شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • 14 اوت 1945 جنگ جهانی دوم در همه جبهه‌ها پایان یافت. در این روز (ظهر 15 اوت به وقت توکیو) هیروهیتو امپراتور وقت ژاپن اعلامیه تسلیم بدون قید و شرط این کشور را امضا کرد و جنگ در خاوردور نیز پایان یافت. شرایط تسلیم ژاپن در کنفرانس پوتسدام به تصویب سه قدرت بزرگ وقت (شوروی، آمریکا و انگلستان) رسیده بود. قرارداد نهایی تسلیم، دوم سپتامبر 1945 در عرشه ناو میسوری امضا شد. ژاپن در پی دو بمباران اتمی، با اینکه نیروهایش مناطق خارجی متعدد را در اختیار داشتند از ترس بمباران سوم، تسلیم شد. آلمان قبلا شکست خورده و از پای درآمده بود.

  • گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس روز شنبه همزمان با حضور تعدادی از اعضای هیات‌مدیره این باشگاه از جمله علی‌اکبر طاهری، حمیدرضا گرشاسبی و جعفر کاشانی در کمیته اخلاق در این کمیته دیده شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، ظاهرا کمیته اخلاق به‌خاطر مدل موهای منشا، او را احضار کرده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که منشا تمام طول فصل گذشته را با همین مدل مو در لیگ برتر ایران و باشگاه پیکان توپ زد، اما با حساسیت کمیته اخلاق روبه‌رو نشد. به این ترتیب به نظر می‌رسد کمیته اخلاق با تصمیم جدیدش بار دیگر آماج انتقادات قرار خواهد گرفت.

  • گروه بنگاه‌ها: به دنبال انتشار برخی شایعات و اخبار پیرامون موضوع «مالیات نقل‌‌وانتقال خودروی رانندگان اسنپ» در رسانه‌ها، این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پایبند به کلیه قوانین جاری کشور است. در این اطلاعیه که در اختیار «دنیای اقتصاد» قرار گرفته آمده است: پیرو اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر دریافت مالیات از رانندگانِ این شرکت هنگام نقل و انتقال خودرو، شایان ذکر است که تمام مطالب یاد شده خارج از قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران بوده و خلاف واقع است. براساس قوانین مربوطه، رانندگان اسنپ همانند سایر آحاد جامعه در زمان نقل و انتقال خودرو در دفتر خانه‌های رسمی تنها هزینه‌ نقل و انتقال سند خودرو را می‌پردازند.

  • سمات: بر اساس جدیدترین آمارها، ارزش صندوق‌های قابل معامله در تیرماه امسال به بیش از 1300 میلیارد تومان رسید. درحال حاضر 26 صندوق قابل معامله در بازار سرمایه ایران فعال هستند و صندوق اعتماد‌آفرین پارسیان با ارزشی معادل 536 میلیارد تومان بزرگ‌ترین صندوق ETF است. صندوق‌های قابل معامله صندوق امین حدود 136 میلیارد تومان، صندوق پایدار سپهر با حدود 111 میلیارد تومان، توسعه یکم با 100 میلیارد تومان، صندوق کیان با 84 میلیارد تومان و صندوق آرمان آتی کوثر با 63میلیارد تومان به ترتیب در رتبه‌های دوم تا ششم بزرگ‌ترین‌ صندوق‌های ETF بازار سرمایه قرار دارند.

  • ایسنا: نیروهای امدادی تلاش می‌کنند نشت نفتی نزدیک میدان نفتی مشترک عربستان سعودی و کویت در خلیج فارس را مهار کنند. به گزارش شبکه الجزیره، هیچ گزارش رسمی درباره منبع یا میزان این نشستی در آب‌های ساحل جنوبی کویت نزدیک میدان نفتی الخفیج که میان عربستان و کویت مشترک است، وجود ندارد. بر اساس بیانیه سخنگوی شرکت نفت کویت که از سوی خبرگزاری این کشور منتشر شد، تیم‌های اضطراری همچنان تلاش می‌کنند تا نشت نفت نزدیک منطقه راس الزور کویت را تحت کنترل درآورند. رسانه‌های کویتی به نقل از کارشناسان نفتی نوشتند: این نشت از یک خط لوله ۵۰ کیلومتری قدیمی از الخفیج روی داده است.

  • خبرگزاری فرانسه: مخالفان رئیس‌جمهور کنیا اعلام کردند تا باطل شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، به اعتراض‌های خود ادامه خواهد داد. مخالفان می‌گویند که در اعتراض‌های پس از انتخابات ۱۰۰نفر کشته شده‌اند. اعتراض‌ها جمعه شب پس از اعلام پیروزی اوهورو کنیاتا آغاز شد. رایلا اودینگاه رقیب رئیس‌جمهوری منتخب، اما با نپذیرفتن شکست مدعی است که تقلب گسترده‌ای در این انتخابات صورت گرفته است. این اعتراض‌ها یادآور خشونت‌های پس از انتخابات سال ۲۰۰۷ است که در آن یک هزار و ۱۰۰ نفر کشته و ۶۰۰ هزار نفر آواره شدند.

  • گروه بنگاه‌ها: نشریه بانک کارآفرین در بخش‌های مختلف دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، دو رتبه نخست و دو رتبه دوم را کسب کرد. به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، در دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که در سالن اجتماعات خانه هنرمندان و با حضور جمعی از مسوولان و دست‌اندرکاران روابط عمومی برگزار شد، نشریه «پیام کارآفرین» موفق شد از میان 1800 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره از 50سازمان و نهاد دولتی و خصوصی، در رشته‌های سرمقاله و ویژه‌نامه رتبه اول و در بخش‌های تیتر و صفحه‌آرایی رتبه دوم را در سطح ملی کسب کند.

  • دنیای اقتصاد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موافقت کردند. به گزارش «ایسنا» در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، کلیات طرح الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر با ۱۸۰ رای موافق، ‌۳۶ رای مخالف و ۳ رای ممتنع به تصویب مجلس رسید؛ بنابراین کلیات این طرح در مجلس تصویب و رسیدگی به جزئیات نیز به‌صورت دو شوری انجام خواهد شد.

    در صورت تصویب نهایی ماده الحاقی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور و هر یک از وزرا موظف هستند که در مرداد هر سال براساس برنامه‌های ارائه شده در زمان تشکیل دولت و اخذ رای اعتماد وزرا، اسناد و قوانین بالادستی و شاخص‌های عملکردی…

  • سوکار پلیمر چند خط تولید پلی پروپیلن جدید را با استفاده از فناوری‌های جدید کانادا و اتریش راه‌اندازی می‌کند. به گزارش «نیپنا» به نقل از پایگاه اینترنتی آذر نیوز، شرکت سوکار پلیمر، یکی از بزرگ‌ترین‌ شرکت‌های فعال جمهوری آذربایجان در صنعت پتروشیمی، به تازگی اعلام کرد که تعدادی خط تولید جدید پلی‌پروپیلن را به‌زودی راه‌اندازی می‌کند. در همین راستا قرار است تا اوایل سال 2018 میلادی یک خط تولید پلی پروپیلن با ظرفیت 180 هزار تن در سال مبتنی بر فناوری کانادایی و یک خط تولید پلی اتیلن سنگین با ظرفیت 120 هزار تن در سال مبتنی بر تکنولوژی اتریشی راه‌اندازی شود.

  • شرکت آمریکایی تسلا به‌تازگی اطلاعات جدیدی را به همراه آمار عملکرد سه ماهه دومش منتشر کرده است. مهم‌ترین خبر در این میان، اعلام تعداد دقیق خودروهای پیش فروش شده مدل تسلا 3 است. اگرچه پیش از این، رقم نیم میلیونی برای پیش فروش این خودرو اعلام شده بود، اما حالا گفته شده که با حدود 63 هزار لغو درخواست، این تعداد به 455 هزار دستگاه رسیده است. این رقم هرچند برای یک خودروساز، معمول نیست؛ اما می‌تواند آمار خیره‌کننده‌ای در حوزه فروش خودروهای تمام الکتریکی باشد. معمولا در نشست‌های خبری، محصولات جدید پای ثابت پرسش سهامداران و خبرنگاران است و به همین دلیل تسلا نیز اطلاعات جدیدی را از مدل Y یا شاسی بلند کوچکش، منتشر کرده است.