شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • بررسی اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد همزمان با برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در تهران، آلودگی هوا تشدید شد و تراز صوت نیز نسبت به‌روزهای گذشته بین یک تا چهار دسی‌بل افزایش یافت. الهام کریمی، کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌وگو با «ایسنا» ضمن اشاره به افزایش تراز صوت در تهران همزمان با چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: میانگین تراز صوتی در تهران طی 24 ساعت منتهی به دیروز نسبت به سال ۹۸ حدود یک تا دو دسی‌بل افزایش یافت.
  • وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: هیچ نوع توجیهی را برای صعودی شدن قیمت مسکن در نیمه اول سال آینده منطقی نمی‌دانیم.
  • بررسی‌ها نشان می‌دهد که رشد درآمد شرکت‌های روانکاری با 2عامل جهش ارزی و دریافت اجازه افزایش نرخ‌های فروش مناسب در 11 ماه‌ ابتدایی 99 به حدود 1/ 19 هزار میلیارد تومان رسیده است. رشد فروش داخلی و خارجی این شرکت‌ها در سال گذشته هم بالا بود به طوری که مجموع درآمدهای 4 شرکت بورسی این صنعت با رشدی 50 درصدی در سال 98 به 14هزار میلیارد تومان رسیده بود.
  • سهامداران بانک دی در مجمع عمومی فوق‌العاده، با افزایش سرمایه 2هزار و243درصدی این بانک از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و آورده نقدی سهامداران موافقت کردند.
  • با تایید و صحه‌گذاری گرید ترپلیمر RP120L این گرید ارزشمند به تولید انبوه در شرکت پلی‌پروپیلن جم خواهد رسید.
  • مجمع فوق‌العاده افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) با حضور 77/ 88درصد از صاحبان سهام به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.در این جلسه که با رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار شد و افزایش سرمایه ۷۷درصدی این شرکت به تصویب رسید.
  • شرکت نفت پارس که جزو صنعت روانکار بازار به حساب می‌آید کمترین ظرفیت اسمی را بین شرکت‌های روانکار دارد. این شرکت با نماد «شنفت» در بازار سرمایه معامله می‌شود. درآمد ماهانه شرکت در بهمن ماه امسال 494 میلیارد تومان بوده است که نسبت به دی ماه 99 کاهش 13‌درصدی داشته است. مقایسه فروش شرکت در بهمن ماه 99 با ماه مشابه در سال 98 نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت 38‌درصد افزایش یافته است. درآمد بهمن ماه شرکت 29‌درصد بیشتر از متوسط فروش سال 99 بوده است. 83‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش صادراتی و 17‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش داخلی بوده است. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای بهمن ماه 99 در مجموع مبلغ 4199 میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال 98 رشد 21‌درصد داشته است.
  • یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
  • بحران کرونا شرکت‌های کوچک و متوسط را با شدت بیشتری تحت‌تاثیر قرار داده و علاوه بر افزایش آمار بیکاری، زخم‌های اقتصادی دیگری نیز به جا گذاشته است. در میان آنها مساله‌ای که شاید کمتر مورد توجه باشد ولی اهمیت بالایی دارد افزایش قدرت بازار شرکت‌های بزرگ است که با قدرت بیشتری ظهور کرده‌اند، درحالی‌که رقبای کوچک‌تر از میدان خارج شده‌اند.
  • زمانی که کووید-19 در ابتدای سال 2020 جهان را در برگرفت، بسیاری از اقتصاددانان بر آن شدند تا برآورد خود را از پیامدهای اقتصادی این همه‌گیری ارائه کنند. بسیاری از آنان بر این باور بودند که این همه‌گیری یک شوک خواهد بود و شرایط به سرعت به حالت اولیه باز خواهد گشت. اما با گذشت زمان مشخص شد که برآوردها در مورد سرعت و تاثیرات واکسیناسیون از یکسو و از سوی دیگر پیامدهای اقتصادی همه‌گیری بسیار متفاوت است و متخصصان دریافتند که ابعاد آثار و پیامدهای همه‌گیری می‌تواند بسیار گسترده از آنچه تصور می‌کردند، باشد. با این حال اقتصاددانان تاکید می‌کنند که تسریع واکسیناسیون می‌تواند برای ریکاوری اقتصاد حیاتی باشد.