شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • اگرچه پاندمی کرونا زیان‌های هنگفتی را به بسیاری از صنایع جهان وارد کرده است، اما برخی در این میان توانسته‌اند تا بهترین استفاده را از شرایط کنونی ببرند. به‌طوری‌که ارزش سهام یک شرکت تولید صابون کانادایی در این هفته جهش164 درصدی روبه‌رو شد؛ پس از آنکه این شرکت در گزارش‌های مالی خود از افزایش درآمدهای ناشی از رشد تقاضا خبر داده بود که برای خرید ضدعفونی‌ کننده‌های دست به‌دلیل شیوع کووید-19 ایجاد شده است.
  • مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن «الگوسازی» و «توسعه کیفی‌سازی» را دو هدف مهم در پروژه‌های ساختمانی اجراشده و در دست اجرای این گروه در شهرهای کشور عنوان کرد.
  • نخستین محموله صادراتی لوله آلیاژی مس باهنر امسال به ترکیه صادر شد. این در حالی است که مرزهای زمینی تا تیرماه سال جاری مسدود بودند، با این اوصاف مقدار فروش صادراتی مس باهنر در 4 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 282 درصد رشد داشته است.
  • بانک اقتصاد نوین با ارائه یک کارت اعتباری با شرایط ویژه، امکان بهره‌مندی از اعتبار موردنیاز را برای مشتریان خود فراهم کرده است. در این طرح متقاضیان می‌توانند بر اساس معدل موجودی سپرده خود در دوره زمانی دو تا چهار ماهه، کارت اعتباری تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و با نرخ سود ۱۸ درصد دریافت کنند. این کارت اعتباری شامل سه گروه از سپرده‌گذاران می‌شود.
  • بانک صادرات ایران در قالب طرح «یاری» به بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری وام ۱۲میلیون ریالی خرید کالا پرداخت می‌کند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» این طرح که پیش از این مرحله نخست آن به اجرا درآمده بود تا پایان مرداد ماه سال‌جاری ادامه خواهد یافت. در مرحله دوم این طرح، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. براساس طرح «یاری» بانک صادرات ایران، بازنشستگان کشوری می‌توانند با اعتبار ایجاد شده در کارت خود از همه کالاهایی که در فروشگاه‌های رفاه عرضه می‌شود تا سقف ۱۲ میلیون ریال و تا پایان مرداد ماه امسال خرید کنند.
  • مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز گفت: 60 نمایشگاه سراسری با ملاحظات کرونایی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. حبیب ماهوتی افزود: برای رعایت پروتکل‌ها و برگزاری نمایشگاه، فاصله غرفه‌ها را افزایش دادیم تا تجمع صورت نگیرد و مردم راحت‌تر از این نمایشگاه با پروتکل‌ها استفاده کنند. وی در مورد تصمیمات ستاد کرونا برای تعطیلی یا عدم تعطیلی نمایشگاه بین‌المللی تبریز، توضیح داد: تمام نمایشگاه‌ها با مجوز ستاد کرونا برگزار شده است. نمایشگاه بین‌المللی هیچ فرقی با بازار و پاساژها ندارد که آنها باز باشد و ما تعطیل کنیم؛ با این فرق که نمایشگاه‌ها بازاری با تمام تهویه‌ها و سقف بلند و تمامی ضدعفونی‌ها و ماسک است که فقط در یک نمایشگاه جهیزیه که اخیرا برگزار شد، 250 میلیون تومان برای مواد ضدعفونی هزینه و غربالگری…
  • شرکت بیمه معلم با پرداخت 89/ 22درصد سود قطعی به بیمه‌گذاران زندگی در 9 سال متوالی اعلام کرد، در سال 98 نیز معادل 23 درصد سود قطعی به بیمه‌گذاران پرداخت می‌کند. مدیر بیمه‌های زندگی و حادثه بیمه معلم اعلام کرد: نرخ سود قطعی سال 98 بیمه‌نامه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری معادل 23 درصد برای تمامی بیمه‌‌نامه‌هایی که در سال مذکور دارای ذخیره و اندوخته ریاضی بوده، محاسبه و به حساب اندوخته آنها واریز شد. لازم به‌ذکر است، بیمه معلم توانسته با برنامه‌ریزی منسجم و سرمایه‌گذاری مطمئن ذخایر بیمه‌های زندگی در 9 سال گذشته پرداخت سود قطعی میانگین 22 درصد را به بیمه‌گذاران زندگی خود تداوم بخشد.
  • رئیس هیات‌مدیره بیمه سرمد معتقد است: فروش بیمه‌های خرد، باعث بهتر شدن ترکیب پرتفوی شرکت، جذب مشتریان ماندگار و کاهش خسارت‌های بزرگ می‌شود که بسیار پراهمیت است. مجتبی کاتب در مراسم افتتاح شعبه نوشهر بیمه سرمد با اشاره به اهمیت توجه به فروش بیمه‌های خرد در شبکه فروش گفت: جذب مشتریان بزرگ برای شرکت‌های بیمه اهمیت دارد، اما این مشتریان ماندگار نیستند. مشتریان خرد، مشتریان ماندگار برای شرکت‌ها هستند و به ویژه با ارائه خدمات مناسب و به‌روز، تبدیل به مشتریان وفادار برای ما می‌شوند و برند سرمد نیز در بازار بیمه کشور در میان افراد جامعه بیشتر شناخته می‌شود. وی آماری هم از فروش بیمه‌های خرد در سه ماه ابتدایی سال 99 ارائه کرد و افزود: در فصل بهار میزان فروش بیمه‌های خرد را در شرکت 23 درصد افزایش دادیم. کاتب در ادامه از…
  • بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر مدیرعاملی رضا مصطفوی مهر تایید زد و وی رسما سکان هدایت بیمه میهن را بر عهده گرفت. غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری ‌اسلامی ایران با صدور ابلاغیه‌ای، ضمن تایید صلاحیت حرفه‌ای رضا مصطفوی برای تصدی مدیرعاملی بیمه میهن، از جمله بر بهبود عملکرد شرکت، اجرای حاکمیت شرکتی و رعایت مقررات و اصول بیمه‌گری تاکید کرده است. مصطفوی، مدیرعامل جدید بیمه میهن از سوابق موثر بیمه‌ای در حوزه فنی و اجرایی برخوردار است و پیش از این، مدیر آموزش و توسعه، مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای، مدیرکل مبارزه با پولشویی و مدیرکل توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را عهده‌دار بوده است.
  • بیمه رازی اقدام به فروش ویژه خدمات بیمه‌ای در رشته‌های مختلف می‌کند. در راستای ارائه خدمات ویژه به مشتریان، بیمه رازی در نظر دارد به مناسبت عید غدیر تخفیفات ویژه‌ای در رشته‌های مختلف تا ۷۰ درصد ارائه کند. متقاضیان برای استفاده از این تخفیفات می‌توانند از ۱۸ مرداد تا ۳۱ شهریور (عید غدیر تا ولادت حضرت امام محمدباقر (ع)) از طریق شعب و نمایندگی‌های بیمه رازی در سراسر کشور اقدام کنند.