شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • سایت تخصصی ایندی وایر که یکی از معتبر‌ترین سایت‌های سینمایی به‌شمار می‌رود؛ به سیاق همیشه در پایان هر سال، بهترین‌های سینما را از نگاه تخصصی خود معرفی می‌کند. امسال نیز 10 فیلم بر‌تر سال ۲۰۱۳ دنیا را از میان فیلم‌هایی که از سوی فستیوال‌های معتبر جهانی مورد ستایش قرار گرفته‌اند، اما به دلیل فرم و محتوای ویژه‌شان سهمی از اکران عمومی در سینماهای جهان نداشته‌اند، معرفی کرده است. به گزارش «ایلنا»، در این لیست، فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی وحید وکیلی‌فر هم به عنوان یکی از 10 اثر بر‌تر سال ۲۰۱۳ جهان معرفی شده است.
  • موبنا- نوکیا بالاخره توانست رای دادگاه آلمان را به نفع خود جلب کرده تا فروش گوشی‌های HTC را در این کشور ممنوع کند. نوکیا پیش‌تر ادعا کرده بود که HTC در ساخت محصولاتش به امتیازات و اختراعات ثبت شده نوکیا تجاوز کرده است. بر این اساس نوکیا پس از مدت‌ها توانست رای دادگاه منطقه‌ای را در مونیخ به نفع خود دریافت کند و به این ترتیب از این حق برخوردار است که فروش همه گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید اچ‌تی‌سی را در آلمان ممنوع کند. امتیازات نوکیا شامل پورت USB و روش اتصال به رایانه‌ است.
  • دو بازیکن فوتبال زیر 20 سال اسکاتلندی به فاصله یک ساعت جان خود را از دست دادند. «جیمی اسکینر» 13 ساله، پس از بازی برای تیم «تاین کسل» مقابل «اسپارتانز» جان خود را در زمین از دست داد. تماشاگران و نیروهای امداد سعی کردند قلب این بازیکن را احیا کنند، اما وی در درمانگاه «رویال ادینبورو» درگذشت. این اتفاق در حالی روی داد که ساعتی پیش از این اتفاق «دیوید پل»، بازیکن 18 ساله تیم فوتبال هیبرنیان، در خواب درگذشت. دو باشگاه درگذشت بازیکنان را تسلیت گفتند و به آنها ادای احترام کردند. باشگاه تاین کسل در بیانیه‌ای نوشت: این اتفاق تراژیک روزشنبه 22 دسامبر در «ساوتون آسترو» روی داد و یک پسر جوان تیم زیر 14 سال به نام «جیمی اسکینر» در حال بازی که به آن عشق می‌ورزید، زندگی خود را از دست داد.
  • دنیای اقتصاد- شیراز- محمد صداقت: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه کارخانه سیمان سپهر قیروکارزین پس از راه‌اندازی بخش‌های آسیاب و بسته بندی در حال تولید سیمان کلینکر آماده است، از تولید روزانه 16 هزار و 800 تن سیمان خاکستری در این استان خبر داد. مهندس فریبرز رضازاده خاطر نشان کرد: کارخانه سیمان خاکستری در شهرهای شیراز، داراب، فیروزآباد، استهبان، لار و لامرد فعال است. وی میزان تولید این نوع سیمان را در هشت ماه نخست امسال بیش از سه میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد.
  • گروه بازار پول- عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس درباره درخواست انتشار ایران چک در لایحه بودجه سال 93، گفت: 80 درصد معاملات پولی و بانکی به دلیل افزایش میزان حجم نقدینگی در جامعه، به چاپ پول درشت و ایران چک نیاز دارد. هادی قوامی در گفت‌وگو با خانه ملت،‌ با اشاره به مثبت بودن اولویت بندی تکمیل پروژه‌ها در لایحه بودجه سال 93، گفت: طبقه‌بندی و اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی باعث تمرکز بیشتر برای اتمام آنها خواهد شد و این یک کار منطقی است. نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر 246 پروژه عمرانی در کشور وجود دارد که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در لایحه بودجه سال 93 نیز رقم خوبی برای تکمیل آنها در نظر گرفته شده است.

  • گروه بین‌الملل- تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که امارات 50 میلیون دلار برای حمایت از خزانه‌داری کل به این تشکیلات اختصاص داده است. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن قدردانی از حمایت خلیفه بن زاید آل نهیان، امیر امارات به خاطر حمایت دایم این کشور از فلسطین در پیامی به خلیفه بن زاید عنوان کرد: ما از حمایت مالی شما از خزانه وزارت دارایی فلسطین قدردانی می‌کنیم زیرا که این مقدار حمایت مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک می‌کند تا بتواند به تعهداتش در قبال بانک‌های داخلی و بخش ویژه عمل کند.

  • ایسنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از اجرای طرح تعرفه هوشمند آب از سال آینده خبر داد. حمیدرضا جانباز افزود: در حال حاضر در کشور آب شرب شهرها و روستاها از فواصل دور منتقل می‌شود؛ چرا که اضافه برداشت‌های آب از منابع سطحی موجب مشکلات کمی و کیفی در منابع محلی آب شده است. وی با بیان اینکه ناگزیر هستیم تا اجرای طرح‌های طولانی انتقال آب را در دستور کار وزارت نیرو قرار دهیم، ادامه داد: این روند موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود؛ به طوری که در حال حاضر قیمت تمام شده توزیع آب شرب در شهرها 700 تومان است که 200 تومان هم هزینه تامین بر آن تحمیل می‌شود.

  • سایپا نیوز- با توجه به افزایش آلودگی هوای تهران گروه خودروسازی سایپا در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی، طرح بازدید رایگان کاتالیست و کنیستر خودروهای گروه پراید را اجرا می‌کند. با توجه به اینکه بازدید و تعویض به موقع قطعات کاتالیست و کنیستر در خودرو باعث کنترل آلاینده‌های خروجی از اگزوز و کاهش محسوس آلودگی هوا می‌شود در این طرح که به مدت یک ماه در نمایندگی‌های منتخب شهر تهران اجرا می‌شود، کاتالیست و کنیستر خودروهای پراید تولیدی سال‌های 1383 تا 1389 بازدید می‌شود. در این طرح بازدید کنیستر و کاتالیست در نمایندگی‌های مجاز، رایگان است و در صورت نیاز به تعویض، قطعات با هزینه مشتری تعویض می‌شود.
  • نمایشگاه ویدیوآرت عباس کیارستمی و 16 هنرجوی کارگاه آموزشی این هنرمند؛ روز جمعه 6 دی‌ماه در گالری ماه مهر افتتاح می‌شود. به گزارش «ایسنا»، عباس کیارستمی که سال گذشته کارگاه‌های آموزشی ویدیو آرت را به همراه علیرضا سمیع‌آذر و با حضور 40 هنرجو در موسسه فرهنگی هنری ماه‌مهر برپا کرد در نمایشگاهی، منتخبی از آثار این کارگاه را به نمایش در خواهد آورد.
    این کارگاه آموزشی با موضوع و مفهوم «باد» برگزار شد و هنرجویان با این موضوع به ارایه آثار هنری خود پرداختند. بر همین اساس در این نمایشگاه که با عنوان «باد هرکجا بخواهد می‌وزد» برگزار می‌شود، علاه بر اثری از عباس کیارستمی؛ آثار امیر آذر، فرید امین‌الاسلام، کتایون افروز، حمید الهی، امیر توده‌فلاح، حمید جوادی، بهار دشت‌بان، حسین راستی، نوشین زرنانی، امین شاه‌مرادی، سارا…