شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای اقتصاد، ‌شیراز، محمد صداقت: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اعلام اینکه بیش از 10 هزار جلد کتاب گویا در قفسه‌های کتابخانه‌های این استان در دسترس مطالعه‌کنندگان به‌خصوص نابینایان و کم بینایان قرار گرفته است، افزود: تا پایان سال 4 هزار جلدکتاب دیگر نیز گویا می‌شوند.

    سیدمحمدامین جعفری حسینی با اشاره به اینکه 95 درصد کتابخانه‌های استان به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند، گفت: ساخت 15 کتابخانه جدید نیز در شش روستای سیوند، تیوان استهبان، جلیان فسا، ‌جایدشت فیروزآباد و الغدیر داراب آغاز شده است.

  • شرکت عمران شهر جدید پردیس شرایط نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر در این شهر جدید را اعلام کرد.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌‌وشهرسازی در اطلاعیه‌ای که از طرف شرکت عمران پردیس در این باره منتشر شده اولین شرط نقل‌وانتقال واحدهای مسکن مهر انتقال وام این واحدها از مالک اول به خریدار با مراجعه طرفین به بانک مسکن اعلام شده است.


    در این اطلاعیه آمده است: متقاضیان با در دست داشتن سه مدرک شامل سند انتقال وام، قرارداد یا صورت‌جلسه انتخاب واحد و مدارک شناسایی خریدار و فروشنده باید به صورت همزمان به کارگزاری مسکن مهر واقع در شرکت عمران شهر جدید پردیس مراجعه کنند.

  • با اتمام فاز اول مرمت و ساماندهی کاروانسرای قصر بهرام گرمسار، امکان اقامت و پذیرایی از مسافران و گردشگران در این کاروانسرای تاریخی فراهم شد.

    به گزارش روابط ‌عمومی میراث‌ فرهنگی استان سمنان، رئیس‌کل اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گرمسار با اعلام این خبر گفت: «فاز اول مرمت این بنای تاریخی با انجام سفیدکاری هشت باب از حجره‌ها، مرمت و بازسازی شاه‌نشین، کف‌سازی ایوان حجره‌ها و شاه‌نشین، ایجاد و ساماندهی آشپزخانه و سرویس بهداشتی داخل مجموعه و تجهیز امکانات رفاهی در شاه‌نشین و حجره‌ها پایان یافت.

  • ایسنا: وکیل‌مدافع سازمان تامین اجتماعی گفت که در رابطه با شکایت این سازمان از سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران به یک سال حبس محکوم شده است. مجتبی نظری با اشاره به ابلاغ حکم شعبه 9 دادگاه کیفری یک تهران درباره سعید مرتضوی گفت: «براساس حکم صادره، وی به رد وجوه دریافتی و یک سال حبس محکوم شده است که البته 6 ماه از آن تعلیقی است؛ ولی 6 ماه دیگر آن ان‌شاءالله اجرا می‌شود. » او درباره میزان مالی که مرتضوی به رد آن محکوم شده است، گفت: «این مبلغ برای هر ماه حدود 7 میلیون و 900 هزار تومان است. البته ما تقاضا کرده بودیم که نسبت به 11 ماه حکم صادر شود؛ ولی ظاهرا دادگاه فقط نسبت به 6 ماه پایانی که ایشان سرپرست بودند، حکم صادر کرده است.
  • گروه بنگاه‌ها: مدیر‌عامل بانک حکمت ایرانیان در چهارمین همایش نقد و بررسی قوانین و مقررات بانکداری با رویکرد اسلامی، اهمیت بحث مطالبات غیرجاری و میزان تاثیرگذاری مطالبات معوق در نظام بانکی کشور را تشریح کرد.

    دکتر عباس عسکرزاده با اشاره به آمار و ارقام مربوط به معوقات بانکی کشور خاطرنشان کرد: اگرچه عوامل خارجی و تحریم‌های اقتصادی نقش بسزایی را در افزایش معوقات بانکی کشور داشته است، از سوی دیگر زیاده‌خواهی برخی در جامعه از جمله مهم‌ترین عوامل داخلی است که به‌عنوان یک فرهنگ غلط رواج پیدا کرده است.

  • منیـره نظامیوند چگینی: رکودی که بر بازار فلزات حاکم شده، نه تنها شرایط کنونی را برای فعالان بغرنج کرده، بلکه چشم‌انداز میان‌مدت و بلند‌مدت را نیز برای سرمایه‌گذاران این محصول با ناامیدی ترسیم می‌کند. بازار فلزات پایه قرابت بالا و رابطه دوسویه‌ای با سایر زیرشاخه‌های اقتصادی همچون خودروسازی، مسکن، لوازم خانگی و امثال اینها دارد که برآیند تاثیرات این موارد برهم، زمینه‌ساز افت‌و‌خیزهای بسیاری در بازارهای جهانی شده است. در این میان، بازار فولاد به دلیل موقعیت استراتژیک در میان برنامه‌های اقتصادی اکثر دولت‌ها، درجه اهمیت بالایی دارد.

  • فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن امروز و فردا از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود. دیدنی‌ترین فیلم این آخر هفته فیلم «رفیق بد» ساخته عباس احمدی مطلق است که ساعت 11:30 امروز از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

    در خلاصه داستان فیلم با نقش‌آفرینی ایرج طهماسب و حمید جبلی آمده است: حبیب پس از سال‌ها به ایران برمی‌گردد و سراغ دوست قدیمی‌اش عزیز که در یک آسایشگاه روانی بستری است، می‌رود. عزیز حرف نمی‌زند و حبیب را نمی‌شناسد. به توصیه پزشک، حبیب به تعریف ماجرای دوستی خود و عزیز در حضور او می‌پردازد.

  • همکاران سیستم: شرکت نروژی Opera که مرورگر اینترنتی خود را با همین نام تولید می‌کند پس از آنکه گزارش مالی یک سال کامل خود را هفته گذشته منتشر کرد و با کاهش درآمدها مواجه شد، به فروش می‌رسد. به گزارش وب‌سایت Zdnet، شرکت Opera اعلام کرد که برای پاسخگویی به منافع استراتژیک خود از سوی بخش‌های مختلف، در حال حاضر به دنبال خریدار می‌گردد.

    هیات مدیره Opera نام مراکز ABG Sundal Collier و Morgan Stanley International را به عنوان مشاوران اصلی برای بررسی استراتژیک این شرکت معرفی کرد و توضیح داد که بازبینی آنها در نیمه دوم سال جاری به اتمام می‌رسد.

  • باشگاه پرسپولیس بار دیگر در خطر کسر امتیاز قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته انضباطی فیفا در نامه‌ای اعلام کرد پرسپولیس یک ماه فرصت دارد تا رضایت «ممدوتال» بازیکن سابق این تیم را جلب کند و در غیر این صورت کسر امتیاز اتفاق می‌افتد.

    .