شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • 16 مهرماه سال 1313 همزمان با روز جشن باستانی مهرگان و برگزاری آیین بزرگداشت هزاره فردوسی، مجلس شورای ملی تمامی جلسه خود را به نکوداشت یاد فردوسی اختصاص داد.
  • در پی انتشار خبر کشته شدن کلنل محمدتقی خان پسیان تا اواسط مهرماه 1300 درهای کنسولگری انگلیس در مشهد بسته بود و قراولان هندی به‌صورت مسلح روی بام کنسولگری مستقر شده بودند.
  • هشتم اکتبر سال 1746 دولت عثمانی که ارتش آن کشور در سال 1745 در منطقه «قارص» از ارتش ایران شکست خورده بود به نادرشاه پیشنهاد کرد که یک پیمان صلح دائم برای حل همه اختلافات دو دولت تنظیم و امضا شود.
  • کولت وولمن، صنعتگر آمریکایی 8 اکتبر سال 1889 در ایندیانا به دنیا آمد. او یکی از چهار بنیان‌گذار شرکت هواپیمایی دلتا است. دلتا ایرلاینز (Delta Air Lines) امروزه پس از شرکت‌های لوفت‌هانزا، امریکن ایرلاینز و یونایتد کنتیننتال در رتبه چهارم از فهرست بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان قرار دارد و قدیمی‌ترین خطوط هواپیمایی فعال در ایالات‌متحده به‌شمار می‌آید.
  • آنچه می‌خوانید گزارش ویلیام سالیوان، سفیر آمریکا در تهران به وزارت امور خارجه ایالات‌متحده در روز عاشورای سال ۱۳۵۷ است.
  • در تاریخ ابن کثیر آمده است که معزالدوله احمد ابن بویه در بغداد در دهه اول محرم امر کرد تمامی بازارهای بغداد را بسته، سیاه عزا پوشیدند و به تعزیه سیدالشهدا پرداختند.
  • براساس آمارها تا انتهای کار دولت یازدهم وسعت شبکه اصلی فیبرنوری به۵۶ هزار و ۶۱۶کیلومتر رسیده بود. فیبرنوری که محدودیتی در پهنای باند ندارد و سرعت‌های ۱۰۰ مگابیتی را نیز پوشش می‌دهد؛ در مقایسه با سیم مسی هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی را کاهش می‌دهد؛ به همین دلیل مسوولان کشور بر لزوم توسعه‌ آن تاکید دارند.
  • تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و مجازی به سرعت در حال رواج و رشد در میان بخش‌های مختلف تجاری و مصرفی هستند. حتی آمار و بررسی‌های مختلف هم این موضوع را تایید می‌کنند. جدیدترین بررسی‌های انجام‌شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2017 میزان صادرات جهانی مجموع هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی به 7/ 13میلیون دستگاه برسد که این میزان تا سال 2021 با متوسط نرخ رشد سالانه 1/ 56 درصدی، تا 2/ 81 میلیون دستگاه رشد خواهد کرد.
  • Jack Dorsey علاوه بر سِمت خود در توییتر، به شغل دوم خود به‌عنوان مدیر عامل شرکت پرداخت موبایل Square نیز ادامه می‌دهد. طی دوسال اخیر و بعد از بازگشت دورسی به سِمت مدیریت عامل توییتر، اتفاقات زیادی در این شرکت افتاده است مثلا نحوه عملکرد Timeline پروفایل‌های شبکه تغییرپیدا کرده، توییتر حق پخش برنامه‌های شبکه NFL را به دست آورد (که بعدا دوباره این حق را از دست داد)، این شرکت برنامه ویدئویی Vine خود را حذف و هفته گذشته تغییر اساسی دیگری در تنظیمات توییت‌های کاربران ایجاد کرد که طی آن تعداد کاراکترها در یک توییت از 140عدد به 280عدد افزایش یافته است.