شماره روزنامه ۶۰۲۹
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • مهاجم تیم تراکتورسازی تاکید کرد از تعویض زودهنگام خود در مسابقه با سیاه جامگان ناراحت شده است. شهرام گودرزی به ورزش سه، گفت: «من از نظر بدنی مشکلی ندارم. تمرینات خوبی انجام دادم و مشکل خاصی ندارم. تعویض من با صلاحدید کادرفنی انجام شد و فکر کنم امیرخان می‌خواست تغییر تاکتیک بدهد. هر فوتبالیستی بابت تعویضش ناراحت می‌شود و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. دوست داشتم در زمین باشم و ادامه دهم اما تصمیم کادرفنی بود و من هم احترام می‌گذارم. فکر می‌کنم تعویض قلعه‌نویی نیز جواب داد و فرزاد گل دوم را زد و باعث پیروزی شد.

  • فارنت: تمامی علاقه‌مندان محصولات اپل به خوبی می‌دانند که اپل به استفاده از رنگ سفید در محصولات خود علاقه زیادی دارد، ایرپادهای بی‌سیم اپل هم از همین قانون تبعیت کرده و سفید طراحی شده‌اند، اکنون باخبر شدیم امکان سفارش ایر‌پاد بی‌سیم اپل با رنگ دلخواه نیز میسر شده است. این موضوع باعث شده است تا شرکتی با نام Colorware خلاقیت از خود نشان دهد و ادعا کند که ایرپاد بی‌سیم اپل را به رنگ دلخواه کاربران رنگ‌آمیزی می‌کند. جالب است بدانید میزان رنگ‌های درنظر گرفته شده برایرپاد بی‌سیم اپل بسیار متنوع است و چیزی حدود ۵۸ طیف رنگ را کاربر قادر است برای ایرپاد بی‌سیم خود انتخاب کند.

  • مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری می‌گوید در سال‌های اخیر وضعیت اقتصادی کشور بهبود چشمگیری یافته و امروز به رشد اقتصادی قابل ملاحظه‌ای رسیده‌ایم و باید بتوانیم این وضعیت را در سال‌های آینده نگه داریم همچنان که برای حل مشکلات اقتصاد ایران حداقل به رشد اقتصادی 6 درصدی نیاز داریم ضمن اینکه باید جلوی حرکت پاندول‌وار رشد را بگیریم.

    به گزارش «ایسنا» محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری اظهار کرد: اقتصادمان در ۳۸ سال گذشته افت و خیزهایی داشته است و در دوره میانه هشت ساله نیز اوضاع وخیم‌تر شد.

  • گروه بنگاه‌ها: بانک پارسیان رتبه سوم در میان تمامی بانک‌ها براساس اختلاف تعداد تراکنش‌های صادر شده از پذیرش شده در دی‌ماه امسال را به خود اختصاص داد. به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی شاپرک، بانک پارسیان با اختلاف مثبت 35 میلیون تراکنش صادر شده از پذیرش شده در دی‌ماه، رتبه سوم را در کل بانک‌ها دریافت کرده است. همچنین بانک پارسیان رتبه سوم در میان تمامی بانک‌های خصوصی و دولتی را در اختلاف تعداد تراکنش‌های صادر شده از پذیرش شده هر یک از ابزارهای پذیرش از جمله کارتخوان‌های فروشگاهی، ابزارهای پذیرش موبایلی و اینترنتی در دی‌ماه 95 را به خود اختصاص داد.

  • مهدی خالدی عضو تالار مشاهیر فیلا، داور پیشکسوت بین‌المللی کشتی و دارنده سوت طلایی داوری المپیک روز گذشته دار فانی را وداع گفت. به گزارش سایت فدراسیون کشتی، خالدی از چند روز گذشته، در بخش ICU بیمارستان لاله تهران بستری بود.

    .
  • مهر: امروزه بسیاری از مردم با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی از حضور در این فضای جذاب و سه‌بعدی لذت می‌برند، اما با پوشیدن یک جلیقه می‌توان این تجربه را تکمیل کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، جلیقه یاد شده که تقریبا کل بدن را در برمی‌گیرد تجربه برخورد با اشیا و افراد در فضای مجازی را از طریق لرزاندن خود کامل می‌کند و با استفاده از آن می‌توان اثر رویدادهایی مانند انفجار، برخورد گلوله، جنگ با شمشیر و. . . را که در بازی‌های رایانه‌ای متداول است، حس کرد. جلیقه یاد شده که Hardlight VR Suit نام دارد، دارای ۱۶نطقه با قابلیت بازخورد لمسی است که در زمان اجرای بازی‌های مختلف واکنش‌های متناسب بروز می‌دهد.

  • با تصمیم هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه دارد نسبت به انتشار حداکثر 145 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی اقدام کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، طبق مصوبه هیات وزیران به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود بر اساس سازوکار مقرر در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، نسبت به انتشار حداکثر 145 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی، شامل 85 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی با سررسید حداکثر یک سال و 60 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید و با سررسید دو سال مطابق تخصیص اعلام شده ازسوی سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کند.

  • گروه بنگاه‌ها: مدیر بیمه‌های مهندسی شرکت بیمه معلم از ارائه طرح بیمه تجهیزات الکترونیک برای پایان سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، ناهید پاسبانی گفت: با توجه به نیاز بیمه گذاران و کشش بازار، طرح تجهیزات الکترونیک در قالب سه طرح در سه دفترچه برای پایان سال ۹۵ ارائه شده است. وی افزود: این بیمه نامه مخصوص موبایل، تبلت، تجهیزات مشابه آن و همچنین تجهیزات هوشمند مدارس است که به‌صورت مستقل بازاریابی می‌شود.

    .
  • دومین دوره مسابقه‌های والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۳ سال (امید) آسیا 11 تا 19 اردیبهشت سال ۹۶ به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر اردبیل برگزار می‌شود. نخستین گروه دعوت شده به اردوی انتخابی تیم‌ملی زیر ۲۳ سال ایران دیروز اولین تمرین خود را در سالن فدراسیون والیبال شروع کرد که ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم‌ملی والیبال نیز میهمان ویژه‌ این تمرین بود. خوان سیچلو سرمربی تیم‌ملی والیبال زیر ۲۳ سال ایران در ابتدای این تمرین در صحبت کوتاهی با بازیکنان، به اهمیت رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت‌: «فرصت زیادی برای آماده‌سازی نداریم و باید بازیکنان با انگیزه و توان مضاعف تمرینات را پیگیری کنند.

  • فارنت: شرکت «آرکاس» به تازگی و پیش از شروع نمایشگاه MWC تبلت تازه خود با نام Saphir 101 را معرفی کرد که تبلتی به‌شدت جان‌سخت است! این محصول 1/ 10 اینچ است و دارای یک چیپ مدیاتک، یک گیگابایت رم، یک باتری 6 هزار میلی‌آمپری و اما مهم‌تر از همه بدنه ضدآب و ضربه است. البته در نگاه اول مشخصات دستگاه آنچنان بالا نیست. در اصل نمی‌توان این تبلت را خیلی رده‌بالا به حساب آورد. رزولوشن دستگاه 1280 در 800 پیکسل است و پردازنده نیز MT8163 چهارهسته‌ای 3/ 1 گیگاهرتزی است. درون دستگاه یک پردازنده گرافیکی Mali-T720MP2 نیز وجود دارد و یک گیگابایت رم نیز برای مالتی‌تسکینگ قرار گرفته است.