شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • اوایل مردادماه امسال بود که بعد از مدت‌ها کشمکش، سرانجام خبر انتقال علیرضا بیرانوند به آنتورپ بلژیک به‌طور رسمی اعلام شد. از آن زمان تا همین پنج‌شنبه‌شب گذشته همه انتظارها برای فیکس شدن بیرو در ترکیب تیم بلژیکی بی‌نتیجه ماند. علیرضا در تمام طول این مدت یک دقیقه هم به بازی گرفته نشد و این ژان بوته، دروازه‌بان فرانسوی بود که به‌عنوان مرد شماره یک وارد زمین می‌شد. این موضوع آن‌قدر کشدار شد که خیلی‌ها تحلیل «انتقال اشتباه» را در مورد بیرو مطرح کردند.
  • مسابقات هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران از دیروز با برگزاری بازی سپاهان و نساجی آغاز شد. امروز هم در این چارچوب پنج بازی دیگر انجام می‌شود. بر این اساس از ساعت 15 در چهار مسابقه همزمان فولاد میزبان سایپا خواهد بود، نفت آبادان با گل‌گهر سیرجان پیکار می‌کند، پیکان رودرروی آلومینیوم اراک قرار می‌گیرد و دو تیم مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان هم به مصاف هم می‌روند. در مهم‌ترین بازی امروز اما پرسپولیس از ساعت 16:15 میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود. این آخرین بازی سرخپوشان پیش از ترک تهران برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا است. حاشیه مهم این بازی، ابتلای تعدادی از بازیکنان ذوب به ویروس کرونا است. سازمان لیگ هفته گذشته با اعلام اینکه کرونایی‌های تیم اصفهانی به حد نصاب نرسیده، دستور داد بازی این تیم برابر شهرخودرو برگزار…
  • دنیای‌اقتصاد: با اخراج غیرمنتظره علیرضا منصوریان از تراکتور، فعلا مسعود شجاعی به‌عنوان سرمربی موقت سرخپوشان تبریزی برگزیده شد. این درحالی است که تراکتور بعد از کسب 6 امتیاز از 5 بازی اول، در مسابقه هفته ششم فردا باید به مصاف ماشین‌سازی برود.
  • پائولو روسی، آقای گل جام‌جهانی 1982 در 64 سالگی درگذشت. او با یک بیماری لاعلاج دست به گریبان بود و در نهایت تسلیم آن شد. روسی با ایتالیا قهرمانی در جام‌جهانی را تجربه کرد و توپ طلا را هم گرفت. شاید یکی از غم‌انگیزترین پیام‌های تسلیت برای روسی ایتالیایی را جووانی تراپاتونی سرمربی پیشین او در یوونتوس ارسال کرد؛ جایی که نوشت: «بدرود پائولو، اما بازیکن که نباید قبل از مربی بمیرد.»
  • ستاره پیشین رئال‌مادرید دچار دردسر شده است. روبینیو در سال 2017 در ایتالیا به اتهام تجاوز به 9 سال زندان محکوم شد. ستاره سابق برزیلی علیه این حکم تقاضای تجدیدنظر کرده بود. روز پنج‌شنبه اما دادگاه تجدیدنظر در ایتالیا فرجام خواهی روبینیو را رد کرد تا محکومیت 9 سال زندان او تایید شود. ماجرایی که روبینیو به خاطر آن به زندان محکوم شده در سال 2013 رخ داده است. زمانی که روبینیوی برزیلی با پیراهن میلان بازی می‌کرد، او و پنج نفر نفر دیگر به تجاوز در یک باشگاه شبانه متهم شدند.
  • پنج‌شنبه گذشته مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق برگزار شد. در دیدار اول، دو تیم قدرتمند بیجینگ گوان چین و اولسان هیوندای کره‌جنوبی به مصاف هم رفتند که تیم کره‌ای این بازی را دو بر صفر برد.
  • بعد از نزدیک به دو سال و نیم تحریم صنعت خودرو، با توجه به رخدادهای اخیر این امیدواری ایجاد شده که نه تنها در آینده نزدیک از فشار تحریم‌ها کاسته خواهد شد بلکه شرایط خروج اقتصاد کشور از انزوا مهیا می‌شود. این اتفاق سبب شکل‌گیری دو تفکر در تداوم مسیر خودروسازی کشور شده است.
  • در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به تازگی خبر از برنامه ریزی برای رشد 50 درصدی تیراژ خودرو داده، قطعه‌سازان می‌گویند اگر نقدینگی به آنها تزریق نشود، امکان جهش تولید وجود ندارد. آن طور که برخی اعضای انجمن قطعه‌سازان طی چند روز گذشته عنوان کرده‌اند، توان آنها برای تولید قطعات موردنیاز خودروسازان رو به اتمام است و اگر پول به صنعت قطعه نرسد، تولید روندی نزولی به خود خواهد گرفت.
  • ارزش خودروساز الکتریکی آمریکا، تسلا، با تداوم جهش ارزش سهام این شرکت در ۲۰۲۰ برای اولین بار به ۶۰۸ میلیارد دلار رسید و این شرکت را به جمع پنج شرکت برتر اس‌اندپی آمریکا وارد کرد.
  • تویوتا پیش از همه خودروسازان برای گسترش خودروهای هیبریدی پیشگام شد و درخصوص فناوری سوخت هیدروژنی در خودروها هم همچنان پافشاری می‌کند.