شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • ایبنا: رئیس پلیس فتا از دستگیری باند پولشویی بین‌المللی در تهران خبر داد. سرهنگ محمدمهدی کاکوان با اشاره به اینکه فردی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که مبلغی بدون اطلاع وی از حسابش برداشته شده، افزود: در بررسی تخصصی صورت گرفته مشخص شد وجه برداشته شده ابتدا به حساب متهم واریز و وی نسبت به خرید ارز با هویت خود اقدام کرده است. متهمان این پرونده ایرانی و یونانی بودند که به پولشویی اعتراف کردند. رئیس پلیس فتای تهران هشدار داد: عدم استفاده مشتریان از رمز یکبار مصرف در ورود به بانکداری مجازی بهترین راه برای کلاهبرداری سایبری است چرا که متهمان اصلی در خارج از کشور اقدام به مدیریت سرقت از حساب‌های بانکی ایرانیان می‌کنند.

  • سرمربی یوونتوس که تیمش در زمین کالیاری هم به برتری رسید، تاکید کرد دوست دارد یک یوونتوس خاص و منحصر به فرد داشته باشد. به‌ گزارش «‌ایسنا» آلگری گفت: «یک یوونتوس خاص و منحصر به فرد می‌خواهم. وقتی فوتبال بازی می‌کنید، باید خیلی خاص بازی کنید. کالیاری در ۲۳ ‌دقیقه پایانی مسابقه ۱۰ نفره شد. این فرصت را داشتیم که گل‌های بیشتری را به ثمر برسانیم ولی متاسفانه از این شرایط استفاده نکردیم و نتوانستیم گلزنی کنیم. در خط حمله عجول و بی‌دقت بودیم. باید بهتر از این شویم. نیازی نبود این‌قدر فوتبال عجولانه‌ای بازی کنیم.

  • یک شرکت تایوانی روباتی ساخته که می‌تواند بین اشیایی با اشکال و اندازه‌های متفاوت تمایز قائل شود و به‌طور هوشمند در اطراف حرکت کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، در این ویدئو مجری برنامه با روبات تایوانی ساخت شرکت ITRI شطرنج بازی می‌کند. البته این بازی شباهت چندانی به بازی شطرنج در تبلت و تلفن هوشمند ندارد و به‌طور کامل نشان می‌دهد روبات تایوانی قابلیت درک محیط اطراف خود را دارد. روبات مهره‌های شطرنج را می‌شناسد و با هوشمندی آنها را به چپ و راست حرکت می‌دهد.

    .
  • ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برج‌سازی در کوچه‌های تنگ و باریک انتقاد کرد. علی ربیعی در این مورد گفت: اگر به برج‌هایی که در کوچه‌های سه متری ایجاد شده‌اند توجه کنیم این سوال پیش می‌آید که اگر حادثه‌ای بروز کند چه اتفاقی در این معابر خواهد افتاد؟ همان‌طور که به قول یکی از دوستانم پلاسکو فرو نریخت، پلاسکو برخاست، لذا باید با جدیت بیشتری در الزامات ساخت و ساز و اصلاح وضع موجود اقدام کنیم.

    .
  • رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه بانک مرکزی در حال رصد عملیات بانکداری است، گفت: با توجه به حرکت بانک‌ها در چارچوب قواعد بانک مرکزی، مردم نگران نکول سپرده‌ها در بانک‌ها نباشند. علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: احتمال نکول سپرده‌های بانکی بعید به‌نظر می‌رسد، زیرا با توجه به اینکه بانک مرکزی این موارد را رصد می‌کند و نظام بانکی تحت نظارت و قواعد بانک مرکزی حرکت می‌کند، مراقبت‌های لازم در حال انجام است و جای نگرانی نیست. براساس این گزارش، عدم‌تراز دارایی‌ها در مقابل بدهی‌های بانک‌ها و در عین حال انباشت حساب‌های دریافتنی و مطالبات مشکوک‌الوصول در بیلان آنها باعث شده تا موضوع نکول سپرده‌ها موضوع محافل کارشناسی در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال جاری باشد.

  • لپ‌تاپ Spectre x360 شرکت اچ پی که از سوی بسیاری از کارشناسان بهترین لپ‌تاپ ویندوزی سال ۲۰۱۶ لقب گرفته بود، با ارتقای نمایشگرش کیفیت بهتری پیدا کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، نمایشگر ۱۳. ۳ اینچی نمونه‌های تازه این لپ‌تاپ از نوع فوق دقیق و 4k Ultra HD بوده و البته در صورت خرید این مدل از لپ‌تاپ یاد شده که همراه با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود قیمت آن به ۱۶۰۰ دلار ارتقا می‌یابد. قیمت این لپ‌تاپ در صورت نصب ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم ۱۳۵۰ دلار خواهد بود.

  • رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: هرکس مدعی است واحدهای صنفی، کالای قاچاق دارند و آن‌ را پنهان کرده‌اند، نشانی آن واحد صنفی را به اتحادیه بدهد؛ نه اینکه فقط در مورد آن صحبت کند. طبق گفته محمد طحان‌پور، تا ۹۰ درصد لوازم خانگی قاچاق در مغازه‌ها جمع شده است و لوازم خانگی قاچاق در سطح عرضه وجود ندارد. او با بیان اینکه اتحادیه نظارت لازم را در زمینه قاچاق لوازم خانگی دارد، گفت:‌ امروز به جای عرضه کالای قاچاق در سطح عرضه، شاهد فروش قاچاق به‌صورت مجازی و اینترنتی هستیم که ما گزارش‌های لازم را در مواردی که در این زمینه مشاهده کردیم به مسوولان داده‌ایم اما گاه خود مردم هم متقاضی این کالاها در فضای مجازی هستند.

  • گروه بنگاه‌ها: کتابچه بانک انصار شامل راهنمایی و دستور فنی و تخصصی موثر در هویت بصری با هدف شکل‌گیری و توسعه برند بانک به شیوه کارشناسانه است. سید حمید خالقی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات بانک انصار با اعلام این مطلب گفت: این کتابچه به نیروها کمک می‌کند هنگام بازاریابی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات از استانداردها، قواعد و روش‌های یکسانی استفاده و از اعمال سلیقه شخصی خودداری کنند.

    .
  • آی تی ایران: لاجتیک اسپیکرهایی را طراحی کرده که می‌توان با کنار هم قراردادن آنها از یک منبع موسیقی یا صوت را پخش کرد. با این امکان که روی اسپیکرهای مختلف برند UE قرار گرفته تا بی نهایت اسپیکر را می‌توان در کنار هم با استفاده از یک اپلیکیشن به یکدیگر متصل و صدای حجیمی را تولید کرد. این اسپیکرها UE ROLL 2، UE BOOM2 و UE MEGABOOM هستند و هم از نظر عمر باتری و هم جنس ساخت از دوام و کیفیت بالایی برخوردارند. اسپیکرهای UE دارای استاندارد ضد آب IPX7 و ضد ضربه هستند و همگی دارای اپلیکیشن‌های اختصاصی برای کنترل هستند.