شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دبیرکل بانک مرکزی از حتمی بودن عرضه گواهی پیش‌فروش سکه در بورس خبر داد و گفت: زیر ساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم در حال آماده‌سازی است و به‌زودی این گواهی عرضه می‌شود.محمود احمدی در گفت‌وگو با شبکه خبری «ایبنا» درباره تعویق عرضه گواهی پیش‌فروش سکه در بورس کالا اظهار کرد: گواهی پیش‌فروش سکه کاری جدید است و به همین دلیل باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی درخصوص آن انجام شود. وی با تاکید بر اینکه، برای عرضه گواهی پیش‌فروش سکه باید مناسبات و روابط خریدار و فروشنده به درستی تعیین شود، ادامه داد: از آنجایی که این گواهی‌ها ممکن است به شخص ثالث فروخته شود؛ بنابراین باید وضعیت آن به گونه مناسبی مشخص و تعیین شود.
  • دولتی‌ها رسما فعالیت خود برای ترمیم کابینه را آغاز کرده اند؛ یک روز پس از آنکه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران از بررسی‌های حسن روحانی درباره اسامی مختلف برای برخی تغییرات در کابینه در فرصتی مناسب خبر داد، یک بار دیگر از این موضوع با خبرگزاری کار ایران سخن گفت و اظهار نظر کرد. او در گفت‌و‌گو با «ایلنا» تاکید کرد که در ترمیم کابینه بحث اجرایی مطرح است یعنی اگر فردی را به همکاری دعوت می‌کنیم باید توان اجرایی داشته باشد. واعظی همچنین گفت که این شرایط می‌طلبد برخی اعضای کابینه که در شرایط عادی توسط آقای رئیس‌جمهوری انتخاب شده‌اند، تغییر و نخبگان در اتاق فکرها به دولت کمک کنند.
  • محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از معرفی 7 نماینده دولت برای پاسخ به سوال از حسن روحانی رئیس‌جمهوری به کمیسیون اقتصادی خبر داد. پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اعلام این خبر افزود: مدتی پیش طرح سوال از رئیس‌جمهور با امضای بیش از ۹۰ نماینده به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده بود که به‌دلیل عدم‌معرفی نمایندگان رئیس‌جمهور برای پاسخ به این سوالات، به هیات رئیسه مجلس ارجاع شد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روز چهارشنبه نامه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شد که براساس این نامه هفت مسوول برای پاسخ به سوال از رئیس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی معرفی شدند.
  • رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه آقایان ولایتی و خرازی به انتخاب دولت، پیام رئیس‌جمهوری را به روسای کشورهای جهان منتقل کردند، گفت: لازم دیدیم تا سیاست‌های خود را به کشورهای جهان اعلام کنیم.
  • حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرآنلاین با تایید این مساله که اگر لوایح چهارگانه تایید و تبدیل به قانون نشود ایران دچار خودتحریمی می‌شود، گفت: این لوایح برای ایران بسیار مهم و حیاتی است قطعا اگر تصویب و تایید نشوند، خسارت‌های غیرقابل جبرانی به کشور وارد می‌شود. ضمنا اختلاف‌نظری هم بین مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان درباره لوایح چهارگانه نبود که بخواهد مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام نظر کند.
  • امام جمعه موقت تهران گفت: فساد خوره هر نظامی است و کاری به نظام حق و باطل هم ندارد باید مراقب بود این خوره به جان انقلاب نیفتد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته تهران تاکید کرد: بدترین فساد دور زدن قانون است، باید با هر نوع فساد برخورد شود به‌خصوص دست انداختن به بیت‌المال و باید به‌صورت جدی با این دست‌اندازان برخورد شود. همچنین به گزارش «ایرنا» امام جمعه موقت تهران بر ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی در هر جایگاه و مقامی براساس قانون تاکید کرد و گفت: خط قرمزهای جعلی برخی‌ها مورد قبول نیست و فقط قانون ملاک است.
  • مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام دلیل سقوط هواپیمای ATR گفت: اشتباهات مکرر و متعدد خلبان هواپیما عامل اصلى سانحه پرواز تهران-یاسوج بوده است. حسن رضایی‌فر گفت: تقرب و اقدام به فرود در یاسوج در هوای بد به‌دلیل سقف پایین ابر برخلاف دستورالعمل شرکت، کاهش ارتفاع غیرمجاز از کمترین ارتفاع ایمنی مسیر پروازی W۱۴۴، مدیریت نامناسب در کابین خلبان CRM، رعایت نکردن رویه جبران واماندگی و stall هواپیما و اجرا نشدن چک‌لیست‌ها در زمان تقرب ازجمله دلایل این سانحه بوده است. وی گفت: استفاده نابجا از اتوپایلوت در زمان تقرب، بی‌توجهی به درخواست کمک خلبان برای گرفتن فلپ پس از استال نیز از دیگر اشتباهات خلبان هواپیمای ATR تهران-یاسوج بوده است.
  • احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان از آغاز عملیات خاموش‌کردن آتش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، به‌وسیله بالگردهای آبپاش خبر داد. وی با اشاره به وسعت محل آتش‌سوزی در هور تصریح کرد: عرصه مستعد آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب حدود 150 هزار هکتار است و در دو هفته اخیر بیش از 16 هزار هکتار از آن دچار حریق شده است؛ بنابراین کار خاموش کردن این آتش بسیار دشوار است.
  • روزنامه شرق در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه به جزئیات جدیدی از ۸بار درخواست ترامپ برای ملاقات با رئیس‌جمهوری پرداخته و نوشته است: یک مقام آگاه در تیم همراه رئیس‌جمهوری در نیویورک توضیح داد که «چند نوبت تماس تلفنی ازسوی تیم دونالد ترامپ برای ملاقات با آقای روحانی برقرار شد و حتی پیغامی ارسال شد.»
  • حسام‌‌الدین آشنا، نماینده رئیس‌جمهوری در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در حساب کاربری خود در توییتر، خواستار شفافیت در موضوع رابطه مالی و تبلیغاتی گذشته و حال سازمان، شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف با موسسات مالی و اعتباری و پروژه‌های ساخت‌و‌ساز متخلف یا غیر‌مجاز شد.