شماره روزنامه ۶۰۴۲
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه بنگاه‌ها: بیش از ٤٣٥ هزار مشتری در سامانه بانکداری اینترنتی بانک صادرات ایران عضو فعال هستند. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مشتریان همگام با پیشرفت فناوری‌های جدید، ارائه خدمات بانکداری اینترنتی متنوع را بر پایه بسترهای اینترنتی امن در دستور کار قرار داده است. این خدمات بدون محدودیت مکانی و زمانی ارائه می‌شود و دارای قابلیت‌های فراوانی از جمله انتقال وجه، رویت صورتحساب، تعیین مبلغ چک، پرداخت اقساط، پرداخت قبوض و. . . است.
  • گروه بنگاه‌ها - آزاده حسینی: چندی است وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشنامه‌ای درخصوص کاهش 3 درصدی قیمت گندله و آهن اسفنجی ابلاغ کرده که موجی از موافقت و مخالفت را در‌برداشته است. موافقان این بخشنامه فولاد‌سازان و در واقع ذی‌نفعان نتایج اجرای کاهش 3 درصدی قیمت گندله و آهن اسفنجی هستند و مخالفان آن معدن‌داران و تولید‌کنندگان گندله و آهن اسفنجی هستند که معتقدند در شرایط فعلی که بازار با رکود همراه است و قیمت سنگ‌آهن و گندله پایین آمده نیازی به تغییر فرمول قیمت گندله و آهن اسفنجی نبود.

  • گروه ترجمه: بر اساس گزارش‌هایی که موجب خشم خود‌رو‌سازان آمریکایی شده است، جنرال‌موتورز از سال 2016 به بعد بیوک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساخت چین را به آمریکا وارد خواهد کرد.


    خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آشنا به طرح‌های جنرال‌موتورز که نخواست نامش فاش‌شود اظهار‌ کرد که از کل مدل‌های بیوک، دو مدل از چین و اروپا به آمریکا وارد خواهد ‌‌‌‌‌‌شد.


    آژانس خبری آمریکایی-کانادایی آی اچ اس نیز به یک سایت خبری که با جنرال موتورز همکاری می‌کند، گفت: انتظار می‌رود که فقط دو مدل بعدی بیوک شاسی‌بلند جایگزین سدان لاکراس متوسط وکراس‌اور ‌اینکلاو بزرگ در آمریکای شمالی ساخته شود.

  • خبرگزاری تسنیم: قائم مقام وزیر نیرو اعلام کرد 7 هزار میلیارد تومان قرارداد برای ایجاد ظرفیت برق با بخش خصوصی بسته شده که بخشی از آن آماده اجرا و بخشی دیگر در قالب قرارداد باقی مانده است. ستارمحمودی با اشاره به اینکه صنعت برق به منافع عمومی دولت وابسته نیست و برای سرمایه‌گذاری در این صنعت باید از سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف غیردولتی بهره جست، افزود: این سرمایه‌گذاران خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق به دنبال تولید و اقتصادی بودن سرمایه‌گذاری خود هستند تا ظرفیت‌های جدید نیروگاهی را بتوانند با این مزیت تامین کنند.

  • شارون استون در نقش منفی یک فیلم جدید که با الهام از زندگی در غرب وحشی ساخته می‌شود، جلوی دوربین می‌رود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، شارون استون در فیلم درامی با عنوان «Running Wild» ساخت کمپانی تازه تاسیس ای‌اس‌اکس انترتینمنت متعلق به فارست لوکاس و علی افشار نقش‌آفرینی می‌کند. الکس راناریولو کارگردان فیلم «سمت اشتباهِ درست» این فیلم را کارگردانی خواهد کرد و کریستینا مور و برایان رادنیک مسوولیت نوشتن فیلمنامه آن را بر عهده دارند.

    داستان فیلم «Running Wild» درباره زن بیوه‌ای است که با افراد سابقه‌دار کار می‌کند تا بتواند دسته‌ای از اسب‌های وحشی را که وارد ملکش شده‌اند، رام کند و به این ترتیب مزرعه‌اش را نجات دهد.

  • گروه تاریخ و اقتصاد: مصوبه هیات‌وزیران درخصوص مقررات فنی اصلاح وضعیت چای و احداث باغ‌های آن از اسناد منتشر شده توسط مرکز اسناد ملی است. این سند که در تاریخ 27 مرداد ماه 1316 ش. نوشته شده است یکی از مصوبه‌های هیات‌‌وزیران در مورد اصلاح وضعیت چای و باغ‌های آن را در بر می‌گیرد. طبق مصوبه، اعلام شده که براساس پیشنهاد اداره ‌کل فلاحت کشور، هیات وزیران مقررات فنی جدید اصلاح وضعیت چای و باغ‌های آن را تصویب کرده است. در ضمیمه تصویب‌نامه، راهکارهای جلوگیری از خراب شدن باغ‌های چای به منظور عمل آوردن چای مرغوب آمده است.

  • دویچه وله: شورای امنیت به اتفاق آرا بیانیه‌ای را تصویب کرد که براساس آن جامعه بین‌المللی را ترغیب می‌کند که از طرح جدید برای حل بحران سوریه حمایت کند. پایان‌جنگ داخلی در سوریه و امکان گذار سیاسی از جمله موضوعات این طرح است.
    ۱۵ عضو شورای امنیت در روز دوشنبه به اتفاق آرا اعلام کردند که از تلاش‌های استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای برقراری صلح در این کشور حمایت خواهند کرد.

    این نخستین بار در دو سال گذشته است که شورای امنیت بدون رای مخالف یا وتوی کشورهای روسیه و چین توانسته یک بیانیه سیاسی پیرامون بحران سوریه به تصویب برساند.

  • خبرگزاری فارس: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که وزارت ارتباطات مواضع ایران درباره لزوم خروج اداره اینترنت جهانی از حاکمیت آمریکا و مشارکت دیگر کشورها در این موضوع را به سازمان آیکن و اتحادیه جهانی مخابرات اعلام کرده است. نصرالله جهانگرد، با اشاره به نظرات ایران درباره لزوم خروج اداره اینترنت جهانی از حاکمیت کشور آمریکا و مشارکت دیگر کشورها در این موضوع، گفت: در موضوع حاکمیت در فضای اینترنت که دولت‌ها بتوانند در اداره اینترنت جهانی مشارکت کنند، مباحث در سازمان آیکن (ثبت جهانی نام‌ها و دامنه‌های اینترنتی) و سازمان ITU (اتحادیه جهانی مخابرات) دنبال می‌شود و هیات‌های ایرانی به سرپرستی وزیر ارتباطات و معاونانش مواضع ایران را اعلام کردند.

  • رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از بررسی پرونده بازیکنان حاضر در پارتی شبانه در این کمیته خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر محمدزاده درباره حضور سه بازیکن لیگ برتر در پارتی شبانه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: «پرونده این بازیکنان به کمیته اخلاق رسیده و ما در حال بررسی این موضوع هستیم. »

    .