شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • پیشکسوت فوتبال ایران که پس از خداحافظی از فوتبال، آکادمی خود را تاسیس کرد، به‌عنوان یک کارآفرین موفق در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران حاضر شد.
  • تیم فوتبال تراکتورسازی در ادامه خرید‌های پرسر و صدای خود بازیکن پیشین آث‌‌میلان را نیز به خدمت گرفت. کوین کنستانت،‌ هافبک دفاعی شناخته شده اهل گینه که سابقه بازی در میلان ایتالیا را دارد با قراردادی 5/ 3 ساله به تراکتورسازی پیوست.
  • در روز دوم مسابقات جام‌ملت‌های آسیا امروز سه دیدار برگزار خواهد شد. درحالی‌که دیشب از گروه نخست امارات و بحرین به مصاف هم رفتند، امروز در دیگر بازی این گروه تایلند و هند از ساعت 17 به وقت تهران رودرروی هم قرار خواهند گرفت. همچنین در دو بازی گروه دوم هم از ساعت 14:30 استرالیا با اردن و از ساعت 19:30 سوریه با فلسطین پیکار خواهند کرد. اولین بازی تیم کشورمان در این مسابقات فردا برابر یمن برگزار می‌شود.
  • جواد نکونام، سرمربی نیم‌فصل نخست نساجی مازندران در ادامه فصل نیز هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت. فرهاد صنیعی‌فر، مالک و رئیس هیات‌مدیره نساجی در این باره گفت: «در 10 روز گذشته جلسات زیادی برای انتخاب سرمربی داشتیم و روی گزینه‌های زیادی به بحث و تبادل نظر پرداختیم. در روزهای آخر هفته گذشته و با توجه به جمیع جهات جلساتی با جواد نکونام، سرمربی نیم‌فصل اول تیم برگزار شد و هم مالکان و اعضای هیات‌مدیره و هم ایشان نظرات خود را بیان کردند. پس از چند جلسه به نکات مشترکی دست یافتیم و طرفین تعهدات لازم برای ادامه همکاری را به یکدیگر دادند و قرار شد نکونام یک بار دیگر به‌عنوان سرمربی نساجی فعالیت خود را از سر بگیرد.»
  • درحالی‌که باشگاه پرسپولیس این روزها سخت به‌دنبال افزایش درآمد‌های خود است حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا نیزبخشی از بدهی 2 میلیون دلاری خود به این باشگاه را صرف امورخیریه خواهد کرد! طبق قانون، کنفدراسیون فوتبال آسیا بخشی از پاداش آسیایی پرسپولیس را برمی‌دارد و آن را به‌حساب خیریه‌ای که زیرنظر AFC کار می‌کند واریز خواهد کرد. گفته می‌شود ۵ درصد از ۲ میلیون دلاری که قرار است به‌دست باشگاه پرسپولیس برسد از سوی AFC برداشته شده و صرف امور خیریه خواهد شد.
  • با اعلام سرپرست باشگاه استقلال، مهاجم این تیم تا پایان فصل ماندنی است. مرتضی تبریزی یکی از مهم‌ترین خریدهای استقلال در فصل نقل‌وانتقالات بود اما درنیم فصل اول شرایط برای او خوب پیش نرفت و به همین دلیل شایعاتی درمورد جدایی او شنیده می‌شود. فتحی در واکنش به این شایعات گفت: «مرتضی تبریزی بازیکن ماست و از وجود او استفاده می‌کنیم. او در لیست شفر هم هست و با نظر او در مسابقات آینده به میدان خواهد رفت.» فتحی همچنین درخصوص جذب جپاروف نیز گفت: «او محبوب هواداران ماست و به ما پارسال کمک کرده اما نام باشگاه استقلال از هر نامی بزرگ‌تر است.قرار بود طلب 130 هزار دلاری او را پرداخت کنیم. 40 هزار دلار طلب ایشان پرداخت شد. اگر او درهمین یکی، دو روز به تهران بیاید مشکلی برای قرارداد با او نداریم در غیر این صورت از او صرف‌نظر می…
  • سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال به ایران بازگشت. وینفرد شفر که برای تعطیلات نیم فصل مدتی را در دبی و آلمان گذرانده بود، دیروز به تهران بازگشت. قرار است تمرینات استقلال از امروز استارت بخورد و سپس آبی‌‌پوشان برای اردویی چند روزه راهی قطر شوند. پیش از این قرار بود تمرینات استقلال زودتر از این تاریخ آغاز شود، اما به‌دلیل عدم پرداختی‌ها به بازیکنان، به تاخیر افتاد.
  • سایت آس اسپانیا در گزارش مربوط به جام‌ملت‌های آسیای خود، تیم‌ملی فوتبال ایران را یکی از بخت‌های نخست قهرمانی در این رقابت‌ها عنوان کرد. این رسانه اسپانیایی به حضور گسترده تیم‌های عربی، افزایش تعداد تیم‌ها از ۱۶ به ۲۴، نخستین حضور یمن، قرقیزستان و فیلیپین، دومین میزبانی امارات، دومین رقابت قدیمی بین‌المللی و تیم‌های پرافتخار این مسابقات اشاره کرده است. با این حال مهم‌ترین بخش گزارش درباره تیم‌هایی است که شانس قهرمانی دارند. این رسانه به ترتیب ایران، کره‌جنوبی و ژاپن را بخت‌های نخست قهرمانی عنوان کرد.تیمی که جام قهرمانی را بالای سر ببرد به جام کنفدراسیون‌های ۲۰۲۱ که در قطر برگزار خواهد شد صعود خواهد کرد.
  • سرمربی منچسترسیتی ازسوی اتحادیه فوتبال انگلیس به‌خاطر رفتارش در دیدار مقابل لیورپول هشداری جدی گرفت. در جریان دیدار پنج‌شنبه شب دو تیم لیورپول و منچسترسیتی، برخوردی بین بابی فیرمینو و فرناندینیو صورت گرفت و‌ هافبک سیتی تعادلش را از دست داد و زمین خورد و آنتونی تیلر، داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد که منجر به یک موقعیت خطرناک برای لیورپول شد.
  • سرمربی آرژانتینی پس از چند ساعت بستری در کلینیکی در آرژانتین مرخص شد. دیگو آرماندو مارادونا پیش از سفر به مکزیک برای حضور روی نیمکت دورادوس در کلینیک اولیواس آرژانتین بستری شد و آزمایش داد. در این تست‌ها در معده سرمربی آرژانتینی خون پیدا شد و به همین خاطر او در کلینیک ماند تا بررسی‌های بیشتری انجام شود. ستاره سال‌های دور فوتبال آرژانتین در نهایت پس از پنج ساعت مرخص شد اما باید برای انجام یک جراحی کوچک دوباره به این کلینیک برگردد. خطری مارادونا را تهدید نمی‌کند و مشکل او جزئی است. مارادونا پس از خروج از کلینیک به خانه‌اش در نوردلتا بازگشت تا استراحت کند.