شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • رئیس‌جمهوری در هفتاد و هشتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، ۶۲ طرح تولیدی، اقتصادی و زیربنایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی را به‌صورت ویدئوکنفرانس افتتاح کرد. برای طرح‌های ملی که با فرمان رئیس‌جمهور در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور به بهره‌برداری رسید در مجموع ۳ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و این طرح‌ها برای یک هزار و ۶۳۸ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
  • مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل صبح دیروز با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد. علی‌اکبر ولایتی با حضور در دفتر سید‌ابراهیم رئیسی ضمن تبریک انتخاب وی از سوی مردم به ریاست جمهوری، برای رئیس‌جمهور منتخب و دولت آینده آرزوی موفقیت کرد.
  • نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان که از محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم و مسوولان استان برخوردار است، از ارائه استعفای خود به رهبری معظم انقلاب خبر داد. آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با استاندار، معاونان استاندار و فرمانداران استان سمنان اظهار کرد متن استعفای خود را برای رهبری فرزانه انقلاب نیز ارسال کرده است.
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: در این پرونده برای ۱۰ متهم کیفرخواستی مستدل و مستند در ۲۰۰ صفحه صادر شده که تصمیم نهایی درباره آنها با دادگاه است. شکرالله بهرامی در بیان جزئیاتی از پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: پرونده این سانحه ناگوار در دادگاه نظامی تهران در حال رسیدگی است.
  • عباس مقدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر علوم خواستار بررسی تخلفات در کنکور سراسری ۱۴۰۰ شد.
  • نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۴ تا ۵ میلیون نفر نخل در شادگان در معرض نابودی است و آب به آنها نمی‌رسد. مجید ناصری‌نژاد با اشاره به مشکل تامین آب در شادگان اظهار کرد: در حال حاضر با تنش آبی در کشور مواجه هستیم، اما شادگان پیش از این نیز در تامین آب مشکلاتی داشته است.
  • نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از متلاشی شدن یک باند تروریستی و دستگیری اعضای اصلی آن خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «گروهی خرابکار با هدف آسیب‌رساندن به امنیت عمومی جامعه، اقدام به برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی مسلحانه در داخل کشور کرده بودند که بلافاصله پس از رصد، با اشراف و تسلط اطلاعاتی و با تلاش شبانه‌روزی سبزپوشان ناجا، اعضای اصلی این باند در استان‌های جنوبی شناسایی و دستگیر شدند.»
  • سرانجام ورود ویروس دلتا (کرونای هندی) به تهران تایید شد. به گفته نادر توکلی، معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، دلتا یا همان ویروس جهش‌یافته هندی کرونا در بیماران تهرانی هم مشاهده شده و به‌عبارتی این بیماری وارد پایتخت شده است.
  • دکتر فرهاد نیلی
    تجربه بشری به ملت‌ها آموخت اگر در غیاب بانک مرکزی مستقل، مقتدر و پاسخگو، نظام پولی و مالی از پول فیزیکی به اعتباری منتقل شود، کسری‌های بودجه تورم می‌آفرینند.
  • یکی از مقام‌های دولت افغانستان می‌گوید نیروهای دولتی به‌دنبال ضدحمله‌ای علیه طالبان در مناطق شمالی کشور هستند تا بخش‌های تصرف‌شده به دست طالبان را دوباره تحت کنترل درآورند. «حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی دولت افغانستان، در این باره به خبرگزاری روسی «RIA» گفت که روز دوشنبه نیروهای دولتی با تهاجم غیرمنتظره طالبان روبه‌رو شدند، اما بی‌تردید در حمله‌ای «قاطعانه» دست به ضد حمله خواهند زد. الجزیره در گزارش 5جولای نوشت، پیشروی طالبان در مناطق شمالی و تصرف چندین شهر نه‌تنها موجب تضعیف روحیه سربازان شده، بلکه موجب هراس ساکنان نواحی تصرف‌شده هم شد.