شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در همدان گفت: در صورتی که الگوی مصرف آب رعایت نشود قطعا در فصل گرم سال با مشکل مواجه خواهیم شد. سیدهادی حسینی‌بیدار اظهار کرد: سال ۹۸ تولید آب در همدان ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه بود که نسبت به ۱۲ سال گذشته توانستیم ثابت نگه داریم و با وجود اینکه جمعیت استان افزایش داشته میزان تولید آب را کاهش دادیم. وی تصریح کرد: اکنون مصرف آب در همدان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته به‌طوری‌که در اسدآباد رکورد مصرف آب شکسته شده است. حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه تولید آب در استان ۱۹۰۰ لیتر درثانیه بوده است، افزود: امسال با توجه به گرمای هوا و شیوع کرونا مصرف آب در استان بالا رفته است. وی با بیان اینکه ظرفیت تولید آب در همدان ۱۴۰۰ لیتر درثانیه است، تاکید…
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: نخستین سایبر پارک کشور، به‌منظور ایجاد همزمان زیرساخت مناسب، خدمات پشتیبانی، زیرساخت‌های تحلیل و جریان دیتا و ارتباطات با کیفیت بالا برای تعامل با شرکت‌های تجاری، دانش‌بنیان و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در تبریز ایجاد می‌شود.
  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از رونمایی از مطالعات طرح گردشگری مسیر طبیعت‌گردی قلعه تاریخی جوشون به قلعه تاریخی بابک خبر داد. احمد حمزه‌زاده در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورزقان گفت: پیرو مطالعات انجام شده برای اجرای این مسیر طبیعی، تمام جوانب ایمنی طبیعی، بومی و محلی در نظر گرفته شده و براساس ظرفیت‌های منطقه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توقفگاه‌های طبیعی با کمترین دخل و تصرف در این مسیر طبیعی برنامه‌ریزی شده است. وی افزود: با توجه به اینکه طرح مسیر طبیعی قلعه جوشون به قلعه بابک طرحی گسترده است، نیازمند مشارکت بخش دولتی و خصوصی است.
  • مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: طی یک سال و نیم گذشته به پنج هزار و ۸۹۲ طرح، ۴۴۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم تا برای هشت هزار و ۲۱۲ نفر اشتغال‌ ایجاد شود.
  • برای نخستین بار تولید شمش فولاد خوزستان در فصل بهار از مرز یک میلیون تُن عبور کرد. علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اعلام این خبر و با اشاره به ارتقای تولید ماهانه در دو ماه نخست سال جاری افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین شده است،‌ فولاد خوزستان توانست با تکیه بر توان داخلی برای نخستین بار در سه ماه نخست سال با تولید یک میلیون و ۲۴ هزار تُن شمش، به رکورد جدیدی در فصل بهار دست یابد. وی تحریم‌‌ها را فرصتی برای اعتماد به توان داخلی دانست و اظهار کرد: خودباوری، تکیه بر توان داخلی و نگاه تامین منابع از داخل پیامدهای مثبت تشدید تحریم‌‌ها است.
  • در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان‌شرقی براساس آمار گمرک ایران، در سه ماه نخست «سال جهش تولید»، ۷۰۸ میلیون دلار اعلام شد. در بهار امسال ۴۱۷ تن کالا از این استان به مقصدهای صادراتی ارسال شده است. پیش‌بینی‌های مبتنی بر آمار گمرک ایران حاکی است صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی در پایان سال «جهش تولید» به 8/ 3 میلیارد دلار برسد. به‌رغم شیوع بیماری کرونا و کاهش شدید مراودات تجاری کشورها، صادرات سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 7/ 1 درصد کاهش داشته است.
  • مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله‌شده در بورس منطقه‌ای فارس طی خرداد امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله‌شده 39 درصد و ارزش ریالی معاملات 374 درصد افزایش داشته است. محمد کیامهر، سرپرست بورس منطقه‌ای فارس با اعلام این خبر افزود: در خرداد و طی 17 روز فعالیت 1004 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 11250 میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت. به گفته وی متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 661743 میلیون ریال بوده است.
  • خبری که دیروز با عنوان «ظرفیت خدمات‌رسانی فولادمبارکه» در این صفحه به چاپ رسید، مربوط به فولاد اکسین خوزستان بود.
  • از متروی امام خمینی که خارج می‌شویم اولین چیزی که خودنمایی می‌کند یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر تهران است که سال‌هاست بورس مغازه‌های کت و شلوار فروشی است. کمتر کسی در تهران وجود دارد که بخواهد کت و شلوار، پیراهن و کفش نونوار با قیمت مناسب تهیه کند اما گذرش به این راسته از بازار نیفتد. این خیابان که روزگاری نه چندان دور یکی از پررونق ترین بازارهای پایتخت بود امروز حال و روز خوشی ندارد. مغازه‌های خالی از مشتری و مغازه داران و فروشندگانی که یا سر در گوشی‌های موبایلشان دارند یا در دسته‌های چند نفری در پیاده‌ رو، پاساژ یا گوشه خیابان مشغول گپ و گفت هستند. برخی هم در گوشه‌ای تنها ایستاده‌اند و با چشمانی نگران مشتری تازه از راه رسیده‌ای را انتظار می‌کشند.
  • حمیدرضا کمالی دبیر انجمن تولید‌کنندگان ماءالشعیر و مالت