شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • فولکس‌واگن به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی اروپایی پیش‌تر اعلام کرده بود که فرآیند پیش‌فروش برای عرضه خودروی تمام‌برقی خود تحت عنوان«آی‌دی3» را آغاز کرده است. اکنون گزارش‌های منتشرشده حاکی از آن است که این غول خودروسازی اروپا توانسته است تنها در مدت ۲۴ ساعت بالغ بر ۱۰ هزار دستگاه از این خودروی پاک و تمام‌برقی را پیش‌فروش کند. فولکس‌واگن همچنین مدعی است که این خودروی برقی قادر به پیمایش مسافت ۴۲۰ کیلومتر معادل ۲۶۰ مایل با هربار شارژ باتری خواهد بود که قرار است در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ در پاییز سال‌جاری، رونمایی و سپس عرضه شود. البته کارشناسان بر این باورند که تولید انبوه خودروی تمام‌برقی فولکس‌واگن در اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز خواهد شد. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این…
  • میلاد بیگی/ کارشناس
    اولین و اساسی‌ترین ایراد وارد بر‌قیمت‌گذاری فعلی در ایران، بازار غیر‌عمیق خودرو است. به‌عبارت دیگر بازار خودرو در ایران بازار شکل‌یافته و شفافی نیست که عرضه‌کنندگان و متقاضیان به‌صورت ذره‌ای و با تعداد بالا در آن حضور یافته، قوانین مدونی بر آن حاکم باشد و کشف قیمت در آن صورت گیرد. به‌عبارت دیگر وقتی صحبت از حاشیه بازار به میان می‌آید مشخص نیست که معیار حاشیه بازار چه چیزی است. در این شرایط، قیمت‌ها به راحتی با فضاسازی رسانه‌ای و به شکل تصنعی حرکت خواهد کرد. در چنین فضایی بازار سطحی فعلی خودرو به راحتی در اثر فعالیت‌های محدود سوداگرانه هیجانی شده و قیمت‌ها تصنعی جا‌به‌جا می‌شود.
  • دولت امروز در مورد خودروهای وارداتی بلاتکلیف درگمرک تصمیم‌ می‌گیرد.
  • شرکت ایران‌خودرو از مشتریان خواست برای نام‌نویسی در فروش فوری روزانه محصولات این شرکت صرفا به پایگاه فروش اینترنتی این شرکت مراجعه کنند. با توجه به تداوم شرایط روزانه فروش خودرو و تقاضای هموطنان برای ثبت‌نام محصولات شرکت ایران‌خودرو، ضروری است مشتریان برای خرید اینترنتی و ثبت نام صرفا به سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کنند. در ضمن لازم است قبل از انجام هرگونه عملیات برای ثبت‌نام، در قسمت نشانی مرورگر خود دقت لازم را داشته باشند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.شرکت ایران‌خودرو تاکید کرده، تنها آدرس معتبر برای ثبت نام محصولات ایران‌خودرو esale.ikco.ir است.
  • سارا مالکی
    حرکت معامله‌گران بازار نفت به سمت محدوده 100 دلاری هشدار کمبود عرضه در بازار طلای سیاه را جدی‌تر کرد. براساس گزارش‌های موجود، اخیرا در بازار آتی نفت بیش از 45 میلیون بشکه نفت خام روی قیمت‌های 90، 100 و 110 دلار معامله شده است. تلاش آمریکا برای صفر کردن صادرات نفت خام کشورمان و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک در دنیا با محوریت ایران و آمریکا از مهم‌ترین دلایل حرکت این کالای استراتژیک به سمت محدوده 100 دلار و بیش از آن است. پیش‌بینی بازگشت نفت به کانال 100 دلار بر بشکه، سال گذشته نیز از سوی تحلیلگران بازار مطرح شده بود؛ اما ریسک‌های ژئوپلیتیک فعلی باعث شده‌اند این‌ پیش‌بینی این‌بار در فضایی جدی‌تر طرح شود. سپتامبر سال گذشته زمانی بود که در آستانه اجرای فاز دوم تحریم‌های آمریکا با تمرکز بر صادرات نفت ایران، کارشناسان…
  • برآوردهای اولیه از میزان تولید اوپک در ماه گذشته میلادی نشان می‌دهد که تولید نفت اعضای این سازمان بعد از چهار ماه افت مدام به ثبات رسیده است. آن‌طور که پلاتس اعلام کرده است، تولید نفت اوپک در ماه آوریل سال جاری میلادی حدود 2/ 30 میلیون بشکه در روز بوده که نسبت به سطح تولید این سازمان در ماه گذشته تغییر چندانی نداشته و حدود ۳۰ هزار بشکه افزایش یافته است. گزارش دبیرخانه اوپک از سطح تولید نفت اعضای این سازمان در روزهای آینده منتشر می‌شود.
  • مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: طراحی اولیه مخازن ذخیره‎سازی نفت خام در بندر جاسک رو به پایان است و پیمانکاران اجرایی ساخت مخازن طی دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز می‎کنند.
  • شرکت صنایع ریلاینس هند به‌مدت یک ماه یک واحد پالایش نفت خام ۳۳۰هزار بشکه‌ای را در مجموعه پالایشگاهی جامنگار برای تعمیر و نگهداری می‌بندد.
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و دو نفتکش را با متهم کردن به تحویل نفت ونزوئلا به کوبا از اواخر سال ۲۰۱۸ تا مارس سال ۲۰۱۹، هدف تحریم قرار داد. آمریکا اعلام کرده این تحریم‌ها در واکنش به دستگیری اخیر شماری از نمایندگان کنگره ونزوئلا وضع شده و شرکت مونسون نویگیشن که مالک نفتکش اوشن الگانس است و شرکت سرنیتی ماریتیم که مالک نفتکش لئون دیاس است را هدف می‌گیرد.