شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • مترجم: مریم رضایی
    همه می‌دانند که شرکت‌ها باید همواره محیط بیرونی خود را رصد کنند تا بتوانند تغییرات مخرب را شناسایی کنند و قبل از اینکه خیلی دیر شود، به آن واکنش نشان دهند. داستان قورباغه در آب داغ یکی از متداول‌ترین تشبیه‌هایی است که به شرکت‌ها در مورد خطرات نادیده گرفتن تغییرات – حتی تغییرات کوچک – که در محیط اتفاق می‌افتند، هشدار می‌دهد.
  • یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
  • چندین استان کشور برای شکل‌گیری «سفرهای برد-برد گردشگران داخلی» در نظر گرفته شد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، برنامه توسعه گردشگری روستایی اخیرا توسط متولی گردشگری در دولت به‌عنوان دستور کار یک‌سال آتی تعریف شده تا ظرفیت‌های بکر مناطق روستایی برای پذیرش توریست به‌کار گرفته شود و تجربه‌های جدید گردشگری در این بازار رقم بخورد.
  • مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان برای مشارکت در تولید انرژی پاک در شهر اصفهان، زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را برای سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی تامین می‌کند. امیرحسین ملک‌پور با اشاره به مصوبه شهر خورشیدی شورای شهر اصفهان و اقدامات شهرداری در این زمینه اظهار کرد: بعد از برگزاری رویداد شهر خورشیدی در میدان امام حسین(ع) دو کارگروه عملی و تئوری برای پیگیری مصوبات در شهرداری اصفهان تشکیل شد.
  • ناظر گمرکات خوزستان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی ارزیابی در گمرکات خوزستان طی ۶ ماه امسال به وزن ۷ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۴۵ تن و به ارزش ۵ میلیارد و ۳۱۳ میلیون و ۴۷۲ هزار دلار است.
  • معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ها و عملکرد وزارت نفت متبلور است گفت: با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس میزان آلاینده‌ها در هوای شهرهای بزرگ کشور به حداقل رسیده است.
  • با نزدیک شدن به پایان سال 2019 و همزمان با پایان دو دهه نخست قرن 21 بسیاری از رسانه‌ها فهرست‌هایی منتشر می‌کنند تا بهترین آثار هنری هزاره سوم میلادی از جمله بهترین فیلم‌ها،‌ سریال‌ها، کتاب‌ها، تئاترها، موسیقی‌ها و .... را معرفی کنند. این موضوع به رقابت داغ رسانه‌ها بدل شده است. گاردین در تازه‌ترین فهرستی که برای معرفی بهترین‌های قرن 21 منتشر کرده 100کتاب برتر را برشمرده است. این روزنامه معروف انگلیسی با نظرسنجی از منتقدان و نویسندگان مختلف به فهرست بهترین آثار منتشر شده از سال ۲۰۰۰ تاکنون رسیده است. 10 کتاب برتر و جاگرفته در صدر این فهرست را در این گزارش مرور می‌کنیم. بسیاری از کتاب‌هایی که گاردین آنها را در فهرست خود جاداده، به فارسی برگردانده شده‌اند و در دسترس مخاطبان ایرانی نیز قرار دارند.در این نظرسنجی…
  • شب محمدعلی اسلامی‌ندوشن، فردا چهارشنبه در کانون زبان پارسی واقع در بنیاد موقوفات دکترمحمود افشاریزدی برپا می‌شود.
  • جدیدترین نقاشی جیم کری که در توییتر این بازیگر و هنرمند معروف قرار داده شده هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را مورد هدف قرار داده و ممکن است بسیاری از آنها را خشمگین کند.