شماره روزنامه ۶۰۱۴
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • یک سایت خارجی، تیم فوتبال ایران را شگفتی‌ساز مسابقات جام جهانی نوجوانان معرفی کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های جام‌جهانی زیر 17 سال که در امارات در حال برگزاری است با پایان مرحله گروهی از امروز دوشنبه وارد مرحله حذفی خود می‌شود و 16 تیم باقیمانده در صورت برتری بر حریفان تنها 4 بازی تا رسیدن به جام قهرمانی دارند. سایت «اسپورت 360» امارات در گزارشی جالب به بهترین لحظاتی که در مرحله گروهی اتفاق افتاده، پرداخته است که ایران در دو بخش حضور دارد. بهترین گل: گل مصطفی هاشمی در اولین دقیقه بازی ایران مقابل آرژانتین گلی به یادماندنی بود، ولی گل‌های تیم برزیل به خصوص گل ناتان استثنایی بودند.

  • شبکه آی‌فیلم که مدتی است برای پخش سریال‌هایش از مخاطبان نظرسنجی می‌کند، این بار از بینندگان خواسته است از بین سریال‌های «شب دهم»، «خواب و بیدار»، «آخرین دعوت»، «سایه آفتاب» و «فرات» یکی را انتخاب کنند. به گزارش «ایسنا» بر اساس اعلام شبکه آی‌فیلم، تاکنون بالاترین رای مخاطبان به سریال‌های «خواب و بیدار» و «شب دهم» اختصاص یافته است. نظرسنجی شبکه آی‌فیلم برای پخش سریال جدید از اول آبان‌ ماه شروع شده است و مخاطبان تا آخر هفته جاری فرصت دارند تا سریال دلخواهشان را انتخاب و در نظرسنجی شبکه آی‌فیلم شرکت کنند.
  • دولت سعودی امروز در اطلاعیه‌ای که برای سازمان اوقاف فرستاد، مقررات جدید وزارت حج آن کشور را در مورد حجاج اعلام کرد. در این اطلاعیه گفته شده است که برای برگزاری مراسم حج سال 1393 هجری (امسال) نظامات جدیدی وضع کرده که از زائران کلیه کشورها تقاضا دارد به مقررات وضع شده توجه داشته و آن را رعایت کنند. طبق مقررات جدید انتخاب مطوف در سال‌جاری اجباری شده است و اگر زائری برای خود مطوف انتخاب نکند، دولت سعودی راسا اقدام به تعیین مطوف برای وی نموده و مخارج آن را از زائر دریافت خواهند نمود. دولت سعودی امسال نرخ کرایه اتومبیل را نیز در آن کشور اعلام کرده است؛ کرایه اتومبیل از جده به مکه 32 ریال سعودی (حدود 60 تومان) ـ کرایه مکه تا منی و عرفات 5/67 ریال (حدود 130 تومان) ـ کرایه مکه تا مدینه با اتوبوس 101 ریال سعودی (حدود…
  • دنیای‌اقتصاد- بازار لوازم جانبی دیجیتال همیشه داغ و پر رونق است و به همین دلیل هم محصولات متنوع و مختلفی در آن عرضه می‌شود. در همین راستا شرکت سامسونگ هم به تازگی یک محصول جدید را به بازار این محصولات معرفی کرده است. این محصول جدید که یک اسپیکر بی‌سیم و قابل حمل است با نام Shape به بازار معرفی شده است و می‌تواند توجه بسیاری از کاربران و خریداران را به خودش جلب کند. این اسپیکر طراحی جالبی دارد و به شکل یک قطعه یک‌چهارمی از یک دایره بزرگ است. این اسپیکر برای آن دسته از کاربرانی که از محصولات سری Galaxy سامسونگ استفاده می‌کنند، طراحی شده است و امکان پخش و اجرای محتوای صوتی آنها را با قرار گرفتن دستگاه روی بدنه آن به کاربرانش می‌دهد.
  • ایسنا نوشت: جعفر توفیقی که سرپرست وزارت علوم بود به زودی این سمت را تحویل وزیر جدید خواهد داد و از هم اکنون این سوال مطرح شده است که توفیقی به کجا خواهد رفت. به گزارش «ایسنا»، کیهان که از ابتدای معرفی توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم، به انتقاد از او پرداخته است در جدیدترین مطلب خود علیه توفیقی نوشت: «فتنه‌گران و افراطیون درصدد نفوذ دادن سرپرست ناکام وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند. نقش جعفر توفیقی در فتنه سال 88 و عملکرد افراطی وی در مدت سرپرستی وزارت علوم باعث دافعه‌های شدید در میان نمایندگان مجلس شده بود و عدم اعتماد نمایندگان به وی در صورت معرفی شدن به مجلس تقریبا قطعی به نظر می‌رسید.

  • گروه بین‌الملل- ده‌ها هزار نفر از مردم پرتغال با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور، علیه سیاست جدید ریاضت اقتصادی دولت موسوم به « طلبکاران بین‌المللی» اعتراض کردند و خواستار استعفای کابینه شدند. به گزارش یورو نیوز، مطابق بودجه ریاضتی دولت پرتغال برای سال ۲۰۱۴، مردم این کشور با کاهش درآمد و افزایش مالیات، کماکان باید فشار اقتصادی بیشتری را برای بازپرداخت بدهی‌های بین‌المللی تحمل کنند. تظاهرکنندگان با شعارهایی نظیر «دولت در خیابان» و «نه به تروئیکا، نه به گرسنگی»، به سیاست‌های نهادهای مالی وام‌دهنده به پرتغال یعنی اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول اعتراض کردند.

  • روابط عمومی پارس خودرو- مدیر بازاریابی و فروش گروه خودرو سازی سایپا از آغاز پیش فروش خودرو تندر-90 و پارس‌تندر با شرایط ویژه خبر داد. حسن فروزان مهر با بیان این مطلب افزود: به منظور جلب رضایت مشتریان و پاسخگویی به نیاز این عزیزان، شرایط ویژه دو خودرو تندر-90 و پارس تندر آغاز شده است. وی گفت: خودرو تندر-90 و پارس تندر شرکت پارس خودرو با موعد تحویل بهمن ماه و سود مشارکت مناسب عرضه خواهد شد. وی تاکید کرد: سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی www. saipagroup. ir و نمایندگی های فروش سایپا در سراسر کشور جهت ثبت نام و کسب اطلاعات در خدمت مشتریان این گروه خودرو سازی است.

  • پر افتخارترین ورزشکار المپیکی ایران برای ریاست فدراسیون تکواندو کاندیدا شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هادی ساعی عضو شورای شهر و قهرمان تکواندوی ایران و المپیک می‌خواهد رییس فدراسیون تکواندو شود. مدیر تیم‌های ملی تکواندو با کاندیداتوری برای این پست به‌عنوان جدی‌ترین رقیب پولادگر وارد رقابت انتخاباتی شده است. این درحالی است که پولادگر در دوران طولانی مدت ریاست خود بر تکواندو موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و در سال‌های اخیر با ساعی رفاقتی نزدیک داشته‌اند. ساعی دو طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه ورزشی خود دارد و در دو دوره اخیر در شورای شهر تهران حضور داشته است.

  • علی‌محمد افغانی می‌گوید، شکایت او از فیلم «شوهر آهوخانم» به توقیف یک‌ساله این فیلم منجر شده است. به گزارش «ایسنا» علی‌محمد افغــانی در گفت‌وگـــویی با مجله «آزما» با تشریح نارضایتی‌اش از فیلمی که توسط آربی آوانسیان و بعد از کناره‌گیری او، با کارگردانی داوود ملاپور بر اساس رمان «شوهر آهو خانم» ساخته شده،‌ می‌گوید، شکایتش از سازندگان این فیلم، توقیف یک‌ساله آن را در پی داشته است. شماره جدید ماهنامه «آزما» (ویژه هنر و ادبیات) با گفت‌وگویی با علی‌محمد افغانی، نویسنده رمان معروف «شوهر آهو خانم» منتشر شده است.
  • در سال 1869 روسو، صنعتگر اهل مارسی به ساخت یک دوچرخه مکانیکی تک چرخ دست یافت. اختراع روسو در شمار نخستین تجربه های مهم بشر برای ساخت موتور محرکه است.

    .