شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • هفته بیستم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری سه دیدار در شهرهای تهران، تبریز و اهواز پیگیری می‌شود که در یکی از این بازی‌ها ذوب‌آهن میهمان استقلال اهواز است. هفته گذشته استقلال اهواز و جوان‌هایش با یک نمایش قابل‌قبول برابر استقلال تهران صدرنشین نگاه‌ها را به خود خیره کردند تا کورسوی امید برای بقا در دل اهوازی‌ها زنده شود. ولی آنها امروز ازیکی از تیم‌های مدعی بالای جدول پذیرایی می‌کنند. ذوب‌آهن که هفته گذشته با زحمت و البته با چاشنی شانس یک امتیاز از پرسپولیس گرفت، برای تثبیت جایگاه خود در بالای جدول چشم به سه امتیاز این بازی دارد.

  • دنیای اقتصاد، مشهد، احسان صابر: مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان خواستار تولید و ارسال قراضه پاک، با کیفیت و منطبق بر استاندارد‌های زیست محیطی به این مجتمع شد.

    حسین احمدی در دیدار با اعضای هیات‌مدیره «مرکز بازیافت و اسقاط خودرو فرسوده کشور» افزود: این مجتمع آمادگی دارد در محیط کارخانه، زیرساخت‌های لازم را تامین کند تا امکان سرمایه‌گذاری برای تامین قراضه پاک و منطبق بر استانداردهای زیست محیطی فراهم شود. معاون بازرگانی فولاد خراسان هم در این نشست اظهار کرد: کیفیت مناسب قراضه که از مواد اولیه مورد نیاز مجتمع است و در کوره فولادسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار مهم است.

  • تسنیم نوشت: با برگزاری بیست‌وششمین جلسه دادگاه متهمان نفتی، محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی پایان یافت. بیست‌وششمین جلسه رسیدگی محاکمه متهمان پرونده نفتی روز چهارشنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به‌ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. قاضی صلواتی با اعلام ختم جلسه محاکمه اظهار کرد که در اولین فرصت و طبق موازین قانونی، حکم متهمان پرونده را اعلام می‌کند. وی ادامه داد: هنوز ختم رسیدگی و دادرسی را اعلام نکرده‌ام و ممکن است ختم رسیدگی مقداری طول بکشد اما بعد از اعلام ختم رسیدگی، دادگاه موظف است ظرف مدت یک ماه حکم را صادر کند.

  • سی‌امین جشنواره بزرگ حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک رفاه کارگران با اعلام جوایز بزرگ این دوره آغاز شد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، 56 فقره کمک هزینه خرید واحد مسکونی 500 میلیون ریالی، 156 فقره کمک هزینه خرید خودرو 350 میلیون ریالی، 256 فقره جایزه نقدی 200 میلیون ریالی و 2056 فقره کمک هزینه خرید صنایع دستی 15 میلیون ریالی، از جوایز بزرگ این دوره از قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک رفاه کارگران است. براساس این گزارش، هموطنان و مشتریان گرامی برای مشارکت در امر نیک قرض‌الحسنه و بهره‌مندی از جوایز این دوره از قرعه‌کشی فرصت دارند تا پایان وقت اداری روز 28 اسفند‌ماه سال 1394 نسبت به افتتاح حساب یا تکمیل موجودی اقدام کنند.

  • فیلم سینمایی ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری که جوایز مختلفی از جشنواره‏های خارجی همچون ونیز به‌دست آورده؛ قرار است بازسازی شود. به گزارش «ایلنا»، شرکت سینمایی پارامونت پیکچرز یکی از برندهای معروف فیلمسازی در هالیوود، قرار است فیلم سینمایی ماهی و گربه را توسط کارگردان ایرانی آن بازسازی کند. شرکت پارامونت به شهرام مکری پیشنهاد کرده این فیلم را دوباره بازسازی کند اما صحنه‏هایی که در آن خشونت وجود دارد باید در فیلم جدید پررنگ‏تر شود. فیلم سینمایی ماهی و گربه بدون کات و در یک سکانس فیلمبرداری شده است و برخی منتقدان ماهی و گربه را از این جهت فیلمی منحصربه‏فرد در تاریخ سینما می‏دانند که توانسته «تک‏شات بودن» و «مفهوم تکرار زمانی» را همزمان به‌کار برد.

  • ایسنا: سخنگوی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سخنان اخیر وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه هنگام واگذاری مخابرات، آش با جای آن داده شد گفت: وقتی مخابرات برای فروش روی تابلوی بورس رفت تمام مسائلی که امروز مطرح می‌شود ده‌ها بار در سازمان‌های مربوطه بررسی و مخابرات آگاهانه فروخته شد. وی با بیان اینکه آنها که به فروش مخابرات اقدام کردند اکنون می‌دانند که در این زمینه انحصاری وجود ندارد اظهار کرد: به نظر می‌رسد اطلاعات غلطی به وزارت ارتباطات منتقل شده، زیرا ما برای واگذاری داکت‌ها، سیم مسی و سایر تجهیزات به تمام شرکت‌ها، آمادگی کامل داریم.

  • گروه بنگاه‌ها: همزمان با فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پیست سورتمه مجموعه تفریحی ورزشی توچال به بهره‌برداری رسید. سیدمحمد پرهیزگار، مدیرعامل تله‌کابین توچال در مراسم افتتاح این پیست گفت: «راه‌اندازی خط سورتمه توچال در مجموع 55 میلیارد ریال هزینه داشته که 30 درصد از این مبلغ از طریق بنیادمستضعفان و 70 درصد از محل تسهیلات بانکی تامین شده است. این پروژه از سوی شرکت «ویگاند» آلمان که یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در این صنعت است در مدت 75 روز، نصب، راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

  • الف نوشت: بنرهای فهرست خبرگان ٩۴ که حاوی تصویر رهبر انقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور و یادگار امام بود، روز پنج‌شنبه از مسیرهای راهپیمایی ٢٢ بهمن جمع‌آوری شد. در همین حال به گزارش «ایلنا» ستاد مردمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی نامه‌ای به وزیر کشور خواستار روشن شدن علت اقدامات برخی نیروها در جمع‌آوری بنرهای قانونی این ستاد در ٢٢ بهمن و دستگیری چندساعته تعدادی از جوانان همکار ستاد شد. .
  • ناصر صالحی به‌عنوان مشاور مدیرعامل و مدیرکل حوزه مدیریت بانک دی معرفی شد. در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل، معاونان و جمعی از کارکنان، ناصر صالحی به‌عنوان مشاور مدیرعامل و مدیرکل حوزه مدیریت بانک دی معرفی شد. در این جلسه از زحمات مجتبی حیدری معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت که سرپرستی این حوزه را عهده دار بود، تقدیر شد.

    .
  • مجموعه نمایش خانگی «شهرزاد» در شصت و ششمین دوره از جشنواره فیلم برلین در بخش European Film Market به اختصار EFM حضور دارد. به گزارش «ایسنا» این نخستین بار است که یک سریال ایرانی تولید بخش خصوصی در یکی از جشنواره‏های مهم جهانی شرکت کرده است. European Film Market یکی از سه مرکز داد و ستد بزرگ فیلم در دنیا است که در طول جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، فرصتی برای عرضه محصولات کمپانی‌های فیلمسازی در دنیا برای خرید و فروش است. شرکت EMFilm در آلمان که حق پخش جهانی سریال شهرزاد را خریداری کرده است، به عنوان یکی از کمپانی‏های شرکت‌کننده در این مرکز تجاری در طول جشنواره برلین حضور دارد.