شماره روزنامه ۶۰۲۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • مشکلات اخیری که در ارتباط با پایایی سیستم تشخیص چهره به وجود آمده، به شهروندان آمریکایی که در تنگنای اقتصادی قرار دارند، آسیب زده است. پایگاه خبری مادربورد گزارش کرده که شکایت‌هایی درباره سیستم تشخیص چهره ID.me دست‌کم در ۲۱ ایالت آمریکا برای بررسی هویت افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری وجود دارد. هنگامی که سیستم تطبیق چهره نمی‌تواند هویت آنها را تایید کند، بعضی از افراد هفته‌ها یا ماه‌ها بدون بیمه بیکاری مانده‌اند و گاهی شانسی برای دریافت کمک از طریق سیستم چت ویدئویی برای حل این مشکلات نداشته‌اند. ‌بلیک هال‌، مدیر ID.me به جای فناوری، کاربران را مقصر این مشکلات خوانده و اظهار کرده است که الگوریتم تطبیق چهره 9/ 99 درصد دقت عمل دارد و هیچ ارتباطی بین رنگ پوست و شناسایی اشتباه وجود ندارد. وی گفته است مردم سلفی‌ها…
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان موتور پیشران توسعه صنعت کشور، در حالی مدت‌هاست نقش خود را در اقتصاد پیداکرده‌اند که باوجود ظرفیت‌های زیادی که دارند، با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند. یکی از این چالش‌ها، تامین منابع توسط نهادهای مالی از جمله بانک‌ها، صندوق‌ها و... است.
  • برنامه و هدف‌گذاری تولید گندله در فولاد سنگان در سال‌جاری بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته ‌شده که امید است باهمت و تلاش روزافزون محقق شود.
  • دنیای پرداخت روزبه‌روز در حال تغییر و توسعه است. تجارت الکترونیک در حال گسترش است و این نیازمند ساختار پرداخت‌های آنلاین است.
  • صنعت پالایش پلاسما در جهان صنعتی است با عمر متوسط 50 ساله و اغلب توسط بخش‌خصوصی راه‌اندازی و اداره می‌شود. کشور ما از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار بوده و یکی از حوزه‌های بکر برای جذب سرمایه‌های بخش‌خصوصی است که می‌تواند آینده روشنی را در صنایع دارویی و درمانی نیز رقم بزند، با این حال هنوز از ابعاد مختلف باید جوانب این نوع فعالیت و سرمایه‌گذاری روشن شود.
  • صنعت موتورسیکلت از نیمه دهه 90 دچار تحولات اساسی شد. حذف موتورسیکلت کاربراتوری و جایگزین شدن انژکتوری‎ها این صنعت را پس از نیم قرن فعالیت در تولید هوندا CG125 به سوی موتورسیکلت‎های جدیدتر هدایت کرد. الزام اختصاص دادن 10درصد از محصولات به موتورسیکلت برقی از دیگر تحولاتی بود که در این صنعت شاهد هستیم.
  • پرداخت الکترونیک در حال رشد است و هر روز راهکاری تازه برای پرداخت آنلاین ارائه می‌شود. کاربران با کمک فین‌تک به روش‌های جدیدی برای دستیابی بیشتر به سرویس‌های مختلف می‌رسند.
  • دنیای اقتصاد: شرکت مدیران‌خودرو به‌زودی تعداد محدودی شاسی‌بلند تیگو 5 توربو را به بازار عرضه می‌کند.
  • متاسفانه کمبودها و ضعف قوانین گاهی موجب می‌شود یک واحد تولیدی با مشکلات جدی مواجه شود. به‌طور مثال یکی از دستگاه‌های تولیدی ما به دلیل کمبود یک قطعه 3هزار دلاری خوابیده‌ است. جواد عرفانیان، سهامدار مدیریتی شرکت کارخانه‌های کابل‌سازی ایران سهامی‌ عام (بایکا) با اعلام این مطلب به «دنیای‌اقتصاد» گفت: این قطعه را به سختی در یکی از کشورها پیدا کرده و ثبت سفارش کرده‌ایم با اینکه قیمت آن چیزی کمتر از 3هزار دلار است، اما برای واردات و ترخیص آن باید مسیر و بوروکراسی طولانی را طی کرد و اجبار به کسب مجوز و تخصیص ارز از بانک مرکزی داریم. سهامدار مدیریتی شرکت کارخانه‌های کابل‌سازی ایران (یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سیم و کابل ایران و خاورمیانه) افزود: حدود سه ماه است که این قطعه از کشور خارجی خریداری شده و حمل شده و…
  • تاکنون شاهد استقبال خوب و موثر شرکت‌های تخصصی، اپراتورها و استارت‌آپ‌ها از الکامپ بوده‌ایم که با توجه به ادامه ثبت‌نام؛ در روزهای آتی گزارش‌های آن ارائه خواهد شد.