شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • وزیر ارتباطات اعلام کرد طی هماهنگی انجام شده با وزارت کشور، سازمان تنظیم مقررات می‌تواند برای کسب و‌کارهای خدماتی آنلاین مجوز تردد صادر کند.
  • وزیر ارتباطات طی حکمی، دستور تشکیل کمیته‌ای ویژه، با هدف به کارگیری زیرساخت‌های لجستیکی و ارتباطی کشور برای مباره با کرونا را صادر کرد.
  • ال‌جی حق امتیاز اختراع یک لپ‌تاپ لوله شونده را ثبت کرده است. شرکت ال‌جی قصد دارد سال آینده موبایلی با نمایشگر لوله شونده عرضه کند. اما به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای فقط به تولید موبایل بسنده نکرده و حق امتیاز اختراع یک لپ‌تاپ لوله شونده را نیز ثبت کرده است. طبق تصاویر منتشر شده، احتمالا یک پدلمسی در بخش مخصوص لوله شدن نمایشگر جمع می‌شود. بنابراین دستگاه در حالت باز شبیه یک ساندبار است. چنین لپ‌تاپی فضای کمتری اشغال می‌کند و حمل و نقل آن راحت تر است. از آنجا که فناوری انعطاف پذیر ظریف است، مدت زمانی طول می‌کشد تا طرح تکمیل شود. بنابراین لپ‌تاپ لوله شونده ال‌جی در آینده نزدیک در بازار عرضه نخواهد شد.
  • توییتر و فیس‌بوک در بیانیه‌ای تاریخ واگذاری حساب کاربری توییتر ریاست جمهوری به «جوبایدن» را اعلام کردند. بر اساس بیانیه منتشر شده، در یکم بهمن سال جاری حساب‌های کاربری رسمی ریاست جمهوری را به منتخبان جدید واگذار می‌کنند. توییتر و فیس‌بوک اعلام کردند در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (یکم بهمن ۱۳۹۹) میلادی کنترل حساب‌های کاربری ریاست جمهوری(POTUS@) را به دولت جو بایدن واگذار می‌کنند. یوزر POTUS@ در هر دو پلت‌فرم، متعلق به حساب کاربری رئیس‌جمهور آمریکا است و با حساب کاربریreal @DonaldTrump در توییتر و DonaldTrump@ در فیس‌بوک که رئیس‌جمهور فعلی از آنها استفاده می‌کند، متفاوت است. توییتر در بیانیه‌ای برای رویترز تاکید کرد مشغول آماده‌سازی پشتیبانی از فرآیند انتقال حساب کاربری کاخ سفید از ۲۰ ژانویه است. دربخشی از آن آمده است:…
  • با رکود بازار گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی نیز با مشکلات مختلفی مواجه شده‌اند که زیان مالی قابل‌توجهی را با خود به همراه داشته است. این زیان مالی تا جایی در دفاتر خدمات مسافرتی نفوذ کرده که صاحبان این دفاتر ناچار به تعدیل نیروی کار خود شده‌اند. علاوه بر آن تعداد قابل‌توجهی از این افراد نیز دفاتر خود را بسته و از این شغل خارج شدند و در حال حاضر در سایر مشاغل مشغول به کار هستند.
  • شهردار گرگان بر توسعه همکاری‌ها با گوانگ‌ژو چین تاکید کرد و گفت: شهر هوشمند با کمک چینی‌ها در گرگان اجرایی می‌شود. عبدالرضا دادبود در نشست پیگیری اجرای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهرداری گوانگ‌ژو به نشست مشترک با سرکنسولگری جدید ایران در چین اشاره و اظهار کرد: در جلسه‌ای که به تازگی با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانگ‌ژو داشتیم، توافق‌های بسیار خوبی به‌منظور توسعه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی صورت گرفته است. دادبود افزود: تشکیل کارگروه توسعه روابط گرگان- گوانگ‌ژو یکی از موضوعات مهمی بود که به تایید استاندار گلستان نیز رسید و به‌زودی اجرایی خواهد شد.
  • شهرستان سرایان در خراسان جنوبی با بهره مندی100 درصد خانوار شهری و 98 درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی به‌عنوان نخستین شهرستان سبز خراسان جنوبی معرفی می‌شود. سیدمحمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: اکنون ۳ شهر و 24 روستای سرایان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. وی افزود: ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۸ درصد خانوار روستایی سرایان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند. وی افزود: علاوه بر سرایان، شهرستان‌های بشرویه، درمیان، سربیشه و فردوس نیز تا پایان امسال به‌عنوان شهرستان سبز معرفی می‌شوند. هاشمی با تاکید بر اینکه نهضت گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی مرهون تلاش کارکنانی است که فرهنگ خدمت جهادی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند، افزود: با توجه به فعالیت‌های گسترده گازرسانی در استان، این توفیق نصیب شرکت گاز…
  • سرپرست شرکت گاز استان گلستان گفت: با فراهم شدن شرایط لازم گازرسانی به 6 روستای متمرکز شده دهنه سد چایلی مراوه تپه اجرا می‌شود. علی طالبی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت گاز استان گلستان افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن این روستاها در کاسه سد و خطرات ناشی از آن، این روستاها در برنامه جابه‌جایی قرار گرفته‌اند که در این زمینه، امکان گازرسانی به آنها در محل موقت قبلی میسر نبوده است. طالبی تصریح کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده و به منظور تاکید و پیگیری استاندار، توضیحات لازم ارائه و اعلام شد. پس از جابه‌جایی و فراهم شدن شرایط و مجوزهای لازم، در نخستین فرصت برای گازرسانی به این روستاها اقدام خواهد شد. سرپرست شرکت گاز استان گلستان با اشاره به اینکه برخی از روستاهای استان شرایط گازرسانی ندارد…
  • مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مانور سراسری تعمیر شبکه‌های فرسوده توزیع برق گفت: این برنامه همزمان با سراسر کشور در روستای مرک بیرجند با شعار «تلاش صادقانه، خدمت بی‌منت» اجرا شد. مهدی دادگر اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور و در یک حرکت جمعی، یک ‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های کشور اصلاح و بازسازی شد که می‌تواند سبب هم افزایی و کاهش هزینه‌های تعمیرات شود. وی افزود: مانورجهادی نگهداشت و تعمیرات شبکه با محوریت مدیریت دارایی‌های فیزیکی با حضور ٤٠ گروه عملیاتی و١٦٠ نفر از همکاران و ٤٥ خودرو عملیاتی به منظور اصلاح ٨٠ کیلومتر شبکه فشار متوسط و اصلاح ٣٠٠ سیستم ارتینگ و 75 دستگاه پست برگزار شد.