شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • تیم تحقیقاتی آزمایشگاه کومودو حمله بدافزاری جدیدی که کاربران شبــکه‌های اجتمـاعی فیس‌بوک و پیام‌رسان واتس‌اپ‌ را هدف قرار داده بود شناسایی کردند. به گزارش مرکز مدیریت رخدادهای رایانه‌ای (ماهر)، در این حمله مجرمان سایبری با استفاده از تکنیک‌های فیشینگ، یک ایمیل جعلی را از طرف شرکت «واتس اپ» به کاربران ارسال می‌کردند. زمانی که کاربر روی فایل پیوست شده به ایمیل کلیک می‌کرد، بدافزار منتشر می‌شد. در همین حال این تیم تحقیقاتی، حمله‌ای بسیار شبیه به حمله قبل شناسایی کردند که این بار کاربران فیس‌بوک را مورد حمله قرار داده بودند.
  • شیاطین سرخ با وجود حذف از لیگ قهرمانان اروپا رکورد جدیدی در زمینه درآمدزایی به ثبت می‌رسانند. به گزارش «ایسنا» باشگاه منچستریونایتد درآمد سه ماه اخیر خود را 133 میلیون پوند اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد داشته است. با توجه به روند اخیر درآمدزایی این باشگاه، پیش‌بینی می‌شود در سال مالی جاری، آنها سودی بین 500 تا 510 میلیون پوند داشته باشند. اگر این اتفاق رخ دهد، منچستریونایتد نسبت به سال گذشته 105 میلیون پوند سود بیشتری داشته است.

    .
  • مهر نوشت: «محمد حسنین هیکل» نویسنده برجسته مصر و جهان عرب و مشاور سابق «جمال عبدالناصر» دیروز در سن ۹۳ سالگی درگذشت. هیکل امروز پس از تحمل یک دوره بیماری، در سن ۹۳ سالگی درگذشت. او به مدت ۱۷ سال سردبیر روزنامه الاهرام مصر بود. هیکل برای سالهای متمادی در ایران حضور داشت و گزارش های وی از نهضت ملی شدن صنعت نفت در ایران، مصر را تکان داد و منجر به دستور جمال عبدالناصر برای ملی شدن کانال سوئز شد.

    .
  • شماره 167 هفته‌نامه تجارت فردا با تیتر اصلی «انقلاب چهارم» و گفت‌وگو با معاون رئیس‌جمهوری درباره شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها آمد. در پرونده‌های این شماره عناوین زیر به چشم می‌خورد: جدل برنامه (ارزیابی برنامه‌نویسی دولت در گفت‌وگو با احمد توکلی)، استارت‌آپ‌های ایرانی (جایگاه استارت آپ‌ها در فضای کسب‌وکار)، قرارداد رنو و سایپا (مدیر خاورمیانه رنو از برنامه‌های این شرکت برای همکاری با ایران خودرو و سایپا می‌گوید)، آغاز تحریم عربی (بررسی تاثیر شبه‌تحریم‌های عربی پیش روی تردد کشتی‌های ایرانی) و فاجعه در زیمبابوه (به بهانه اعلام فاجعه ملی در زیمبابوه).

  • آی‌تی‌ایران: به گزارش وب‌سایت Appelm، برنامه‌نویسان تلگرام در حال کار روی نسخه جدیدی از این برنامه پیام‌رسان هستند که به یک ویرایشگر تصویر مستقل مجهز خواهد بود. در واقع در نسخه جدید نرم‌افزار تلگرام می‌توانید پیش از ارسال تصاویر، فرآیند برش، اضافه‌کردن متن یا استفاده از فیلترهای مختلف و در نهایت حتی تارکردن تصویر را استفاده کنید. علاوه بر این، به‌روزرسانی رابط کاربری به نحوی که تطابق کامل با طراحی متریال سیستم‌عامل اندروید فراهم شود در کنار اضافه شدن قابلیت‌هایی مانند لینک‌های پیش‌مشاهده در گفت‌وگوهای محرمانه، پاسخ سریع با نمایه‌های حرکتی مانند کشیدن انگشت و البته یک پخش‌کننده ویدئویی داخلی نیز در دستور کار قرار گرفته‌ است.

  • سرمربی هلندی شیاطین سرخ معتقد است رابطه‌اش با اعضای هیات‌مدیره باشگاه منچستریونایتد شفا‌ف‌تر از آن است که خبر مهمی همچون توافق با آقای خاص از او پنهان بماند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، لوئیز فن‌خال گفت: «نمی‌دانم که آیا منچستریونایتد با مورینیو صحبت کرده‌ است یا نه. فقط می‌توانم بگویم که با مدیراجرایی باشگاه صحبت کرده‌ام و نمی‌توانم تصور کنم که او و مورینیو با یکدیگر مذاکره کرده باشند. فکر می‌کنم اگر مسوولان باشگاه با شخص دیگری صحبت کرده بودند، مرا در جریان می‌گذاشتند، چون رابطه ما در این حد شفاف و دوستانه است.

  • ایرنا نوشت: حسام‌الدین آشنا، نایب‌رئیس و نماینده رئیس‌جمهوری در شورای نظارت سازمان صدا و سیما در پی برخی مسائل پیش آمده در روزهای اخیر، خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده این شورا شد. اخیرا موضوعی درخصوص یکی از مجریان شبکه پرس تی‌وی و دو تن از مدیران این شبکه و در عین حال بازرس ویژه سازمان صدا و سیما مطرح شده بود که محمد سرافراز، رئیس این سازمان در گفت و گویی این موضوعات را توطئه‌ای از سوی برخی نیروهای معاند و مخالف صدا‌و‌سیما دانست. .
  • «سرگرمی‌های مردم تهران در دوران قاجار و پهلوی» به بازار کتاب رسید. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ای است که با عنوان «شهر تهران» درباره زندگی فرهنگی مردم تهران انتشار می‌یابد و تا به حال آثار «اسطوره تهران»، «تهران در قاب شهر»، «آبنامه تهران» و «کاروان فرهنگ در فرنگ» انتشار یافته و به‌تازگی پنجمین پژوهش از این مجموعه با عنوان «سرگرمی‌های مردم تهران در دوران قاجار و پهلوی» نوشته محمدحسین ناصربخت به چاپ رسیده است. «سرگرمی‌های مردم تهران در دوران قاجار و پهلوی» از سوی دفتر پژوهش‌های فرهنگی و با قیمت 9500 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

  • ‌آی‌تی‌ایران: اگر بخواهیم بهترین تبلت را انتخاب کنیم باید به سراغ بزرگان تکنولوژی دنیا برویم. تا امروز هم آخرین محصول اپل آی‏پد پرو و آخرین محصول مایکروسافت سرفیس پرو4 است. در ادامه این دو پرچمدار را با هم مقایسه خواهیم کرد. بارها و بارها این دو پرچمدار با هم مقایسه شده‏اند؛ گاه جهت‏دار و گاه هم بی‌طرف، حالا ما می‏خواهیم این دو محصول را از زوایای مختلف بررسی کنیم و ببینیم کدام دستگاه برای چه‏کسانی مناسب‏تر است.

    طراحی و حمل‏ونقل

    در زمینه طراحی و راحتی حمل‏ونقل این دو دستگاه بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و امتیاز مساوی می‏گیرند.

  • سویا با تساوی برابر سلتاویگو در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، حریف بارسلونا در دیدار پایانی شد. به گزارش خبرگزاری فارس، سویا که با توجه به برتری 4 بر صفر دیدار رفت، تقریبا صعودش را پس از دیدار نخست مسجل کرده بود، در بازی برگشت برابر سلتاویگو به تساوی 2 - 2 رسید و در مجموع با نتیجه 6 بر 2 حریفش را از پیش‌رو برداشت. به این ترتیب دیدار پایانی جام حذفی بین تیم‌های بارسلونا و سویا برگزار خواهد شد. ورزشگاه میزبان این رقابت هنوز مشخص نشده است چراکه رئال‌مادرید همانند سال گذشته با پیشنهاد بارسلونا برای انجام بازی فینال در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو مخالفت کرده است.