شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • احسان علیخانی امسال هم قرار است با «سه ستاره» به شبکه سه بیاید و بعد از آن ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه سه را نیز اجرا کند. ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره برنامه‌های نوروز ۹۶ در این گروه بیان کرد: ما پیشنهادهای خود را به مدیریت شبکه سه و معاونت سیما ارائه کرده‌ایم که شامل دو مسابقه، برنامه ترکیبی و مستند هستند. مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما درباره برنامه «سه ستاره» که هر سال قبل از تحویل سال با اجرای احسان علیخانی آغاز می‌شود، توضیح داد: اگر موفق شویم امسال هم بعد از نیمه اسفند برنامه «سه ستاره» را با اجرای احسان علیخانی خواهیم داشت و ویژه‌برنامه تحویل سال را هم وی اجرا می‌کند.

  • حاشیه‌های زیاد دربی پایتخت باعث شده پیشکسوتان دو تیم نیز در دفاع از ستاره‌های خود وارد معرکه شوند. هافبک پیشین پرسپولیس به انتقاد از عملکرد دروازه‌بان استقلال در بازی پرداخت. مهرداد میناوند در مورد درگیری سیدمهدی رحمتی و سیدجلال حسینی در دقایق پایانی دربی به خبرگزاری تسنیم گفت: «همه بازی را دیدند و متوجه کار زشت سیدمهدی رحمتی شدند. دروازه‌بان تیم استقلال ازهمان دقایق اولیه نیمه دوم، روی اعصاب بازیکنان و هواداران پرسپولیس بود. رحمتی همیشه شخصیتش را نشان داده و در این بازی هم بیشتر با شخصیت او آشنا شدیم.

  • گروه بنگاه‌ها: نخستین پیام‌رسان گفت‌وگو وپرداخت ایرانی، با هدف تجربه راحتی کاربران و استفاده‌کنندگان داخلی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، رونمایی شد. این شبکه اجتماعی امکان گفت‌وگو و ارتباط در لحظه و سریع را برای کاربران خود فراهم می‌کند و در عین حال امکانات مالی خوبی در اختیار آنها می‌گذارد. دانشجویان نخبه ایرانی در اقدامی تازه، موفق به طراحی و رونمایی از پیام‌رسانی شدند که علاوه بر تمام امکانات یک پیام‌رسان کامل (درحوزه گفت‌وگو و ارتباط)، امکانات مالی قابل‌توجهی نیز دارد.

  • ایلنا نوشت: سید احسن علوی، عضو کمیسیون عمران با اشاره به جلسه عصر یکشنبه اعضای این کمیسیون و نمایندگان متقاضی استیضاح با عباس آخوندی، وزیر راه گفت: نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر راه با برنامه‌ریزی قبلی و حساب شده جلسه کمیسیون عمران با وزیر را ترک کردند و بدون اینکه سندی ارائه کنند به آقای آخوندی تهمت زدند. او افزود: 13 سوال مطرح شد و آقای آخوندی در میانه توضیح سوال اول بود که آقایان جلسه را با این ادعا که قبلا هم این توضیحات را شنیده‌ایم و این حرف‌ها تکراری است، جلسه را ترک کردند.

  • گروه بنگاه‌ها: نماینده مردم تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به خدمات بانک شهر در حوزه بانکداری الکترونیک گفت: بانکداری بدون توجه به فناوری و اطلاعات معنا ندارد و این بانک توانسته کل شبکه بانکی را در این حوزه با خود همراه کند. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، سید فرید موسوی نماینده مردم تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: امروز نقش بانک شهر را نمی‌توان تنها در توسعه کلان‌شهرها خلاصه کرد؛ بلکه باید گفت همه شهرهای بزرگ و کوچک از خدمات بانک شهر بهره‌مند می‌شوند.

  • گروه بنگاه‌ها: روز گذشته بازار فولاد با نوسان قیمت همراه بود. جو نزولی که از ابتدای هفته در بازار آغاز شده بود، پایدار نبوده و روز گذشته نرخ‌ها روندی صعودی به خود گرفتند. به نظر می‌رسد عدم عرضه فولاد‌سازان بزرگ در بورس کالا در رشد نسبی قیمت‌های بازار غیر‌رسمی بی‌تاثیر نبوده است.

    .
  • کتاب «سینمای کریستوفر نولان» نوشته جکلین فربی و استوارت جوی با عنوان فرعی «تصور ناممکن» به قلم نیوشا صدر ترجمه و منتشر شد. فیلم‌شناسی نولان، رویاهای بزرگ‌تری داشته باش عزیز، بالیدن یک مولف از خلال نقدهای کوتاه، سینه فیلیا در مقیاس وسیع، تمثیل‌های فراگیرنده فیلم‌سازی نولان در تلقین و پرستیژ، قدیسان، گناهکاران و تروریست‌ها، فانتزی نوآرپست‌مدرن یادآوری، تجسم تروما، لغزش ابرقهرمان، منطق بازی ویدئویی در تلقین، در باب کارکرد همزاد در پرستیژ کریستوفر نولان، شنیدن موسیقی در رویا و درباره زمان، نام فصل‌های این کتاب 381 صفحه‌ای است.

  • سرمربی پیشین تیم‌ملی تکواندو با ابراز امیدواری برای موفقیت مهدی بی‌باک سرمربی جدید تیم‌ملی، از وی برای تصدی این پست حمایت کرد. بیژن مقانلو به خبرگزاری مهر گفت: «تکواندو ایران یک تیم‌ملی جوان اما با تجربه را در اختیار دارد که با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت همه ارکان تکواندو می‌تواند عنوان قهرمانی دو سال قبل در روسیه را تکرار کند. من هم مانند رئیس فدراسیون معتقدم تکواندو ایران استعدادهای بزرگی در مربیگری دارد و دست خالی نخواهد ماند. مهدی بی‌باک هم یکی ازهمین سرمایه هاست که تجربیات گرانبهایی کسب کرده و توانایی هدایت تیم‌ملی را دارد.

  • آی‌تی‌ایران: در دنیای پر مشغله امروزی بسیاری از ما طی روز قول و قرارهایی می‌گذاریم که در شلوغی روزمره از یاد می‌روند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که نمی‌توانید قول‌هایتان را به خاطر بسپارید و به آنها عمل کنید، از این قابلیت جدید کورتانا استفاده کنید. احتمالا با دستیار دیجیتالی ویندوز 10 یعنی کورتانا آشنا شده‌اید و از قابلیت Reminder یا «یادآوری» آن استفاده کرده‌اید، حالا Cortana برای خوش‌قول ماندن شما روش جدید در پیش گرفته است تا مطمئن شود چیزی را فراموش نخواهید کرد.

  • ایسنا نوشت: دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از تشکیل پرونده ویژه قضایی برای معلمی که به تنبیه دانش‌آموز در یکی از مدارس منطقه رودبار جنوب اقدام کرده بود، خبر داد. در خبری دیگر مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، از پیگیری موضوع تنبیه دانش‌آموزی در شهرستان رودبار استان کرمان در جلسه اضطراری با دانش‌آشتیانی خبرداد. صبح روز شنبه 23 بهمن‌ماه، در یکی از مدارس دبستان پسرانه رودبار جنوب دانش‌آموزی به علت عدم انجام تکالیف خود مورد تنبیه معلم قرار گرفت که مداد در دست دانش‌آموز متاسفانه وارد زیر پوست سر دانش‌آموز شده است.