شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • ایلیا سلمان‌زاده موسیقی‌دان ایرانی سوئدی و رامین جوادی آهنگساز ایرانی- آلمانی نامزد جایزه گرمی شده‌اند. سلمان‌زاده در بخش بهترین ترانه و جوادی برای آهنگسازی یک سریال به این موفقیت‌ها نائل آمده‌اند.
  • فریدون شهبازیان، آهنگساز و موسیقی‌دان مطرح که جزو داوران جشنواره نوای خرم است، درباره سوءاستفاده‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای از شرکت‌کنندگان نوجوان و جوان این جشنواره و چگونگی جلوگیری از این اتفاق گفت: چنین اتفاقاتی اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت.
  • گراهام کینگ، تهیه‌کننده فیلم موفق «راپسودی بوهمی» قصد دارد فیلم زندگی «مایکل جکسون» ستاره موسیقی پاپ جهان را نیز به سینما بیاورد.
  • فیلم «لیلاج» از روز چهارشنبه ششم آذر در سینماهای کشور به نمایش در می‌آید. «لیلاج» سومین فیلم سینمایی داریوش یاری است که نگارش آن به‌صورت مشترک توسط سارا خسروآبادی و داریوش یاری انجام شده است و در آن بازیگرانی چون مهران احمدی، حامد کمیلی، محیا دهقانی، رضا اخلاقی راد، نسرین بابایی، مجید پتکی و کیمیا مرادیان ایفای نقش می‌کنند.
  • فصل دوم سریال خارجی «سرقت پول» از شبکه پنج سیما آغاز شد. سریال «سرقت پول» محصول ۲۰۱۸ اسپانیاست و داستان آن درباره زنی است که به جرم سرقت تحت تعقیب پلیس است و توسط مردی با نام مستعار پروفسور فراخوانده می‌شود تا یک سرقت بزرگ را همراه یک گروه حرفه‌ای از کارخانه ملی سکه و تمبر به انجام برسانند.
  • مراسم تشییع پیکر ابراهیم معمارزاده، هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز امروز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. پیکر ابراهیم معمارزاده پس از تشییع در خانه هنرمندان ایران در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا به خاک سپرده می‌شود.
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شنبه شب پس از وصل شدن اینترنت خانگی با ارسال یک پیام ویدئویی به‌خاطر قطع اینترنت و مشکلات ناشی از آن در یک هفته اخیر عذرخواهی کرد. همچنین برای دلجویی از کاربران اینترنت، از اپراتورهای تلفن همراه خواسته زمان بسته‌های اینترنتی را به میزان قطع ارتباط تمدید کنند؛ همچنین بسته یک گیگ اینترنت هدیه نیز به همه مشترکان اعطا شود. کاربران می‌توانند با شماره‌گیری #۹۸* این بسته اینترنتی را فعال کنند.
  • به‌نظر می‌رسد شرکت گوگل تصمیم گرفته است در راستای افزایش رضایت و جلب اعتماد کاربران و همچنین ارتقای امنیت سایبری محصولاتش، به تمام محققان و پژوهشگران امنیتی که بتوانند باگ و آسیب‌پذیری‌های جدیدی در گوشی‌های مختلف سری پیکسل کشف و پیدا کنند، 5/ 1 میلیون دلار جایزه بدهد. بر اساس گزارش صفحه مجازی technews network در اینستاگرام، گوگل اعلام کرده است آن دسته از افرادی که بتوانند تراشه Titan M به‌کار رفته در گوشی‌های پیکسل گوگل را هک و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند، مشمول این طرح و جایزه خواهند شد. البته آن دسته از محققانی که بتوانند علاوه بر این، راهکاری برای برطرف کردن و انتشار نسخه به‌روزرسانی هم به گوگل ارائه دهند، می‌توانند 5/ 1 میلیون دلار دریافت کنند و در صورتی که دومین مرحله برای رفع این مشکل را انجام…
  • به‌نظر می‌رسد که لنز دوربین نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ به‌صورت مستطیل طراحی خواهد شد. بعد از معرفی و رونمایی از گوشی‌های پرچمدار و جدید آیفون از سوی اپل که به لنز دوربین مربعی شکل مجهز شده و از سوی کاربران و کارشناسان، مورد نقد و تحلیل بسیاری قرار گرفتند، حالا به‌نظر می‌رسد که سایر شرکت‌های تولیدکننده موبایل نیز تصمیم گرفته‌اند به این ترند اشکال هندسی در طراحی و توسعه ماژول دوربین پیوسته و هر کدام لنز دوربین‌های چندگانه گوشی‌های جدید و پرچمدار خود را به شکل‌های مربع، دایره و مستطیل درآورده و به این ترتیب نظر و توجه کاربران را به سمت و سوی خود جلب کنند.