شماره روزنامه ۶۰۳۸
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • خبرگزاری فارس: معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: نصب و توسعه خطوط PCM تلفن ثابت در شبکه مخابرات ایران متوقف شده و در سال‌های اخیر نیز نصب PCM به‌صورت موردی و بنا به درخواست بوده است. داوود زارعیان درباره الزام کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای حذف و جمع‌آوری خطوط PCM تلفن ثابت و برنامه شرکت مخابرات ایران برای جایگزین کردن این خطوط، اظهار کرد: توسعه خطوط PCM از چند سال پیش در شبکه مخابرات ایران متوقف شده و در سال‌های اخیر نیز نصب PCM به‌صورت موردی و بنا به درخواست انجام می‌شد.

  • خبرآنلاین نوشت: معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: پیش‌بینی ما معرفی دو سه وزیر خانم برای حضور در کابینه دولت دوازدهم است. شهیندخت مولاوردی در پاسخ به این سوال که چند وزیر خانم در دولت دوازدهم حضور خواهند داشت، افزود: این بستگی به تصمیم رئیس‌جمهور دارد. ضمن، آنکه تصمیم نهایی نیز با مجلس است. ما پیش‌بینی‌مان معرفی دو سه خانم است و برای آن تلاش می‌کنیم.

    ماجرای پیشنهاد وزارت به دختر آیت‌الله یزدی

    همچنین معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، آقای رئیسی مطرح کرد «رئیس‌جمهوری پیش او رفته و خواسته تا موافقت آیت‌الله یزدی را برای وزیر شدن دخترش کسب کند»، این ماجرا مربوط به دوره…

  • پاری سن ژرمن موفق شدند یک بر صفر آنژه را شکست دهد و قهرمان جام حذفی فرانسه شود. این سومین قهرمانی آنها در جام‌های حذفی فرانسه است و این در حالی است که پی‌اس‌جی در چمپیونزلیگ و لیگ فرانسه ناموفق بود. با این حال مالک پاری سن ژرمن ابراز اطمینان کرد که اونای امری فصل آینده در پاری سن ژرمن خواهد بود. به گزارش ورزش سه، ناصر الخلیفی گفت: «فصل آینده تغییراتی ایجاد خواهد شد ولی فعلا باید جشن بگیریم. یک چیز خیلی مهم می‌خواهم بگویم. سرمربی ما قطعا می‌ماند، 100درصد از این موضوع مطمئنم. همه در تلویزیون صحبت می‌کنند.

  • ایرنا: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ریاست جمهوری در آخرین جلسه کمیته تخصصی، حمایت از 90 طرح پژوهشی را به تصویب رساند. حمایت از طرح‌های پژوهشی بنیادی و کاربردی پژوهشگران یکی از فعالیت‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی است که هر ساله با هدف کمک به پیشبرد مرزهای دانش و حل مسائل اساسی کشور بر اساس اولویت‌های علمی کشور در شاخه‌های مختلف علوم در چارچوب عرصه‌های اولویت دار اعلام می‌شود در واقع در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور پروژه‌های تحقیقاتی مورد حمایت قرار می‌گیرند که بر اساس نیازها و مزیت‌های کشور توصیف شده باشند.

  • ایرنا نوشت: احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در نشست غیرعلنی امروز تاکید کرد که به استخدام‌های خارج از ضابطه در شهرداری معترض هستیم. مسجدجامعی البته تاکید کرد که استخدام‌های جدید که با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی و براساس پیش‌بینی بودجه مصوب امسال است، بلامانع است.

    وی اظهار کرد: برخی استخدام‌های خارج از ضابطه در شهرداری انجام شده که گزارش آن توسط سازمان بازرسی کل کشور اعلام شده است و ما نسبت به این نوع از استخدام‌ها معترض و مخالف هستیم. در هفته‌های اخیر اخباری مبنی‌بر استخدام‌های گسترده در مجموعه‌های وابسته به شهرداری تهران از جمله روزنامه همشهری به گوش می‌رسد که با واکنش و مخالفت اعضای شورای شهر تهران همراه شد.

  • مکزیک و کرواسی در دیداری دوستانه برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری دو بر یک تیم اروپایی به پایان رسید. خاویر هرناندس بازیکن مکزیک موفق شد برترین گلزن تاریخ تیم‌ملی فوتبال کشورش شود. در این بازی خاویر هرناندس که در شروع مسابقه نیمکت‌نشین بود، به زمین بازی آمد و در ‌دقیقه ۴۷ تنها گل تیمش را به ثمر رساند تا با این گل رکورد خرارد بورگتی را بشکند و به تنهایی برترین گلزن تیم‌ملی فوتبال مکزیک شود. این بازی در شرایطی برگزار شد که اکثر نفرات کرواسی را بازیکنان ذخیره و داخلی این تیم تشکیل می‌دادند ولی مکزیک با تمام قوا برای این دیدار آماده شده بود.

  • خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: نخستین ماهواره سنجشی عملیاتی با نام «سحا»سال آینده در نوبت پرتاب قرار می‌گیرد. این ماهواره با قدرت تشخیص ۱۵ متر، در مدار ۳۶ هزار کیلومتر زمین پرتاب می‌شود. حسن حدادپور اظهار کرد: نخستین ماهواره سنجشی عملیاتی که سال آینده در نوبت پرتاب قرار می‌گیرد، «سحا» نام دارد که ماهواره‌ای با قدرت تشخیص ۱۵ متر است و در مدار ۳۶ هزار کیلومتری از سطح زمین (لئو) قرار می‌گیرد. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران درباره اولویت‌های پرتاب ماهواره‌ها تاکید کرد: ماهواره دوستی به‌عنوان یک ماهواره سنجشی که اطلاعات سنجشی را جمع‌آوری و به سطح زمین ارسال می‌کند، در نوبت پرتاب است و بعد از آن ماهواره «ناهید ۱» که پژوهشگاه فضایی آن را ساخته، پرتاب می‌شود.

  • ایلنا نوشت: یاسر هاشمی‌رفسنجانی از ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد برکنار شد. در همین حال یاسر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با «ایسنا» با تایید خبر برکناری‌اش از ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تصمیم‌گیری درباره دانشگاه آزاد حق قانونی دکتر ولایتی است. متاسفانه امکان همکاری برای من فراهم نشده و خوشحال هستم که حداقل در این مورد اقدام قانونی انجام شده است. یاسر هاشمی گفت: این موضوع طی پیغامی به اطلاع من رسانده شد.

    .
  • خبرگزاری مهر: معاون پژوهشگاه فضایی ایران از زمینه‌سازی برای تاسیس دو شرکت دانش‌بنیان در عرصه فناوری فضایی خبر داد. سعید شاخصی با اشاره به اینکه تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در حوزه فناوری فضایی و افزایش جذب هیات علمی در اولویت برنامه‌های پژوهشگاه فضایی ایران برای سال ۹۶ قرار دارد، گفت: تجاری‌سازی محصولات فناوری فضایی از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است و امسال در تلاش هستیم بعضی از فناوری‌هایی که در گذشته شکل گرفته را به سمت تجاری‌سازی پیش ببریم. معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران، تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه را یکی دیگر از برنامه‌های در حال پیگیری پژوهشگاه فضایی ایران بیان کرد و افزود: شیوه‌نامه تاسیس این شرکت‌ها با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه تدوین شده است و در…

  • دنیای اقتصاد: واکنش‌ها به سخنان دبیر کل جامعه روحانیت مبارز مبنی‌بر حلال خواندن آرای ابراهیم رئیسی کاندیدای اصولگرایان در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری همچنان ادامه دارد. واکنش‌هایی که روز گذشته به مجلس نیز کشیده شد و نطق دو تن از نمایندگان مجلس را در انتقاد از این سخنان به‌دنبال داشت. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گردهمایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب که در تاریخ 4 خرداد برگزار شد، گفته بود که «آقای رئیسی 16 میلیون رای حلال داشت. » جمله‌ای که موجب شد سیل انتقادات به‌سوی او روانه شود.