شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: نظام ارجاع به‌معنی محدودیت در خدمات سلامت نیست، بلکه منجر به افزایش دسترسی و آگاهی خانواده‌ها می‌شود، زیرا تیم پزشکی در کنار خانواده‌ها قرار می‌گیرد و اگر بیماری اتفاق بیفتد، فرد راهنمایی می‌شود تا مسیر درست را انتخاب کند.
  • راه‌اندازی مرکز ملی پایش سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور ضمن حفظ اشتغال و کسب‌وکارها، افزایش طول عمر بنگاه‌ها را به‌دنبال دارد و از رکود تعطیلی واحدها و خواب سرمایه‌ها جلوگیری می‌کند. به گزارش «ایسنا» پس از افتتاح مرکز اورژانس کسب‌وکار در دانشگاه علم و فرهنگ، مرکز پایش سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد. این مرکز که تمام سیاست‌های اشتغال‌زایی کشور را رصد و نقایص موجود را رفع می‌کند، گام موثری در جهت حفاظت از مشاغل و اشتغال موجود و افزایش طول عمر بنگاه‌های اقتصادی است.
  • سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: شیوع کرونا ویروس موجب بیش از یک میلیون مورد بارداری ناخواسته شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، سازمان ملل اعلام کرد: نزدیک به ۱۲ میلیون زن در کشورهای فقیر در دوران همه‌گیری کووید-19 از دسترسی به روش‌های پیشگیری از بارداری محروم بوده‌اند که موجب وقوع 4/ 1 میلیون مورد بارداری ناخواسته شده است.
  • از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، سه هزار و ۵۸ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار استان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، این آمار با کاهش ۹ درصدی روبه‌رو بوده است. به گزارش «ایلنا» امید آذرنگ، معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: در ۱۱ ماهه امسال در هیات حل اختلاف سه هزار و ۵۸ دادخواست واصله شده که منجر به دو هزار و ۱۲۷ رای صادر شده است. او اظهار کرد: افزایش نظارت‌ها در سایه تعامل کارفرمایان و کارگران و همچنین استفاده از ظرفیت کمیسیون کارگری شورای تامین استان باعث شده تا به‌رغم شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه، کمترین مشکل درخصوص مطالبات کارگری در سیستان و بلوچستان وجود داشته باشد. معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: امسال…
  • افزایش محسوس حجم صادرات فرآورده‌ها در بازار فیزیکی بورس انرژی موجب شد تا رونق جدیدی در این بازار شکل‌گیرد تا پس از ورود نفت خام به بورس انرژی، دومین پوست‌اندازی بزرگ این بازار تجربه شود و البته هنوز توانمندی‌های بالقوه بسیاری در این حوزه وجود دارد که یکی از آنها برنامه‌ریزی برای معاملات مشتقه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی است.
  • سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تشریح نشست اخیر این کمیسیون با محوریت بازار سرمایه گفت: در این جلسه بر عدم قیمت گذاری دستوری محصولات به خصوص محصولات و تولیدات ناشران بازار سهام و محصولات عرضه شده در بورس کالا تاکید شد.
  • در معاملات روز چهارشنبه 27 اسفند ماه جاری، شمش و مقاطع فولاد بدون نوسان قیمت از سوی تولید‌کنندگان عرضه شدند.به گفته فعالان بازار، معاملات آهن در روزهای پایانی سال 99 به‌رغم سال‌های گذشته، از رونق برخوردار نبود.
  • علیرضا ناصرپور/ معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا
    سال 1399 با فراز و نشیب‌هایی که در مسیر توسعه بورس کالا داشت در حال تمام شدن است و آخرین سال قرن 14 هجری شمسی در حال آغاز شدن است. سال 1400 مصادف خواهد شد با پانزدهمین سال فعالیت شرکت بورس کالای ایران که خود از ادغام سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران و سازمان کارگزاران بورس کالای کشاورزی ایران تشکیل شده است.
  • سال 99 به پایان رسید و با وجود تمام فرازوفرودها اما بورس صدرنشینی خود را در لیگ بازارها حفظ کرد. به این ترتیب پرونده بازار سهام در این سال با رشد 155درصدی شاخص کل بسته شد. بورس در 5 ماه نخست این سال به لطف سیل خروشان نقدینگی، ابرنوسان بیش از 300درصدی را ثبت کرد؛ اما در 7 ماه پایانی بخشی از این حباب بزرگ‌شده، تخلیه شد اما همین موضوع هم باعث نشد که بورس جایگاه اول را از دست بدهد. در دیگر بازارهای دارایی، دلار سال را با قیمت 24هزار و 820تومان به پایان رساند و در نتیجه بازدهی بازار ارز در این سال به 54درصد رسید. نفع خرید سکه اما بیشتر از دلار بود و با حفظ قیمت خود در سطح 11میلیون تومان توانست سود 83 درصدی را ثبت کند. در بازارهای جهانی، رمزارزها یکه‌تازی کردند و صدرنشین بازارهای جهانی لقب گرفت. در فضای اقتصاد…
  • روز چهارشنبه، به عنوان آخرین روز معاملاتی سال 99 شاهد افزایش تقاضا و رشد شاخص‌های اصلی در دو بازار بورس و فرابورس بودیم. بر این اساس شاخص کل بورس برای پنجمین روز متوالی صعودی بود و این بار با رشد 3/ 1 درصدی همراه شد.