نرم جهانی است.
  • دفتر انرژی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تدوین لایحه برای واردات بنزین را آغاز کرده است.گفته می‌شود حجم پیش‌بینی شده برای واردات بنزین در لایحه بین 3 تا 5/3میلیارد دلار خواهد بود که از محل حساب ذخیره ارزی تامین خواهد شد. در همین حال نشریه میدنیز با اشاره به تردید مقامات دولتی نسبت به پیامدهای تصمیم جدید در خصوص بنزین پیش‌بینی کرده است که روند فعلی ادامه می‌یابد.
  • تا پایان سال زراعی 86 ـ 85 ایران در زمینه تولید جو به خودکفایی می‌رسد.
  • به منظور شناسایی، تعیین کاربری و اعمال مدیریت مناسب برمناطق ساحلی کشور، طرح کاربری مطلوب اراضی ساحلی تا پایان سال‌ 86 نهایی می‌شود.