شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • سعید ایوبی، وکیل سعید مرتضوی در گفت‌وگو با «ایلنا» با تکذیب اخبار مربوط به خروج مرتضوی از کشور گفت: بحث حضور موکلم در نجف اشرف اساسا دروغ است. آقای مرتضوی در حال حاضر در زندان در حال تحمل کیفر است و این شایعه تکذیب می‌شود.
  • محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم با اشاره به کارکرد‌های مثبت فضای مجازی و بیانات مقام معظم رهبری که «فضای مجازی می‌تواند ابزاری برای زدن بر دهان دشمنان باشد»، تصریح‌کرد: فیلترینگ و محدود کردن فضای مجازی سبب خروج بسیاری از نیرو‌های ارزشی و انقلابی از پیام‌رسانی همچون تلگرام و حضور افسار گسیخته دشمنان در این میدان شده است.وی با بیان اینکه فیلتر کردن تلگرام جوانان آتش به اختیار در جنگ نرم را خلع سلاح کرد، ادامه داد: تلگرام باید رفع فیلتر شود تا جوانان انقلابی با استفاده از همین فضا بر دهان دشمن بکوبند.باقری با اشاره به اینکه فیلترینگ یعنی بالابردن دست‌ها به نشانه تسلیم و پاک کردن صورت مساله بوده که یقینا راه حل مشکل نیست، افزود: کشوری که می‌تواند موشک‌های دوربرد و ماهواره بسازد قطعا توانایی کنترل فضای مجازی را…
  • سردار ایوب سلیمانی در مورد انتشار خبری پیرامون مرگ محمودرضا خاوری، مدیر اسبق عامل بانک ملی و از متهمان اصلی اختلاس 3000 میلیاردی، گفت: ما هنوز خبر دقیقی از این موضوع نداریم.وی با بیان اینکه اینترپل ایران روی مساله خاوری فعال است، گفت: البته نه فقط در مورد خاوری بلکه روی افرادی مثل خاوری حساس بوده و برای بازگرداندنشان به کشور فعال است.
  • دومین سالگرد شهدای آتش‌نشانان روز گذشته با حضور شهردار تهران، خانواده‌های شهدا و آتش‌نشانان در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) برگزار شد. پلاسکو روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ دچار حریق و ریزش شد که در این حادثه ۱۶ تن از آتش‌نشانان جان خود را از دست دادند و بیش از 230 نفر مصدوم شدند. حادثه پلاسکو و عملیات امداد و نجات و آواربرداری آن حدود ۹ روز طول کشید و سرانجام در 8 بهمن عملیات آواربرداری پایان یافت.
  • دکتر تیمور رحمانی
    اقتصاد ایران از ابتدای دهه 1380 به‌تدریج به وضعیتی تغییر مسیر داد که برخلاف حدود دو دهه قبل از آن نرخ سود حقیقی شروع به افزایش و مثبت شدن کرد. علامت این نرخ سود رو به افزایش نیز افزایش سهم سپرده‌هایی بوده که به آن سود تعلق می‌گرفته است. در تحلیل این مساله می‌توان دو عامل را نام برد. این دو عامل نقش کلیدی در شکل دادن به وضعیت مورد اشاره داشتند.
  • گزافه نیست اگر بگوییم دغدغه اصلی این روزهای سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران حمایت از تولید ملی است. تقریبا این اجماع در بین سیاست‌گذاران وجود دارد که با تقویت تولید رقابت‌پذیر و دانش‌بنیان، می‌توان شاخص‌های اقتصادی، به‌ویژه اشتغال را بهبود بخشید و اقتصاد کشور را در مقابل شوک‌های داخلی و خارجی مصون داشت.
  • تعطیلی بنگاه‌های تولیدی بدهکار و تحت تملک درآمدن این بنگاه‌ها از سوی بانک‌ها همواره یکی از موضوعات بحث برانگیز، میان فعالان صنعتی و تولیدکنندگان بوده است؛ چالشی که در شرایط کنونی بسیاری از بنگاه‌های کوچک و متوسط که با مشکل تامین نقدینگی روبه‌رو هستند را تهدید می‌کند.
  • سروش فولادچی مدیر امور همایش‌های گروه رسانه‌ای دنیای‌اقتصاد-دبیر همایش
    همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار پس از برگزاری 8 دوره از سال 1388 تاکنون، به رویدادی ثابت و تاثیرگذار در این صنعت تبدیل شده که همواره موضوعات، تحلیل‌ها،‌ سخنرانی‌ها و بیانیه‌های آن کمکی شایان در اتخاذ تصمیمات صحیح و جلوگیری از اتلاف منابع و تصمیمات اشتباه داشته‌ است.
  • رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر مبارزه با هرگونه قاچاق کالا از مبادی رسمی گفت: معافیت‌های گمرکی به تولیدکنندگانی داده می‌شود که امکان تولید محصولات و مواد اولیه وارداتی را در داخل کشور ندارند.
  • سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با محوریت وزارت صمت و اتحادیه مربوطه ظرف سه روز آینده یعنی تا انتهای روز دوشنبه اول بهمن ماه همه کالاهای ۱۱۰ فروشگاه پوشاک احصا شده توسط ستاد در تهران جمع آوری و تابلوی آنها پایین کشیده شود.