شماره روزنامه ۶۰۲۲
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای‌‌اقتصاد: «اگر بخواهم روزی کارهایم را به نمایش بگذارم جایی به بزرگی میدان توپخانه نیاز دارم.» این را سال‌ها پیش اصغر بیچاره عکاس مشهور و بازیگر سینما و تلویزیون گفته بود. می‌گویند او بزرگ‌ترین آرشیو عکس از تاریخ سینما و تئاتر ایران را داشت. بعد از فوت او بارها درباره آن آثار ارزشمند حرف زدند و قرار بود موزه‌ای به نامش برپا شود و کارهایش در معرض تماشا قرار بگیرد اما خیلی زود این ایده به فراموشی سپرده شد و حالا کسی نمی‌داند روایت مصور تاریخ سینما و تئاتر ایران کدام گوشه خاک می‌خورد؛ شاید هم بخش وسیعی از آنها نابود شده باشند. پسرش پیش‌تر گفته بود: «مهم‌ترین بخش آرشیو پدرم، نگاتیوهای او از سینما و تئاتر است.
  • مرور آثار جواد عزتی در کنداکتور این هفته شبکه نمایش قرار گرفت. منتخب فیلم‌های این بازیگر از شنبه تا جمعه به ترتیب فرشته‌ها با هم می‌آیند، وقت بزرگ‌شدنه، تنگه ابوقریب، طلا و مس، تگرگ و آفتاب، آینه‌بغل و زاپاس ساعت 21پخش خواهد شد. جواد عزتی، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان متولد ۱۳۶۰ است. وی تاکنون سه بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر بوده و برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جشن حافظ برای بازی در فیلم «ماجرای نیمروز» است.
  • با وجود اهمیت گردشگری به‌عنوان بازار جایگزین درآمدهای نفتی همچنان در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های تصمیم‌گیران کشوری نادیده گرفته می‌شود و مورد غفلت کاندیداهای ریاست‌جمهوری واقع شده است.
  • چهارصدونهمین شماره هفته‌نامه «تجارت فردا» با عنوان «در باغ سبز» منتشر شد. روی جلد این شماره در توضیح این پرسش که «انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه به مسابقه وعده‌های فریبنده تبدیل شد؟» آمده است: «جامعه ایران با بهت و حیرت شعارهای اقتصادی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را مرور می‌کند. انتخابات 1400 به‌دلیل تعدد وعده‌های پوپولیستی به انتخابات مجلس شورای اسلامی شباهت پیدا کرده است که در آن نامزدها برای جلب رای بیشتر مسابقه وعده‌های فریبنده برگزار می‌کنند. چرا زمین اقتصاد بستر شعارهای تخیلی شد؟» تازه‌ترین شماره هفته‌نامه «تجارت فردا» در 100 صفحه و به قیمت 25 هزار تومان دردسترس علاقه‌مندان است.
  • استوری رضا رشیدپور درصفحه شخصی اینستاگرامش، به شایعه مهاجرت او از ایران دامن زده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا رشیدپور، مجری با سابقه تلویزیون، پس از دو ماه که صفحه شخصی اینستاگرامش را به روز نکرده بود، با انتشار یک استوری با عکسی از درون هواپیما، بسیاری از دنبال‌کنندگان خودش در فضای مجازی را به شک انداخت که به احتمال زیاد، این یک پیام خداحافظی از ایران است. او در شرح این عکس، کوتاه نوشته است: «اما خودم را جا گذاشتم.» همین جمله، شایعه مهاجرت رضا رشیدپور از ایران را در فضای مجازی گرم کرده است و باید منتظر توضیحات بیشتر این مجری ماند. «سیم آخر»، «اتفاق»، «حالا خورشید»، «شب شیشه‌ای» و... تنها بخشی از برنامه‌هایی است که رشیدپور اجرای آنها را برعهده داشته است.
  • مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲۳ طرح بزرگراهی در استان درحال اجرا است.
  • فاز اول طرح بزرگ زهکشی 50 هزار هکتاری در سطح 20 هزار هکتار از اراضی استان گلستان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری در محل مرکز آموزش شهید روحانی فرد کردکوی افتتاح شد. این طرح با اعتبار 200 میلیارد تومان و با ایجاد اشتغال بر‌ای هزار نفر افتتاح شد و 3850 خانوار از آن بهره‌مند خواهند شد. اکبری، معاون امور آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: بهمن سال گذشته عملیات زهکشی ۷۸ هزار هکتار از اراضی استان گلستان تکمیل و به بهره‌برداری رسید و ۵۰ هزارهکتار دیگر از این طرح بزرگ ۲۸۰ هزار هکتاری شروع شد. وی افزود: به‌منظور تحقق آن و به‌رغم محدودیت‌های موجود در مدت کمتر از سه ماه با ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات با کمک قرارگاه خاتم‌الانبیا این طرح اجرایی شد. معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در ادامه درباره تاثیر و رهاورد زهکشی اراضی در…
  • مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی گفت: بیش از 97 درصد جمعیت استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند و خراسان‌جنوبی به‌عنوان استان سبز در زمینه گازرسانی شناخته می‌شود. سیدمحمود هاشمی اظهار کرد: 100 درصد خانوار شهری و بیش از 94 درصد خانوار روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند. وی افزود: 8 شهرستان استان با میانگین ضریب بهره‌مندی 99 درصد جزو شهرستان‌های سبز شناخته می‌شوند و با اتمام طرح‌های گازرسانی روستایی، به زودی سه شهرستان طبس، نهبندان و خوسف نیز به شهرستان‌های سبز می‌پیوندند. مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: با همت کارکنان و خلق رکورد بی‌سابقه گازرسانی به 634 روستا طی سال گذشته، مجموع روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی در استان به 1404 روستا افزایش یافته است. هاشمی تصریح کرد: اکنون 131 هزار و 305…
  • دنیای‌اقتصاد: یکی از بزرگ‌ترین تحولاتی که همه‌گیری کووید-19 با خودش به دنیای کسب‌وکارها آورد، تغییر سریع الگوی حضور نیروهای کار به وضعیت دورکاری بود. به این ترتیب چیزی که زمانی مزیت کاری به حساب می‌آمد، به بخش اصلی کار کارمندان تبدیل شد.