شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • حسن روحانی رئیس‌جمهوری یکشنبه شب در دیدار با خانواده دولت با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون با فراز و نشیب‌ها و مشکلات فراوانی در داخل کشور و منطقه روبه‌رو بوده‌ایم، از اعضای دولت و خانواده‌های آنان به‌خاطر تلاش در مسیر اداره امور کشور تقدیر و تشکر کرد.
  • مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی با صدور اطلاعیه‌ای اظهارات منتسب به دریابان شمخانی در جلسه غیر‌علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در جلسه غیر‌علنی روز یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت که با هدف بررسی ابعاد مختلف لوایح چهارگانه مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برگزار شد، تاکید کرده‌اند که نحوه مواجهه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با این لوایح واجد هیچ‌گونه جنبه و الزام امنیتی نبوده و صرفا به تشخیص آنها مربوط است.
  • آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه، در جلسه مسوولان عالی قضایی با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی با افزایش نامتعارف قیمت کالاها گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که عده‌ای سودجو از برخی مشکلات اقتصادی موجود سوء‌استفاده کنند و این فضا را بستری برای سودجویی خود قرار دهند. رئیس قوه‌قضائیه افزود: جمهوری اسلامی می‌تواند بر مشکلات اقتصادی فائق آید و دولت نیز در این زمینه تلاش می‌کند، اما سازمان تعزیرات حکومتی و قوه‌قضائیه قطعا در مقابل عده‌ای سودجو که قصد سوء‌استفاده از برخی شرایط را دارند، از حقوق مردم دفاع خواهند کرد و در شرایطی که کشور با رکود و پاره‌ای چالش‌های اقتصادی دیگر مواجه است، مجال سوءاستفاده عده‌ای سودجو را نخواهند داد.
  • سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع مسوولان دوتابعیتی خبر داد. ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه جمعی از نمایندگان با امضای نامه‌ای از علی لاریجانی، رئیس قوه‌مقننه درخواست داشتند کمیته‌ای در این کمیسیون برای بررسی وضعیت مسوولان دوتابعیتی تشکیل شود، گفت: این نامه به هیات‌رئیسه پارلمان واصل شده است.
  • بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه درباره اخباری مبنی‌بر اینکه ایران تصمیم گرفته اقامتگاه رضاخان در جزیره موریس را بفروشد و آیا مشخص شده است که پول حاصل از این فروش در چه زمینه‌ای خرج خواهد شد، تصریح کرد: اقامتگاهی در جزیره موریس وجود دارد که پهلوی اول در آن شش ماه اقامت داشت.
  • حسین مقصودی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی از تعدادی از نمایندگان به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرده است، گفت: شکایت وی از سوی این دادسرا به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شده است. وی با بیان اینکه اخیرا رئیس‌کل بانک مرکزی برای ادای توضیحاتی درباره نوسانات نرخ ارز به مجلس آمده بود و برخی از نمایندگان مانع ارائه توضیحات وی شده بودند، ادامه داد: ولی‌الله سیف در شکایت خود از نمایندگان اعلام داشته که آنها (این نمایندگان) قصد داشتند وی را مورد ضرب و شتم قرار دهند.
  • اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها درباره برخی اظهارنظرها مبنی‌بر اینکه از بقایی عکس‌هایی در زندان منتشر شده است، گفت: عکسی دیده نشده و اگر احتیاج به مراحل درمانی باشد اعزام خواهند شد، اما در حال حاضر زندان هستند. وی درباره حضور مرتضوی در زندان گفت: مرتضوی هم در زندان است و مشکلی ندارد. در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران درخصوص آخرین وضعیت حمید بقایی گفت: این فرد روز گذشته زیر سرم بوده است و هرگاه هر کدام از زندانیان نیاز پزشکی داشته باشند از ظرفیت بهداری زندان یا مراکز درمانی خارج از زندان استفاده می‌شود. او همچنین گفت که بازداشتگاه کهریزک تعطیل شده است.
  • یک منبع نظامی سوری خبر شهادت مستشاران ایرانی در انفجار فرودگاه نظامی حماه را تکذیب کرد. وی افزود: این خبر صحت ندارد و ما در فرودگاه نظامی حماه مستشار نظامی نداریم، همچنین در این فرودگاه هیچ‌گونه تجهیزات نظامی ایرانی یا غیرایرانی وجود ندارد. براساس این گزارش، برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که در انفجار جمعه گذشته فرودگاه نظامی حماه سوریه بیش از 50 مستشار ایرانی به شهادت رسیده‌اند.
  • پیام درفشان، وکیل‌ مدافع کاووس سیدامامی با اشاره به ممنوع‌الخروجی همسر کاووس سیدامامی یکی از متهمان پرونده فعالان محیط زیستی گفت: صبح دیروز به دادسرای امنیت مراجعه کردم تا درباره حکم ممنوع‌الخروجی خانم مریم ممبینی اطلاع بگیرم و دلیل صدور این حکم را جویا شوم که بر این اساس در شعبه یک بازپرسی درخواست دادیم و بعد از پیگیری‌هایمان متوجه شدیم نه‌تنها در پرونده نامی از خانم ممبینی آورده نشده؛ بلکه دستور و مدرکی در رابطه با ممنوع‌الخروجی وی نیز وجود ندارد. وکیل‌مدافع سیدامامی درخصوص وضعیت همسر کاووس سیدامامی گفت: در حال حاضر ایشان به‌دلیل نامساعد بودن حالشان در بیمارستان به سر می‌برند.