شماره روزنامه ۶۰۲۲
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • بانک مرکزی، بند «الف» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را که براساس آن مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال جاری، ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
  • بانک مرکزی در تکمیل بخشنامه ممنوعیت واردات کالا از ترکیه، چین، کره و هند به‌صورت بدون انتقال ارز، موارد سه‌گانه‌ای را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
  • جمشید انصاری در پاسخ به این سوال که طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه قرار بود، در سال اول برنامه سامانه حقوق و مزایا ایجاد و دریافتی و حقوق تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مربوط به قوای سه‌گانه در آن ثبت شود، اظهار کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور سامانه ثبت حقوق و مزایا را آماده کرده و گزارش آن به هیات‌وزیران ارسال شده است.
  • رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی اعلام کرد که هنوز هیچ محصولی گران نشده است، اما با توجه به وضعیت موجود احتمال افزایش قیمت برخی محصولات در ادامه وجود دارد.نیمه اسفندماه سال گذشته بود که رئیس اتاق اصناف ایران درباره‌ آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار این‌گونه توضیح داد که «هیچ محصول و خدماتی نباید تا پایان تعطیلات نوروزی با افزایش نرخ و قیمت مواجه شود و برهمین اساس اتحادیه‌های بخش خصوصی یکی پس از دیگری اعلام کردند که تا پایان ایام نوروز نمی‌خواهند قیمت محصولات خود را افزایش دهند.
  • آمار مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت خارجی ۱۱ ماهه سال ۹۶ حاکی از آن است که در این مدت بیش از ۳۱۴ تن سوپ و آبگوشت و فرآورده‌های آن به کشورهای مختلف جهان صادر شده است. براساس صادرات این حجم سوپ و آبگوشت به کشورهای مختلف درآمد یک میلیون و ۳۹ هزار و ۲۶۱ دلاری نصیب کشور شده است. ارزش ریالی این حجم صادرات بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۶ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۸۲ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. در این میان سوپ و آبگوشت ایرانی به ۱۲ کشور جهان صادر شده که از جمله آنها می‌توان به استرالیا، سوئد، کانادا، ایالات متحده آمریکا، نیوزیلند، لبنان و کویت اشاره کرد.
  • مسوول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از معدوم‌سازی ۱۴۱۹ تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بازرسی‌های نوروزی خبر داد. سیدرضا غلامی گفت: اکیپ‌های بازرسی بهداشت محیط وزارت بهداشت از ابتدای طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط (۱۵ اسفند۹۶) تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری، بیش از ۹۰۴ هزار بازدید از مراکز و اماکن با تاکید بر مراکز و اماکن حساس داشتند.
  • علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از اختلاف‌نظر بین مقامات قضایی و امنیتی در زمینه رفع حصر می‌گوید و در عین‌ حال تاکید می‌کند که «مقامات عالی» نظر مثبتی در این‌باره دارند.
  • علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به‌دنبال محصولات خوب هستند که استانداردهای لازم در تولید آن لحاظ شده باشد؛ بنابراین اعمال نظارت صحیح بسیار مهم است، دستگاه‌های اجرایی نیز باید پیشگام استفاده از تولیدات داخلی باشند.
  • محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه روز 23 آوریل (3اردیبهشت) برای سخنرانی در مورد خاورمیانه و برنامه هسته‌ای ایران در شورای روابط خارجی آمریکا در نیویورک حضور خواهد یافت.
  • نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دعوت محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کمیسیون متبوع خود خبر داد.