شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • یافته‌های یک پژوهش در وزارت امور اقتصادی و دارایی نشان می‌دهد دو سطح فردی و کلان مانع فقرزدایی در ایران شده است. یافته‌های این پژوهش، مهم‌ترین عامل اثرگذاری در سطح فردی را «میزان تحصیلات سرپرست خانوار» می‌داند. به نحوی که افزایش سال‌های تحصیل سرپرست خانوار، فقر چند بعدی خانوار را کاهش می‌دهد. مطابق این پژوهش، افزایش سطح آموزش سرپرست خانوار موجب تصمیم‌گیری بهتر در افزایش مطلوبیت و بهره‌برداری از امکانات خانوار خواهد شد. در سطح کلان نیز این پژوهش مهم‌ترین عامل اثرگذار در فقر را تورم معرفی می‌کند. این شاخص بیشترین تاثیر را بر شاخص فقر چندبعدی دارد و با یک دوره وقفه اثر خود را بر فقر خواهد گذاشت. اهمیت این پژوهش از آن جهت است که برخی از سیاست‌گذاران و دولتمردان هنوز به دوگانه رکود و تورم معتقدند. از نگاه برخی از…
  • رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه حداکثر تا پایان شهریور لایحه مالیات بر مجموع درآمد به مجلس ارسال می‌شود، گفت: ارسال این لایحه با طرح مالیات بر عایدی مسکن نمایندگان مغایرتی ندارد. امیدعلی پارسا در رابطه با علت ادغام لایحه مالیات بر عایدی سرمایه با لایحه مالیات بر مجموع درآمد اظهار کرد: مقرر شده بخشی از مالیات بر مجموع درآمد به مالیات بر عایدی سرمایه اختصاص یابد.
  • مشاور رئیس‌کل سازمان خصوصی‌‌سازی گفت: افرادی که امروز به واگذاری این شرکت به یک بخش‌خصوصی واقعی انتقاد می‌کنند چرا زمانی که ایران‌ایرتور در سال 90 به یک شرکت متعلق به بخش‌خصولتی واگذار شد و آن شرکت نه‌تنها اقدام به پرداخت اقساط نمی‌کرد بلکه بخشی از دارایی‌های شرکت را هم فروخت، اعتراضی نداشتند اما امروز که ایران‌ایرتور به بخش‌خصوصی واقعی واگذار شده معترض شده‌اند.
  • شرکت‌های هواپیمایی دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی را گسترده‌تر کرده‌اند؛ قیمت‌هایی که تا ۸۰۰ هزار تومان بیشتر از نرخ‌هایی است که در تعطیلات نوروز ایرلاین‌ها ملزم به رعایت آن بودند. نوسانات نرخ ارز در نیمه نخست سال گذشته شرایطی را به‌وجود آورد تا شرکت‌های هواپیمایی در هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری کف و سقف نرخ بلیت‌های پروازهای داخلی را تعیین کنند. اقدامی که در یک جلسه مشترک بین مدیران ایرلاین‌های داخلی و رئیس سازمان هواپیمایی مورد توافق گرفت. بر این اساس آذرماه سال گذشته جدول دامنه نرخ بلیت‌ پروازهای داخلی در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری بارگذاری شد.
  • دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های صنعت پالایش نفت گفت: در چند ماه اخیر بحث قیمت‌گذاری فرآورده‌های ویژه به نوعی مطرح شده که گویی ما مقصر افزایش قیمت روغن موتور هستیم؛ اما در این خصوص باید بگوییم مسوول نظارت بر قیمت روغن موتور وزارت صمت است و ما تنها مسوول توزیع مواد اولیه هستیم.
  • سازندگان مسکن محاسبات خود را درباره قیمت فروش واحدهای مسکونی «در حال ساخت» یا «آماده ساخت» تغییر دادند. با شکل‌گیری انتظارات کاهشی برای آینده قیمت مسکن در سمت تقاضا، عوامل عرضه نیز به تجدیدنظر کاهشی برای «نوسازهای در راه فروش» متقاعد شده‌اند. ۷ پارامتر در بازار ساخت و ساز وضعیت جدید را در پایتخت شکل داده است. اگر چه پارامتر هزینه‌ای دستمزد کارگر ساختمانی و بهای جواز ساختمانی افزایش چشمگیر پیدا کرده، اما رکود معاملات مسکن و همچنین انعطاف در قیمت فروش زمین به تغییر حرکت سازنده‌ها منجر شده است.
  • مدیریت شهری تهران برای اینکه ایده سفر ترکیبی «دوچرخه – مترو» را ترویج و تشویق کند، با غفلت از یک راهکار ساده، سخت‌ترین راه ممکن را پیش‌روی شهروندان دوچرخه‌سوار قرار داده است.
  • بررسی شرایط موجود بازار مسکن بر پایه اطلاعات قیمتی درج شده در آگهی‌های مربوط به فایل‌های عرضه شده برای فروش نشان می‌دهد ردپای کاهش قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان به بازار مناطق مصرفی نیز رسیده است.
  • براساس اطلاعات منتشر شده در اطلس کیفیت زندگی شهر تهران مناطق ۳، ۱۰ و ۶ به نسبت سایر مناطق، کمترین رضایت را از وضعیت ترافیک محله‌شان دارند. به گزارش خبرگزاری مهر، به‌تازگی گزارشی از ارزیابی کیفیت زندگی در کلان‌شهر تهران توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منتشر شده که در بخشی از آن به موضوع رضایت وضعیت ترافیکی محله پرداخته شده است.
  • معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از متروی هشتگرد از پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی این پروژه خبرداد و گفت: آمادگی کامل برای بهره‌برداری از این پروژه در شهریورماه وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، دیروز در حاشیه بازدید از متروی هشتگرد گفت: بدون سیگنالینگ پروژه متروی هشتگرد حدود ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.