شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • فصل باشگاهی فوتبال در اروپا رو به پایان است، اما هنوز علیرضا بیرانوند نتوانسته جایگاه امن و مطمئنی برای خودش بسازد. آنتورپ در دیدار هفته سوم مرحله حذفی لیگ بلژیک موسوم به ژوپیتر لیگ با بروژ رودررو شد. در پایان، دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. در این بازی هم خبری از بیرانوند در ترکیب اصلی نبود و دروازه‌بان ایرانی از روی نیمکت مسابقه را تماشا کرد. او نتوانسته در تیم بلژیکی به ترکیب اصلی راه یابد و عملا به یک نیمکت‌نشین تبدیل شده است.
  • برگزاری بازی معوقه منچستر یونایتد و لیورپول با درخشش قابل توجه شاگردان یورگن کلوپ؛ از جمله صلاح مصری همراه بود. به‌نظر می‌رسد محمد صلاح که این فصل انتقادات زیادی را تحمل کرد، در مقطع پایانی مسابقات امسال درحال اعاده حیثیت است.
  • دیلی میل در انگلستان گزارش داد سرخیو آگوئرو با مدیران باشگاه بارسلونا به توافق دست یافته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که بهترین گلزن تاریخ سیتی با بارسلونا برای پیوستن به این تیم در تابستان به توافق رسیده و قصد دارد به لالیگا برگردد. آگوئرو که سابقه بازی در اتلتیکومادرید را نیز در کارنامه خود دارد، می‌تواند در بارسلونا با لیونل مسی هموطن خود هم‌تیمی شود. این دو رابطه خوبی با هم در تیم‌ملی آرژانتین دارند.
  • باشگاه اینترمیلان روملو لوکاکو را به‌دلیل نقض پروتکل‌های بهداشتی جریمه نقدی کرد. لوکاکو به‌دلیل برگزاری مهمانی در ساعات اولیه بامداد پنج‌شنبه برای جشن تولد خود که در آن محدودیت‌های کرونایی نقض شده بود، جریمه شد. لوکاکو، اشرف حکیمی، ایوان پریشیچ و اشلی یانگ چهار بازیکن اینتر بودند که در این مهمانی پس از پیروزی ۳بریک اینتر در لیگ مقابل رم حضور داشتند تا در جشن تولد ۲۸ سالگی مهاجم بلژیکی اینتر شرکت کنند. مهاجم سابق منچستریونایتد با دوستانش بیرون رفت و در این مهمانی میزبان ۲۵ نفر از دوستانش بود. لوکاکو گل آخر اینتر را مقابل رم در سری A به ثمر رساند تا در این فصل تعداد گل‌های خود را به ۲۲ گل برساند و شش گل کمتر از کریستیانو رونالدو زده باشد.
  • رئال‌مادرید با پیروزی 4 بر یک برابر گرانادا، 78 امتیازی شد و در فاصله دو هفته به پایان لالیگا به دو امتیازی اتلتیکومادرید صدرنشین رسید. به این ترتیب کوچک‌ترین لغزش اتلتیکو می‌تواند منجر به قهرمانی رئال‌مادرید شود. وضعیت رئال در بازی رودررو هم نسبت به اتلتیکو بهتر است و در صورت برابری امتیازات بالاتر از این تیم قرار خواهد گرفت. زیدان، سرمربی رئال بعد از پایان بازی با گرانادا گفت: «ما تا آخرین دقیقه هرآنچه در توان داریم را به کار خواهیم بست.»
  • معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: این استان دارای ظرفیت‌ بالایی در بخش کشاورزی است و با تلاش‌های لازم، پیشگام صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.
  • صنعت فولاد آذربایجان‌شرقی به عنوان بزرگ‌ترین قطب تولید این محصول در بخش‌خصوصی کشور، در سال‌های اخیر رشد جهشی داشته است، به‌گونه‌ای‌که صادرات سالانه آن اکنون به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد. بررسی آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد آذربایجان‌شرقی در بخش فولاد از نظر سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی در رتبه نخست کشوری قرار دارد و در این حوزه ۵۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش‌های مختلف در استان سرمایه‌گذاری شده است. آذربایجان‌شرقی بعد از اصفهان و خوزستان که بیشتر واحدهای تولید فولاد آنها دولتی هستند، رتبه سوم را در تولید فولاد کشور دارد که ۸۵ درصد این تولیدات نیز توسط بخش‌خصوصی انجام می‌شود.
  • رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت: سرانجام پس از حدود ۵ سال پیگیری، ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین به همراه شش منطقه دیگر گلستان(اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، سیستان و بلوچستان، کردستان (بانه مریوان)، هرمزگان (جاسک) و بوشهر در مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسید. اهمیت این امر زمانی بیشتر احساس می‌شود که یادآور شویم در طرح اولیه پیشنهادی نامی از قصر شیرین بین مناطق جدید دیده نمی‌شد که پافشاری نمایندگان مجلس و استاندار باعث الحاق این منطقه به 6 نقطه پیشنهادی اولیه شد.
  • متولیان می‌گویند چای ایرانی امسال با 10 تا 20 درصد افزایش تولید داشته است. کمتر از یک ماه از برداشت بهاره برگ سبز چای در مزارع شمالی می‌گذرد و تولیدکنندگان می‌گویند به سبب افزایش هزینه‌های تولید و همین‌طور بازنگری در نرخ خرید برگ سبز چای، امکان افزایش قیمت در سال‌جاری وجود دارد. دولت نرخ خرید تضمینی چای را افزایش داده و به گفته رئیس سازمان چای متوسط قیمت چای خشک 60 هزار تومان است اما «با توجه به استقبال مردم از چای بهاره، قیمت در ابتدای فصل بهره‌برداری باثبات نیست».
  • از هفته‌های گذشته زمزمه افزایش قیمت نان قوت گرفت و حال معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران می‌گوید برای نانوایی هایی که تخلف کنند و نان را بیش از نرخ مصوب بفروشند «پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود.» بهنام نیک‌منش گفت: مبنای قیمت نان همان نرخ مصوب سال 98 است و اگر واحد صنفی نان را بیش از نرخ مصوب بفروشد همکاران ما پرونده تشکیل داده و به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهند. به گفته نیک‌منش اتحادیه یک برداشتی داشته که «می‌خواسته وزن را بیشتر کند و بر مبنای وزن بالاتر قیمت بیشتری بگیرند. برای مثال نان تافتون که 220 گرم است را تا 250 گرم برسانند و قیمت آن را افزایش دهند در حالی که مصوب شورای آرد و نان 220 گرم با قیمت 550 تومان است.» مساله افزایش قیمت نان از آنجا آغاز شد که نانوایان به سبب عدم‌تغییر نرخ مصوب از سال 98…