شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • تیم ملی والیبال ایران امروز تلاش می‌کند یک پیروزی ارزشمند برابر فرانسوی‌ها به دست بیاورد. تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت 11:10 امروز در سالن متروپولیتن شهر توکیو به مصاف فرانسه می‌رود. تیم ملی والیبال ایران این رقابت‌ها را با قدرت آغاز کرد و موفق شد استرالیا و کانادا را شکست دهد. فرانسه هم در اولین بازی خود چین را شکست داد ولی در دومین بازی در حالی که در دو ست از لهستان پیش بود بازی را 3 بر 2 به این تیم واگذار کرد با این حال فرانسه با قهرمانی در لیگ جهانی 2015 شانس نخست قهرمانی در ژاپن و همچنین کسب سهمیه المپیک 2016 ریو محسوب می‌شود.

  • جمعی از اهالی رادیو در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جدید سازمان صداوسیما خواستار آن شده‌اند که وی با انتخاب چهره‌ای مناسب برای معاونت صدا، بتواند سهم خویش را در احیای دوباره رادیو ادا کرده و پیوند گسسته میان مدیران و کارکنان رادیو را یک‌بار دیگر فراهم آورد. به گزارش «ایسنا» در متن این نامه آمده است: روزهای سختی که بر کارکنان شریف رادیو گذشته است روح و جانشان را آزرده است. گمان نمی‌توان برد که سازمان صداوسیما فقط با بال سیما به پرواز درآید پس سزاوار است تدبیر خویش را برای ترمیم این بال زخمی به‌کار بندید و در اولین فرصت ممکن به خواسته‌‌های همکاران خویش گوش جان فرا دهید.

  • یک شرکت کانادایی سیستم تولید برقی را ابداع کرده که با راه رفتن وسایل را شارژ می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر، با استفاده روز افزون از وسایل برقی و نیاز به شارژ آنها و مسائل پیش رو برای شارژ گجت‌ها این بار یک شرکت کانادایی شارژری را تولید کرده که با نصب کردن آن روی پا می‌توان انرژی مورد نیاز وسایل برقی خود را تامین کرد. نام این شارژر جالب PowerWalk است که در واقع با انرژی جنبشی برق تولید می‌کند. با بستن PowerWalk در اطراف زانو می‌توان بعد از یک ساعت پیاده روی گجت‌های خود را شارژ کرد. این شارژر دارای محفظه کوچکی است که به‌طور مکانیکی سرعت حرکت زانو را به سرعت بالاتری تبدیل می‌کند تا به یک ژنراتور برق تبدیل شود.

  • دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای، عمرانی و افزایش تولید نفت در مسجدسلیمان آینده بهتری در انتظار زادگاه صنعت نفت ایران است. بیژن عالی‌پور به نوسازی تاسیسات نفتی مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: با هدف افزایش ایمنی و ظرفیت تولید، تمام کارخانه‌های بهره‌برداری، نمک‌زدایی و تزریق گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نوسازی و تاسیسات فرسوده از رده خارج شده‌اند.

    وی افزود: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در مسجدسلیمان اکنون ظرفیت تولید نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به 170 هزار بشکه در روز افزایش یافته که رقم قابل‌توجهی است.

  • ایسنا: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت که روس اتم در حال بررسی خرید آب سنگین از ایران است. ولادیمیر ورونکوف اظهار کرد:‌ تاکنون آمریکایی‌ها حجم قابل ملاحظه‌ای از آب سنگین ایران را خریداری کرده‌اند. به‌علاوه روس اتم در حال بررسی ادامه این مسیر است. این مقام روسی ادامه داد:« گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران به مفاد برجام پایبند بوده و این نشانه‌ای از موثر بودن و کارآیی سندی است که سال گذشته امضا شده است. »به‌دنبال اعلام این خبر، روز گذشته علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هنوز فروش 40تن آب سنگین به روسیه نهایی نشده است، گفت: در زمینه تولید ایزوتوپ‌های پایدار در فردو با روسیه همکاری می‌کنیم.

  • گروه بنگاه‌ها: کنفرانس بین‌المللی دو سالانه گیف 2016 که طی هفته آخرماه می در لبنان برگزار شد، به کارخود پایان داد، مدیران عامل بیمه رازی و بیمه «ما» از ایران در این کنفرانس حضور داشتند. به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد»، شرکت بیمه رازی از ایران در کنفرانس گیف با حضور مدیرعامل و مدیراتکایی خود حضوری فعال داشت و دکتر مظلومی، مدیرعامل بیمه رازی با تلویزیون ملی لبنان درخصوص وضعیت بیمه درایران و جهان مصاحبه زنده کرد. این درحالی است که دکتر مجید صفدری، مدیرعامل بیمه «ما» به همراه چند تن از مدیران این شرکت در کنفرانس گیف 2016 حضور داشتند.

  • میزان تولید کنسانتره زغال‌سنگ شرکت‌های طبس و البرز مرکزی در فروردین‌ماه 18 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت‌های زغال‌سنگ «البرز مرکزی» و «طبس» (وابسته به ایمیدرو)،‌ در نخستین ماه سال جاری، 33 هزار و 965 تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 28 هزار و 877 تن بود. این شرکت‌ها در فروردین ماه امسال، 121 هزار و 781 تن ماده معدنی استخراج کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (150 هزار و 637 تن)، 19 درصد کاهش نشان می‌دهد.

  • معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی بوشهر گفت: «شهر بوشهر دارای 40 هکتار بافت تاریخی ثبت شده است که احیای این بافت تاریخی یکی از چشم‌اندازهای اصلی ما برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است. » به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق احیا، ناصر امیرزاده خاطرنشان کرد: « موضوع احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی در شهرهایی مانند یزد و کاشان نیز در ابتدا با مشکلات و موانع متعددی مواجه بوده و این طور نیست که بگوییم شهری مانند یزد از همان ابتدا تمرکز ویژه‌ای بر بافت تاریخی خود داشته است اما چیزی که باعث موفقیت این دست شهرها در حوزه بهره‌برداری از بناهای تاریخی می‌شود، پافشاری آنها بر کسب این تجربه و استفاده از این ظرفیت است.

  • ویلبر رایت Wilbur Wright، یکی از پیشگامان صنعت هواپیما و موسس شرکت «برادران رایت» 30 مه 1912 در اثر ابتلا به بیماری تیفوئید در سن چهل و پنج سالگی درگذشت. از آنجا که موفقیت‌های این دو برادر کاملا با یکدیگر ممزوج و درهم پیچیده شده است، بنابراین آنها را به هم ملحق کرده و سرگذشت آنان تحت یک عنوان واحد بیان خواهد شد. ویلبر رایت در سال 1876 در «میل ویل» ایندیانا به دنیا آمد و ارویل رایت سال 1871 در «دیتون» اوهایو زاده شد. هر دو برادر تحصیلات دبیرستانی داشتند، ولی هیچ‌کدام موفق به دریافت دیپلم نشدند.