شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • به‌دنبال انتشار اخباری مبنی‌بر بازداشت علاءالدین بروجردی رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس، او شایعه دستگیری‌اش را تکذیب کرد. وی در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به شایعه دستگیری‌اش افزود: دشمن طبیعتا از این‌گونه ترفندها و خبرسازی‌های دروغین مبنی‌بر خبری که منتشر کردند استفاده می‌‌کنند و ما به این نوع دروغ‌‌ها عادت کرده‌ایم. در همین حال حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: اخباری در برخی از رسانه‌ها مبنی‌بر بازداشت آقای بروجردی منتشر شده است که این موضوع کذب است. بنده بلافاصله بعد از شنیدن چنین خبری با آقای بروجردی تماس گرفتم. ایشان اکنون در بروجرد است.
  • پروین فرشچی، گزینه پیشنهادی ایران برای تصدی مسوولیت سفارت ایران در فنلاند ادعای مطرح‌شده را درخصوص دوتابعیتی بودن خود تکذیب کرد.
  • سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه روز گذشته به روایتی درباره مضرات تعطیلی حج اشاره کرد و افزود: در روایتی داریم اگر مردم، حج را ترک کنند، والی جهان اسلام و امام مسلمانان باید مردم را مجبور کند و اگر پول هم ندارند، باید از بیت‌المال بدهد تا خانه خدا از حج‌گزار خالی نماند. امام علی(ع) در وصیت خود نیز فرمودند اگر خانه خدا را تنها بگذارید، خداوند بر شما عذاب نازل می‌کند؛ بنابراین نمی‌توان با یک مشکل در روابط سیاسی حج را تعطیل کرد.
  • محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بحران‌های غیر‌سیاسی گفت: بحران‌های زیست‌محیطی به‌ویژه دو بحران ریزگردها و کمبود آب نیز در نیمه دوم سال به اوج خود خواهند رسید. او هشدار داد که «در این شرایط امکان بروز بحران‌های اجتماعی در مقیاسی گسترده‌تر از حوادث دی‌ماه سال گذشته وجود دارد که مدیریت شهری باید برای مواجه شدن با آن آماده باشد.»
  • رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز دو طرح ویژه برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران و نیز برخورد با ورود غیرمجاز به تونل‌های شهری از صبح امروز خبر داد.
  • محسن جلال‌پور رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران
    «هر کس مرتکب یک اشتباه شود و برای آن هزار دلیل بیاورد، مرتکب هزار و یک اشتباه شده است.» نمی‌دانم این جمله منسوب به کیست می‌گویند ابن‌سینا راوی آن است اما هرچه هست، وضعیت این روزهای ما را به روشنی ترسیم می‌کند. در این نوشته تلاش کرده‌ام به حاشیه نروم و صرفا طرح مساله کنم.
  • راه‌اندازی کلینیک‌های عارضه‌یابی واحدهای تولیدی یکی از مسیرهایی است که با هدف ممانعت از تعطیلی و ریزش بنگاه‌ها مورد توجه متولیان صنعت کشور قرار گرفته است. تصمیم‌سازان صنعت در فاز نخست اجرایی کردن این طرح ابتدا در یکی از شهرهای کشور، افتتاح کلینیک بررسی وضعیت واحدهای صنعتی را در دستور کار قرار دادند و در فاز بعد هم قرار است عارضه‌یابی‌ واحدهای تولیدی و صنعتی را در 180 شهرک صنعتی کشور پیگیری کنند.
  • اقتصاد سیاسی حوزه نیرو در ایران و بررسی چالش آب و قطع برق محور تحلیلی بود که با عنوان «کلید خاموشی بحران» از سوی حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در دولت یازدهم، در نوزدهم تیر امسال در روزنامه «دنیای اقتصاد» به چاپ رسید؛ سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق در پاسخ به این مطلب توضیحی برای روزنامه ارسال کردند که به شرح زیر است: در این مطلب که تحلیلی گسترده و همه‌جانبه از دلایل بروز خاموشی‌ها است، به دلایل و راهکارهای نابسامانی وضعیت پرداخته شده بود.
  • مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: پنج استان کشور در خط بحران کمبود منابع آب قرار دارند که کاهش بارندگی آنها به 70 تا 80 درصد رسیده است.محمد حاج رسولیها عنوان کرد: در کشور میزان بارش در سال آبی جاری به 167میلی‌متر رسیده که نسبت به متوسط درازمدت 30 درصد کمتر بوده است.
  • چالش‌های به وجود آمده از قطعی برق در صنایع موجب شد تا برخی از صنایع خود را برای گرفتن خسارت از دولت آماده کنند. در این خصوص رئیس کانون صنایع غذایی ایران با تاکید بر اینکه باید صنایع غذایی از سیاست قطعی برق مستثنی شوند، نسبت به سلامت مواد اولیه صنعت غذا بر اثر قطعی برق در مرحله ساخت هشدار داد.