شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • تمرین صبح دیروز تیم پرسپولیس به علت اعتصاب بازیکنان با ۲۵ دقیقه تاخیر برگزار شد. بازیکنان در اعتراض به مطالبات معوقه‌ای که از باشگاه داشتند حاضر به تمرین کردن نبودند و در رختکن تیم نشستند اما با وساطت یحیی گل‌محمدی، سرمربی این تیم،‌ تمرین با تاخیر ۲۵ دقیقه‌ای برگزار شد. گل‌محمدی قول داد که شخصا پیگیر مطالبات‌شان خواهد شد.
  • پاری‌سن‌ژرمن شنبه شب در خانه از مون پلیه پذیرایی کرد و توانست با ۵ گل به پیروزی برسد. در نیمه دوم وقتی ام‌باپه تعویض شد بار دیگر ناراحتی و اعتراض خود را نشان داد تا مورد انتقاد قرار بگیرد. توماس توخل سرمربی این تیم گفت: «این رفتار درستی نیست و نباید تکرار شود. بازیکن باید به تصمیم سرمربی احترام بگذارد. ما فوتبال بازی می‌کنیم، نه تنیس.» دی‌ماریا ستاره تیم پاریسی نیز گفت: «هیچ بازیکنی تعویض شدن را دوست ندارد، اما باید خودش را کنترل کند.»
  • سرمربی منچسترسیتی تاکید کرد قهرمانی در اروپا نقطه اوج سال‌های حضور او در این تیم خواهد بود. پپ گواردیولا گفت: «ما را نه براساس سبک بازی‌مان بلکه براساس جام‌هایی که می‌بریم ارزیابی خواهند کرد. برای همین است که من اگر در دوران پایانی حضورم در این تیم نتوانم قهرمان اروپا بشوم کارنامه‌ام در سیتی را ناکام ارزیابی خواهند کرد.»
  • لیورپول موفق شد با نتیجه 4برصفر ساوتهمپتون را شکست دهد تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود. سرمربی این تیم از شیوه بازی شاگردانش شگفت‌زده است. یورگن کلوپ گفت: «خود من هم از این تیم شگفت‌زده شدم. به همین خاطراست که بعد از هر برد احساس قوی‌تری به من دست می‌دهد. این نگرش بازیکنانم است که در این فصل به ما کمک کرده است موفق باشیم.»
  • باشگاه ایتالیایی برای جذب بهترین مدافع دنیا دست به کارشده است. نشریه سان انگلیس خبر داد که باشگاه یوونتوس برای جذب ویرجیل فان‌دایک، مدافع موفق لیورپول و بهترین مدافع کنونی جهان دست به کار شده است. بیانکونری برای وسوسه کردن این مدافع هلندی می‌خواهد پیشنهادی ارائه بدهد که غیرقابل رد باشد. باشگاه تورینی 150 میلیون پوند برای جذب این مدافع تدارک دیده است.
  • نشریه میرر انگلیس خبر داد محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان همچنان نسبت به خرید باشگاه منچستریونایتد علاقه‌مند است و به‌دنبال خرید سهام این باشگاه از مالکان آمریکایی است. این در حالی است که اخیرا برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند بن‌سلمان در آستانه خرید سهام باشگاه نیوکاسل قرار دارد. بن‌سلمان پیش از این پیشنهاد 3 میلیارد پوندی بابت خرید منچستر یونایتد ارائه داده بود!
  • شنبه شب وزیر ارتباطات در حالی در چند توییت اهداف جدیدی از توسعه اقتصاد دیجیتال و شبکه ملی اطلاعات را اعلام کرد که ساعاتی قبل از آن در شورای‌عالی فضای مجازی به تصویب رسیده بود. جهرمی در یکی از این توییت‌ها نوشت: «یک هدف‌گذاری خوب! امشب در شورای‌عالی فضای مجازی مصوب شد که تا 1404 اندازه اقتصاد دیجیتال ایران 10درصد کل اقتصاد کشور شود. اولین هدف‌گذاری مهم برای جایگزینی اقتصاد استارت‌آپی؛ برای رسیدن به این هدف تغییرات زیادی لازم است، مشکلات قرن 21 راه‌حل‌های قرن بیست و یکمی دارد.»
  • شرکت گوگل نیز در این سال‌ها و به لطف میلیون‌ها کاربری که از سرویس‌های متنوع و البته کاربردی این شرکت استفاده می‌کنند، توانسته اطلاعات زیادی را از کاربران خود گردآوری کند. البته این مساله تازگی ندارد و شرکت‌های دیگری همانند تولیدکنندگان گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمند نیز از طریق این ابزارها نسبت به جمع‌آوری اطلاعات اقدام می‌کنند.
  • سوابق پرداخت ۳۰ میلیون سابقه تراکنش کارت‌های نقدی و اعتباری مشتریان یک فروشگاه زنجیره‌ای در آمریکا برای فروش در وب تاریک عرضه شده است. این اطلاعات در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی سرقت شده‌اند. اطلاعات کارت‌های اعتباری و نقدی که از فروشگاه زنجیره‌ای Wama در آمریکا سرقت شده اکنون در وب تاریک برای فروش عرضه شده است.
  • ایموجی‌های جدید سال 2020 معرفی شدند. یکی از این ایموجی‌ها اما چشم کاربران توییتر را گرفته و آنها را بسیار هیجان‌زده کرده است. ایموجی «انگشتان جمع شده» یکی از جسچرهای مخصوص ایتالیایی‌هاست و احتمالا به‌زودی یکی از محبوب‌ترین ایموجی‌های دنیای آنلاین محسوب خواهد شد. وبلاگ Emojipedia درباره ایموجی‌های جدید این‌گونه توضیح داده است: یکی از ایموجی‌ها که انگشتان و شست دست را در حال جمع شده و به‌صورت عمودی نشان می‌دهد، یکی از جسچرهای ایتالیایی است که معنی ‘ma che vuoi یا «شما چه می‌خواهید» دارد. این بلاگ روز چهارشنبه هفته گذشته، در توییتی ایموجی‌های جدید را معرفی کرد اما ایموجی جسچر ایتالیایی بیش از 25 هزار و 100 لایک و 6هزار ریتوییت دریافت کرد. سازمان غیرانتفاعی Unicode Consortium، جدیدا 117ایموجی جدید معرفی کرده که…