شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • در مبادلات نخستین روز از هفته پیش رو، شمش فولاد کاهش 100 تومانی را در هر کیلو تجربه کرد. فعالان بازار، کاهش تقاضا را عامل اصلی افت نرخ شمش فولاد برشمردند.
  • آینده سردار آزمون همچنان نامشخص است و هر روز شایعات زیادی درباره ادامه حضور او در زنیت سن‌پترزبورگ یا ترک این باشگاه به مقصد تیمی دیگر به گوش می‌رسد. در این میان از لیون فرانسه به عنوان یکی از مشتریان آزمون یاد می‌شود. حالا ژان میشل اولا، رئیس باشگاه فرانسوی در این مورد گفته است: «جذب آزمون یکی از اهداف پنجره تابستانی ما است، اما قطعی کردن این انتقال بسیار دشوار خواهد بود. ما یک یا دو گزینه دیگر هم داریم که به‌طور همزمان جذب آنها را بررسی می‌کنیم.»
  • با جدایی کریستیانو رونالدو از یوونتوس برای بازگشت به منچستریونایتد، حالا بانوی پیر بیش از پیش به خرید یک مهاجم جدید احساس نیاز می‌کند. در این میان گزینه اول یوونتوس برای جانشینی رونالدو «مویزه کین» است؛ مهاجم سابق یوونتوسی‌ها که دو سال پیش با قراردادی 29 میلیون یورویی به اورتون فروخته شد و در گودیسون پارک نتوانست عملکرد خوبش در تورین را تکرار کند. به همین دلیل یووه در نظر دارد که کین را به صورت قرضی با بند خرید اختیاری یا اجباری از اورتون بخرد.
  • جمعه‌شب بوروسیا دورتموند با درخشش ارلینگ هالند توانست با نتیجه 3بر2 هوفنهایم را شکست بدهد و سه امتیاز ارزشمند را در بوندس‌لیگا به دست آورد. هالند در این دیدار در آخرین دقایق گل پیروزی دورتموند را به ثمر رساند. هالند در فصل جاری هم مثل قبل عملکرد درخشانی در دورتموند داشته است. او در ۵ بازی موفق به زدن ۶ گل شده و سه پاس گل هم داده است.
  • مسابقات باشگاهی در لیگ‌های معتبر اروپایی امشب نیز دنبال خواهد شد. بر این اساس در هفته سوم لیگ اسپانیا از ساعت 19:30 به وقت تهران بارسلونا میزبان ختافه خواهد بود. همچنین در هفته سوم لیگ هلند فاینورد روتردام از ساعت 14:45 در خانه اوترخت به میدان خواهد رفت. انتظار می‌رود علیرضا جهانبخش در این بازی نیز در ترکیب اصلی فاینورد به میدان برود. در انگلستان از ساعت 20 ولورهمپتون از منچستریونایتد پذیرایی می‌کند. در همین ساعت در بوندس‌لیگای آلمان نیز لایپزیش میهمان ‌ولفسبورگ خواهد بود. در ایتالیا از ساعت 23:15 میلان از کالیاری پذیرایی می‌کند و در فرانسه، در مسابقه‌ای که انتظار می‌رود به اولین حضور لیونل مسی با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن در میادین تبدیل شود، این تیم میهمان رنس خواهد بود. این بازی از ساعت 23:30 آغاز می‌شود.
  • سریال‌های تلویزیون در سال‌های اخیر به‌شدت با افت کیفیت روبه‌رو شده‌اند و مهم‌ترین تاکتیک این رسانه در این سال‌ها بازپخش مجموعه‌ای پرمخاطب قدیمی بوده است. در محرم امسال هم اتفاق خاصی نیفتاد، درست برعکس سال‌هایی که مجموعه‌های مناسبتی می‌توانستند میلیون‌ها مخاطب را پای تلویزیون میخکوب کنند.
  • صادق صفایی، بازیگر تئاتر، سینما و عضو هیات علمی گروه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران، شامگاه جمعه درگذشت.
  • در ماه آخر فصل جابه‌جایی هستیم و مشاهدات میدانی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد نرخ جابه‌جایی با سه کارگر در فاصله‌های کمتر از 20کیلومتر در مناطق شهری بین یک میلیون تا یک میلیون و 500هزار تومان است. البته نرخ اسباب‌کشی معمولا بین کارگر و کارفرما به صورت توافقی تعیین می‌شود و رقم بیان‌شده کف نرخ جابه‌جایی است. همین‌طور آژانس‌های باربری شمال‌ شهر تهران با ارائه خدماتی همچون بسته‌بندی و باز کردن وسایل نرخ بیشتری تعیین کرده‌اند که صرف نظر از هزینه‌های جابه‌جایی کالاهای خاص معمولا حدود، یک میلیون تومان بیشتر است.