شماره روزنامه ۶۰۳۸
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • رسمی بودن یا نبودن نمایندگی‌های واردکننده خودرو در شرایطی این روزها باز هم به سوژه‌ای داغ تبدیل شده که یکی از وب‌سایت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت دست به شفاف‌سازی در این ماجرا زده است.
  • شرکت هیوندایی در چین و آمریکا درگیر چالش‌ فروش است. به گزارش فایننشال تایمز، این خودروساز، کاهش تقاضا در چین و موانع سیاسی ورود خودرو به آمریکا را مانع تحقق اهداف فروش خود می‌داند.
  • با رواج خودروهای برقی و هیبریدی، خودروسازی آئودی قصد دارد سهم خود را در بازار آمریکا افزایش دهد.
  • مسابقه تسلیحاتی کره‌شمالی و تهدید به هدف قرار دادن خاک آمریکا باعث شده همسایگانش نیز در مورد ضرورت دستیابی به زرادخانه هسته‌ای به گمانه‌زنی بپردازند و در مباحث خود با یکدیگر یا با آمریکا این گزینه را مطرح کنند.
  • شرکت توشیبا باتری‌هایی ساخته است که در 6 دقیقه شارژ می‌شوند. به گزارش کار ادوایس، شرکت توشیبا در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از پیشتازان تولید باتری‌های خودروهای برقی مطرح شده است.
  • دولت اسپانیا اولین قدم را در جهت به‌دست گرفتن کنترل مستقیم کاتالونیا برداشت. به گزارش سی‌ان‌ان اخراج رئیس پلیس کاتالونیا نخستین قدم مادرید در جهت اداره مستقیم این ایالت به حساب می‌آید. دولت راخوی همچنین در اقدامی دیگر معاون نخست‌وزیر را به‌عنوان اداره‌کننده این منطقه نامزد کرده است.
  • پارلمان اقلیم کردستان جلسه فوق‌العاده‌ای را برای واگذاری اختیارات رئیس این اقلیم برگزار کرد. قرار است پارلمان پیش‌نویس قانونی را ارائه کند که از طریق آن پست ریاست اقلیم کردستان لغو و به نظام پارلمانی تبدیل می‌شود و اختیارات رئیس اقلیم بین قوه‌های مقننه، مجریه و قضائیه تقسیم می‌شود. یک منبع آگاه پیش‌تر گفته بود:‌ روسای تمامی فراکسیون‌های پارلمان اقلیم نشست گسترده‌ای را برای بررسی انتقال اختیارات مسعود بارزانی برگزار خواهند کرد. این نشست با محوریت نحوه واگذاری اختیارات یا تعلیق این اختیارات است.
  • فروش و پیش‌فروش خودروها در ایران این روزها دیگر به یک معضل جدی تبدیل شده است. بدقولی‌ها از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو به جایی رسیده که دیگر مشتریان اعتماد لازم را برای سپردن پول خود در ازای تحویل خودروی درخواستی نداشته و همواره با چشم شک و تردید به فروش و پیش‌فروش‌ خودرو نگاه می‌کنند.
  • نویسندگان: مایکل دی سوین، ونیان دنگ و اوبه ری لسکور ترجمه: محمدحسین باقی
    بحران هسته‌ای میان چین و آمریکا به خاطر «وخامت عمدی» یا «تصادفی» می‌تواند رخ دهد. در مورد وخامت عمدی، چین وضعیت جداسازی تسلیحات هسته‌ای از درگیری‌های متعارف را حفظ کرده است. این کشور به سیاست آغازگر نبودن پایبند بوده و به جد معتقد است که در جنگ‌ها باید از تسلیحات متعارف استفاده کرد. در چارچوب قدرت نظامی متعارف به سرعت فزاینده‌ چین، این کشور باید نگران آمریکا باشد؛ چراکه ایالات‌متحده تلاش می‌کند که با برتری هسته‌ای‌اش به مزیت و برتری در میدان جنگ دست یابد.