شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • در راستای حمایت از فعالان حوزه موسیقی و در قالب شرکتی که به نوازندگان کمک می‌کند تا تولیدات موسیقی خود را در عین حفظ کپی رایت توزیع و بازاریابی کنند اپل کمپین جمع‌آوری 50 میلیون دلار کمک مالی را آغاز کرده است.
  • شرکت مس تربیت و پرورش نیروهای جوان و زبده را یک اصل مهم تلقی می‌کند، زیرا برای ادامه فعالیت شرکت بزرگی همچون مس، باید افراد کاربلد و متخصص تربیت شوند تا جایگزین افراد بازنشسته شوند.
  • شرکت ریو تینتو تولید لیتیوم گرید باتری را از سنگ باطله در کارخانه‌ای واقع در معدن بورات که در شهر کالیفرنیا ایالات‌متحده کنترل می‌شود، آغاز کرد. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت خبری ماینینگ ویکلی، این کارخانه آزمایشی در گام بعدی به ارتقای دستاورد فرآیند تولید لیتیوم در معدن Boron خواهد پرداخت تا این ماده معدنی مهم را با درجه خلوص بالاتری از توده باطله با عمری بیشتر از 90 سال عملیات معدنی، استخراج کرده و ارزش‌افزوده از آن به‌دست بیاورد. در دوره آزمایشی این واحد، فرآیندهای تشویه و لیچینگ (استخراج مایع-جامد) توده سنگ، در مقیاس کوچک‌تر بازیافت لیتیوم موفقیت‌آمیز بوده است.
  • رشد بهره‌وری سالانه بندر، ارتقای توان عملیاتی از طریق بهبود فرآیندهای تخلیه و بارگیری و خروج کالا، ارتقای سطح ایمنی عملیات تخلیه و بارگیری، حمل و انبارش کالا و کانتینر و افزایش میزان سرمایه‌گذاری، محورهای کلان اهداف تعریف‌شده در حوزه بندری طی سال‌جاری در بندرشهید بهشتی چابهار است. مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش میزان سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای و صنعتی، بازنگری قراردادها برای کاهش اثرات تحریم و کووید-۱۹ و نیز کاهش مدت زمان فرآیند انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری، در دستورکار جدی بندر قرار دارد. به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی،‌ بهروز آقایی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه…
  • اپلیکیشن داپ اپ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌ هایپر فامیلی تفاهم‌نامه‌ای را در راستای توسعه صنعت خرده‌فروشی امضا کردند. با امضای این تفاهم‌نامه، از این پس مشتریان فروشگاه‌ هایپرفامیلی می‌توانند از خدمات داپ‌اپ از جمله کش‌بک و استفاده از تاکسی رایگان و ... بهره ببرند. مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌ هایپرفامیلی، وجود یک پلت‌فرم که مکانیزم رصد مشتریان را تسهیل کند، در هر فروشگاهی حائز اهمیت دانست و افزود: فروشگاه زنجیره‌ای‌ هایپر فامیلی با درک اهمیت نیاز مشتریان، رفع دغدغه‌های مصرف‌کنندگان و ارائه امتیاز بیشتر به مشتریان وفادار بر آن شد تا با استفاده از اپلیکیشن داپ اپ بتواند این مسیر را به خوبی پشت سر بگذارد.
  • شرکت فولاد خوزستان برای نخستین‌بار در کشور، توانست با بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص و همکاری شرکت دانش‌بنیان داخلی در قالب انعقاد قرارداد پژوهشی و نوآوری، موفق به بومی‌سازی و ساخت اسلاید گیت نوع CS80 شود. به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، ابراهیم دادرس، مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی فولاد خوزستان اظهار کرد: اسلاید گیت از تجهیزات مهم در تولید فولاد است که در زیر پاتیل مذاب نصب می‌شود و وظیفه‌ قطع و وصل جریان مذاب و کنترل میزان مذاب خروجی از پاتیل را برعهده دارد؛ به عبارت ساده‌تر، شیر کنترل قطع و وصل جریان مذاب است.
  • مترجم: مهدی نیکوئی
    رهبران سازمانی امروز می‌توانند در پی تغییر مدل‌های کسب‌وکار و ظهور فناوری‌های جدید، به شیوه‌های کاملا متفاوتی از کار فکر کنند؛ شیوه‌هایی که هم برای سازمان‌ها و هم برای کارکنان ارزشمند باشد.
  • علیرضا محفوظی amahfouzi04@gmail.com
    هر ‌جا سخن از حقوق عمومی است جای پای دولت در آن دیده می‌شود. سخن گفتن از دولت و اندیشیدن پیرامون آن نه کهنگی دارد و نه تمام‌شدنی است و پیوسته می‌تواند همچون پدیده‌ای جدید و نوین مورد مداقه علمی قرار گیرد.
  • مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی alavitarjomeh@gmail.com
    از همان زمان که کارگروهی و سازمان‌ها شکل گرفته‌اند، انواع مختلف جلسات نیز رواج داشته‌اند، از جلسات فرد با فرد و جلسات تیمی گرفته تا جلسات عمومی در سطح سازمان و جلسات دوره‌ای و توجیهی. با این همه در سال‌های اخیر و پس از فراگیری تکنولوژی‌های دیجیتال در سازمان‌ها، از تعداد جلسات حضوری و رودررو کاسته شده و به جای آن، ویدئوکنفرانس و جلسات مجازی رواج پیدا کرده که این تغییر موجب قوی‌تر شدن جنبه دیتامحور قضیه و کمرنگ‌تر شدن جنبه انسانی و داستان جلسات شده است. این موضوع می‌تواند زنگ خطر را برای سازمان‌ها به صدا درآورد. به‌طور کلی، جلسات کاری سنتی و رایج در سازمان‌ها به سه دلیل عمده، فاقد کارآیی و جذابیت برای کارکنان و گاه حتی برای خود مدیران بوده و هست که عبارت است از:
  • یک ماه و نیم دیگر «کریستیانو آمون» بر صندلی مدیرعاملی غول توسعه‌دهنده تکنولوژی‌های بی‌سیم تکیه می‌زند. او برنامه‌های زیادی برای آینده شرکت بزرگ کوآلکام دارد؛ از افزایش سهم بازار در صنایع مختلف موبایل هوشمند، خودروسازی و اینترنت اشیا گرفته تا بلندپروازی‌هایی مثل توسعه تکنولوژی‌های مربوط به نسل بعدی شبکه‌های ارتباطی یعنی 6G.