شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • فاز دوم همکاری گروه سایپا با شرکت هیوندایی پاورتک (HPT) در زمینه تولید گیربکس6 سرعت اتوماتیک با انعقاد قرارداد جدید آغاز شد. مدیرعامل شرکت مگاموتور در حاشیه امضای این قرارداد گفت: مذاکرات شرکت مگاموتور با هیوندایی کره از اوایل سال 95 آغاز شده و این همکاری با انعقاد قرارداد گسترده تر از قبل وارد فاز دوم خواهد شد. محمدرضا شیخ عطار افزود: گروه سایپا براساس برنامه توسعه محصول خود و به‌منظور بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا روی پلت‌فرم‌های sp پس از بررسی تامین‌کننده‌های مختلف، قوای محرکه شرکت هیوندایی کره را انتخاب و اواخر سال 95 با این شرکت، قراردادی برای تامین گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای خودروی sp100 امضا کرد.شیخ عطار همچنین با اشاره به تغییر ذائقه مردم در استفاده از خودروهای اتوماتیک گفت: نظر مردم نسبت به…
  • حزب‌الله لبنان تصاویری را منتشر کرد که از داخل یکی از شهرک‌های اسرائیلی در مجاورت با نوار مرزی بین اسرائیل و لبنان گرفته شده است. این تصاویر با عبارت «برای کسی که گمان می‌کند در تعقیب ماست... فراموش نکن پشت سرت را هم نگاه کنی» به دو زبان عبری و عربی زیرنویس شده بود.
  • فایل‌هایی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) یک سری طرح‌های عجیب و غریب هم برای کشتن رهبر فقید کوبا داشته است؛ از پر کردن صدف با مواد منفجره تا پرداخت پول به گانگسترهای شیکاگو.
  • حریت: شهردار آنکارا به دستور رئیس‌جمهوری ترکیه از سمتش کناره‌گیری کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه که به‌دنبال احیای «حزب عدالت و توسعه» پیش از انتخابات ۲۰۱۹ است به «ملیح گوکچک»، شهردار آنکارا دستور داد تا از سمتش استعفا دهد.
  • دیروز یکشنبه نشست وزرای خارجه و روسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی در ریاض آغاز شد. در این نشست درمورد مرحله آینده عملیات نیروهای ائتلاف در یمن، اقدامات طرفین، تهدیدات و مجموعه‌ای از مسائل مورد بررسی قرار گرفت.
  • منابع امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کردند که تروریست‌های داعش از شهرستان القائم در غرب عراق به‌شهر مرزی البوکمال سوریه فرار کرده‌اند.
  • روز گذشته در جلسه شورای شهر تهران بحران آلودگی هوای پایتخت بدون دستیابی به راهکار فوری بررسی شد. این نشست که با حضور رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد، به مثابه یک جلسه دورهمی، بی‌نتیجه ختم شد. در واقع فراموشی نسبت به مصوبات زودبازده در حوزه آلودگی و طرح غلط صورت‌مساله، باعث شده تعداد روزهای اضطرار (وضعیت قرمز) در پایتخت افزایش پیدا کند. قرار بود طبق مصوبه پارسال دولت، بسته مدیریت تقاضای سفر شهری (کاهش روزهای کار) تهیه شود.
  • در حالی که مشاوران املاک اعتقاد دارند بازار مسکن در مهرماه با وجود همزمانی با محرم، برخلاف سال‌های گذشته راکد نبوده و میزان مراجعات و روند عمومی بازار افت چندانی نسبت به شهریورماه نداشته است، بازارآپارتمان‌های نقلی که عمدتا زیر 50 مترمربع مساحت دارند، بر خلاف دیگر بخش‌های بازار مسکن با افت دما همراه بوده است.
  • تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی درخصوص تحولات بازار مسکن شهر تهران از انجام معاملات خرید مسکن در مهرماه با قیمت شهریور ماه حکایت دارد.
  • دو روز پیش دامنه تغییرات مدیریتی در مجموعه شهرداری تهران به سازمان نوسازی شهر تهران رسید و با حکم محمدعلی نجفی شهردار تهران، رضا میرصادقی به‌عنوان مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهر تهران معرفی شد.