شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • از ۲۰ آوریل صادرات حدود پنج میلیون تن نفت روسیه به مقصد اروپا از طریق خطوط لوله به دلیل آلودگی متوقف مانده است.
  • جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن سبب شد صادرات گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) آمریکا به چین کاهش یابد. به گزارش خبرگزاری رویترز، اطلاعات کشتیرانی نشان داد هیچ کدام از کشتی‌های حمل ال‌ان‌جی که در ماه‌های مارس و آوریل امسال آمریکا را ترک کردند، به چین نرفته‌اند. در ماه‌های گذشته از سال جاری میلادی، تنها دو کشتی مخصوص حمل ال‌ان‌جی از آمریکا به چین رفته‌ است؛ در حالی که در چهار ماه نخست سال 2018 میلادی 14 کشتی ال‌ان‌جی‌بر آمریکایی به چین اعزام شده بودند. در سال 2018 میلادی 27 کشتی مخصوص حمل ال‌ان‌جی آمریکا به چین رفته بودند؛، در حالی که این رقم در سال 2017 میلادی 30 کشتی بوده است. در سال‌های اخیر، آمریکا بیشترین شتاب را در افزایش صادرات ال‌ان‌جی در جهان داشته؛ در حالی که چین بیشترین شتاب را در افزایش واردات این سوخت…
  • حمزه بهادیوند چگینی
    آمریکا بعد از تحریم نفت ایران و توقف معافیت‌های خرید 8 کشور که از ماه مه ‌آغاز شده، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه بازارهای فلزات و فولاد آغاز کرده است؛ فولاد، آهن، مس و آلومینیوم.
  • با رایزنی‌های انجام شده از سوی انجمن تولید‌کنندگان فولاد با برخی از دستگاه‌های ذی‌صلاح، برخی از محدودیت‌های داخلی برای صادرات فولاد مرتفع شده و پیش‌بینی می‌شود صادرات شرکت‌های فولادی در سال جاری افزایش یابد. به گزارش «دنیای اقتصاد» بهرام سبحانی مشاور مدیرعامل میدکو درباره کاهش 25‌درصدی صادرات 9 فولاد ساز بزرگ کشور در سال گذشته گفت: محدودیت‌های بیرونی اثر کمتری بر کاهش صادرات داشتند و بیشتر قوانین و محدودیت‌های داخلی بر این موضوع اثرگذار بوده است.
  • در معاملات روز شنبه 21 از دیبهشت‌ماه جاری، شمش فولاد از سوی خصوصی‌ها با کاهش نرخ مواجه شد. به گفته فعالان، اعلام خبر تحریم فولاد اواخر هفته گذشته بازار آهن را تحت تاثیر قرار داده است.
  • زهرا مجتهد
    حدود یک‌میلیارد و 200 میلیون تن ذخیره قطعی زغال‌سنگ در ایران است که تنها دو میلیون تن آن سالانه به تولید می‌رسد. این در حالی است که نرخ زغال‌سنگ با 70 درصد افزایش روبه‌روست.سعید صمدی، دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران ضمن بیان مطلب فوق به «دنیای‌اقتصاد» گفت: اگر چه مصرف فعلی داخل معادل 2 میلیون تن است اما با راه‌اندازی واحد کوره بلند شرکت میدکو، این رقم به 5/ 3 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند. وی افزود: این افزایش تولید تا پایان امسال رخ می‌دهد.
  • یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.