شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • در لیگ بلژیک اتفاقی تاسف‌بار برای بانوی فوتبالیست ایرانی رخ داده است. روز شنبه یاسمن فرمانی، فوتبالیست لژیونر ایرانی شاغل در لیگ بلژیک که در تیم شارلروا توپ می‌زند، برای حضور در جمع بازیکنان این تیم در مرحله پلی‌آف مسابقات لیگ با ممانعت داور مسابقه روبه‌رو شد و از او خواسته شد اگر قصد حضور در بازی را دارد باید حجابش را بردارد که فرمانی از این کار امتناع کرد. یاسمن فرمانی، همسر علی قلی‌زاده، دیگر لژیونر فوتبال ایران است که در تیم مردان شارلروا فعالیت دارد. باید دید قوانین داخلی فوتبال بلژیک در این خصوص چه می‌گویند. اگر داور مسابقه از قوانین تخطی کرده باشد باید در انتظار برخورد با او بود.
  • شنبه‌شب در جریان مسابقات هفته بیست‌وششم لیگ برتر روسیه سردار آزمون شانزدهمین گل خود را در این فصل به‌ثمر رساند و به حضورش در صدر جدول گلزنان لیگ برتر روسیه ادامه داد. زنیت در این بازی با نتیجه مساوی 2-2 برابر کراسنودار متوقف شد، اما آزمون یکی از دو گل تیمش را به ثمر رساند تا روزهای خوبش ادامه داشته باشد. در فاصله چهار هفته به پایان مسابقات این فصل، سردار با 16 گل و سه گل اختلاف نسبت به نفر دوم در صدر جدول گلزنان قرار گرفته است. گفته می‌شود درحال‌حاضر باشگاه سویا با پیشنهاد 15 میلیون یورویی که ارائه داده به‌طور جدی خواهان به خدمت‌گیری مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران است.
  • دنیای‌اقتصاد: در ادامه رقابت‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر پرتغال، شنبه‌شب ماریتیمو با دو گل مغلوب بلننسز شد و برای هفدهمین بار شکست در این فصل را تجربه کرد. در این بازی امیر عابدزاده و علی علیپور دو بازیکن ایرانی ماریتیمو فیکس بودند، اما علیپور در دقیقه 72 تعویض شد.
  • دنیای‌اقتصاد: مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان برگزار شد و در هر دو رشته هم تیم‌ملی ایران به‌عنوان قهرمانی دست یافت. ابتدا نوبت فرنگی‌کاران بود که با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و سه برنز بر بام قاره کهن بایستند و پس از آن هم دیروز آزادکاران موفق به تکرار این افتخار به نام کشورمان شدند. شاگردان غلامرضا محمدی البته عجله داشتند و ظهر دیروز قهرمانی‌شان را قطعی کردند. بر این اساس تیم‌ملی کشتی آزاد ایران با شانس رسیدن به سه مدال طلا و یک برنز عنوان قهرمانی زودهنگام این رقابت‌ها را به‌دست آورد.
  • کاپیتان 39 ساله پرسپولیس همچنان یکی از بهترین بازیکنان آسیا به‌شمار می‌رود که تاثیر او روی موفقیت‌های سرخپوشان قابل انکار نیست. در همین مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا جلال حسینی گل سه امتیازی تیمش را برابر الوحده به ثمر رساند و حتی نزدیک بود برابر الریان قطر گل دیگری هم بزند.
  • در اولین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس دو تیم چلسی و منچسترسیتی در ورزشگاه ومبلی شهر لندن برابر هم به میدان رفتند. این دیدار با یک گل به سود چلسی خاتمه یافت تا آبی‌های لندن به فینال جام حذفی راه یابند. به این ترتیب توماس توخل سرمربی آلمانی چلسی ضمن ادامه روند خوب در این تیم تبدیل به اولین مربی آلمانی تاریخ شد که یک تیم را به فینال جام حذفی انگلیسی می‌رساند. توخل بعد از پایان مسابقه گفت: «فکر می‌کنم لیاقت پیروزی در این دیدار را داشتیم. خوشحالم که توانستیم پیروز شویم و به فینال راه یابیم. یک گام تا قهرمانی فاصله داریم. سیتی در لیگ برتر عملکرد بسیار پایداری دارد و به همین دلیل ما از آنها عقب هستیم. باید مثل سیتی به ثبات برسیم و همین عملکرد را در چلسی پیاده کنیم.»
  • دنیای‌اقتصاد: سرانجام شایعات در مورد آینده هانسی فلیک قطعی شد و او بعد از برتری تیمش مقابل ولفسبورگ خبر جدایی‌اش از بایرن‌مونیخ را اعلام کرد. او در پایان بازی با ولفسبورگ بسیار حرفه‌ای و سرراست گفت: «امروز به مدیران تیم گفتم که دوست دارم در پایان فصل قراردادم را فسخ کنم. می‌خواهم از باشگاه که فرصت هدایت این تیم فوق‌العاده را به من داد تشکر کنم. این تصمیم برای من آسان نبود. من طرفدار این باشگاه هستم و گرد مولر، پل برایتنر و کارل هاینس رومنیگه همگی اسطوره‌های دوران کودکی‌ام بودند.»
  • فارس: روز شنبه اتفاقی عجیب در فوتبال حرفه‌ای فرانسه رخ داد. تیم چامبی که در دسته دوم لوشامپیونه بازی می‌کند، شرایط سختی از نظر دروازه‌بانی داشت. هر چهار دروازه‌بان این تیم دچار مصدومیت شدند. در بازی هفته سی‌وهشتم مقابل آمیان، وقتی خاویر پینوتو، دروازه‌بان 38 ساله مصدوم و از زمین خارج شد، این تیم به اجبار از «ونسان پلان» مربی دروازه‌بانی خود درون دروازه استفاده کرد. وی در کل نیمه دوم بازی از دروازه تیمش مراقبت کرد و اجازه دریافت گلی را هم نداد. در پایان چامبی دو بر صفر آمیان را شکست داد!
  • دنیای‌اقتصاد: یکی از جنجالی‌ترین اخبار این روزهای فوتبال ایران مربوط می‌شد به تسویه پاداش ناچیز قهرمانی با زنان فوتسالیست ایرانی؛ پولی که بعد از سه سال به آنها پرداخت شد و تازه مالیاتش را هم کم کردند! تیم‌ملی فوتسال زنان ایران ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ برای دومین دوره پیاپی جام قهرمانی آسیا را بالای سر برد. در پی این قهرمانی مقرر شد ۲۲ میلیون تومان به‌عنوان پاداش به ملی‌پوشان و کادر فنی پرداخت شود. با گذشت حدود سه سال بالاخره این پاداش پرداخت شد اما ۱۰ درصد مالیات از آن کسر و به جای ۲۲ میلیون تومان، ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به حساب بازیکنان واریز شده است.
  • مذاکرات برجامی در وین این روزها کماکان در جریان است و با توجه به سیگنال‌های مثبتی که از روند گفت‌و‌گوها ارسال می‌شود، احتمال لغو تحریم‌ها (در نتیجه بازگشت ایران و آمریکا به برجام) و حضور دوباره خودروسازان خارجی در ایران افزایش یافته است.