شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • Joann S.Lublin مریم رضایی

    نویسنده: Joann S. Lublin

    مترجم: مریم رضایی

    منبع: Wall Street Journal

    لارنس کرزیوس، به عنوان مدیرعامل شرکت مواد غذایی مک‌کورمیک (McCormick)، هنگام ملاقات با هیات‌مدیره شرکت در اواخر ماه ژانویه، برنامه‌هایی برای تعیین جانشین خود طرح‌ریزی کرد. زمان‌بندی او کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسید؛ چرا که این مدیر 58 ساله، یک هفته قبل از شروع کارش به عنوان بالاترین مقام شرکت، ترتیب این برنامه را داده بود. برنامه‌ریزی برای تعیین جانشین مدیرعامل، در این شرکت 127 ساله همیشگی و خیلی‌زود انجام می‌شود؛ درسی که تا حدی به واسطه مرگ غیرمنتظره یکی از مدیران سابق و مشکلات قلبی و استعفای زودهنگام مدیر جانشین پس از او، فراگرفته شد.

  • بازیکنان تیم فوتبال نفت تهران برای اعتراض به بلاتکلیفی‌شان مقابل وزارت نفت تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازیکنان نفت تهران صبح دیروز راهی وزارت نفت شدند و در واکنش به بحث واگذاری باشگاه‌شان و بلاتکلیفی فعلی مقابل این وزارتخانه تجمع کردند. خواسته بازیکنان نفت دیدار با مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران بود. ازسوی دیگر اما استاندار گیلان و رئیس مجمع نمایندگان این استان در نامه‌ای خواستار دخالت رئیس‌جمهوردر مزایده باشگاه نفت و بازگشت ملوان به لیگ برتر شدند.

    .
  • دنیای اقتصاد، بندرعباس: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با تلاش مستمر و برنامه‌ریزی‌های دقیق توانست در گامی دیگر قدمی بزرگ به سوی رسیدن به ظرفیت اسمی فاز یک فولادسازی با 16 ذوب در روز بردارد. به گزارش روابط عمومی این شرکت، با تلاش شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی دقیق پس از اینکه رکورد 13 ذوب در روز در 30اردیبهشت با 15 ذوب در روز در 31 اردیبهشت شکسته شد، این بار در خرداد کارکنان بخش تولید فولادسازی توانستند در یک روز به 16 ذوب دست یابند و 3 هزار تن محصول شمش بیلت را در یک روز کاری تولید کنند.

  • دنیای اقتصاد: شرکت سرمایه‌گذاری چینی Tencent به‌طور رسمی شرکت سوپرسل، سازنده بازی مطرح Clash of Clans را با قیمت 2/ 10 میلیارد دلار خریداری کرد. به گزارش Engadget، در پرتو قرارداد منعقدشده، هلدینگ Tencent 73 درصد از سهام سافت‌بانک ژاپن از این شرکت بازی‌سازی را که ارزش آن در سال 2015 میلادی 35/ 1 میلیارد دلار عنوان شده بود نیز خریداری خواهد کرد. با این اوصاف، پس از نهایی شدن قرارداد، سوپرسل فعالیت‌ خود را به‌طور مستقل از مقر آن در هلسینکی فنلاند ادامه خواهد داد. انعقاد این قرارداد، مالکیت دو عنوان پرفروش در حوزه بازی‌های ویدئویی را در اختیار Tencent قرار خواهد داد.

  • معاون گردشگری کشور از پیگیری برخی مطالبات صنعت گرشگری در بخش واردات تجهیزات و معافیت‌های مالیاتی از طریق وزارت صنعت، معادن و تجارت خبر داد. به گزارش «ایسنا» مرتضی رحمانی‌موحد با اشاره به جلسه‌ای که اخیرا به همراه روسای تشکل‌های هتلداران و تورگردانان با رئیس گمرک ایران داشته، گفت: «این دیدار در چارچوب حمایت از فعالان صنعت گردشگری صورت گرفت که اتفاقا پس از طرح برخی مشکلات درخصوص ترخیص کالا و ورود خودروهای گردشگری، گمرک نیز برای حل این مشکلات قول مساعد داد. » وی افزود: ‌«ما مجبوریم برخی تجهیزات مورد نیاز این صنعت را به ایران وارد کنیم، چون برخی کالاها از نظر کمیت و کیفیت قابلیت ساخت در داخل کشور را ندارند و لازم است برای تامین و ارتقای استاندارد گردشگری، آنها را وارد کنیم که در این راه به همراهی و حمایت…

  • گروه صنعت و معدن: صنعت سیمان کشور به لحاظ توانایی بالا در صادرات و ارزآوری، کاربردهای متنوع و ظرفیت بالای تولیدی که دارد در کنار وجود مواد اولیه فراوان و با کیفیت بالای داخلی و وجود دانش فنی و تولید بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور می‌تواند یکی از لنگرگاه‌های مهم کشور برای رشد و توسعه اقتصادی باشد.

    با این وجود، برنامه‌‌ریزی برای رفع چالش‌ها و موانع پیش روی این صنعت برای استفاده از پتانسیل‌های آن در گذار از رکود و رسیدن به رشد و شکوفایی بیش از پیش ضروری به‌نظر می‌رسد.

  • الفجر: ده‌ها تن از حامیان آیت‌الله عیسی قاسم که برخی از آنان کفن به تن کرده‌اند با ادامه تجمع در مقابل منزلش اعتراض خود را به لغو تابعیت وی نشان دادند. تحصن و اعتراض مردم بحرین از زمان اعلام لغو تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم ادامه دارد و از ابتدای اعلام این موضوع ده‌ها شهروند بحرینی با پوشیدن کفن در مقابل منزل وی تجمع کرده‌اند. از سوی دیگر، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای گفت: «آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین پرچمی از پرچم‌های علم، جهاد و میانه‌روی است و زمانی که نظام بحرین تابعیت وی را سلب کرد این به معنای این است که آنها به شایسته نبودن خود برای رهبری بحرین اعتراف کردند.

  • گروه بازرگانی: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،‌ معادن و کشاورزی ایران، با تاکید بر اینکه باید کمپین مبارزه با سوءمدیریت راه‌اندازی شود، به روایتی از یک نمونه سوءمدیریت در پرواز تهران - کرمان، پرداخت.

    محسن جلال‌پور روز گذشته در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: این روزها صحبت ازحقوق‌های نامتعارف، کم نیست. چند روز پیش من هم اظهارنظری کردم با این مضمون که ظلم حقوقی برخی مدیران دولتی دربرابر سوءمدیریت‌ها ناچیز است. وی اضافه کرد: برای من تعجب‌آور است که چرا هیچ‌کس کمپین مبارزه علیه سوءمدیریت راه نمی‌اندازد و هیچ‌کس درباره خسارت بسیار بزرگ تر این مدیران به اقتصاد کشور اظهارنظر نمی کند.

  • اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.

    خدایا راهنمایی‌ام کن به کارهاى شایسته و اعمال نیک و برآور حاجت‌ها و آرزوهایم را اى که نیازى به سویت تفسیر و سوال ندارد اى داناى به آنچه در سینه‌هاى جهانیان است درود فرست بر محمد و آل پاکیزه و مطهر او.

    .