شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شورای رقابت هرچه زودتر به وظیفه خود در زمینه رفع انحصار از واردات خودرو و احقاق حقوق مصرف‌کنندگان عمل کند.

    امرالله امینی اظهار کرد: متاسفانه از بهمن‌ماه سال گذشته واردات خودرو به کشور انحصاری شده و شورای رقابت به‌رغم موضع خود هنوز نتوانسته از این بازار رفع انحصار کند.


    وی با بیان اینکه اعضای شورای رقابت بارها اعلام کرده‌اند با دستورالعمل فعلی، واردات خودرو به کشور انحصاری شده است، خاطر نشان کرد: بنابراین طبق قانون، شورای رقابت موظف است از این بازار رفع انحصار کند.

  • رایورز: شرکت IBM سری جدید سرورهای بزرگ لینوکس خود را با نام LinuxONE معرفی کرد تا بار دیگر بتواند در این عرصه گام بردارد. این سرورها که فقط مبتنی بر سیستم عامل لینوکس فعالیت می‌کنند، به طور ویژه برای کسب‌وکارهای بزرگ طراحی شده‌اند. در بیانیه این شرکت آمریکایی آمده است که سیستم‌های LinuxONE Emperor سازمان‌های بزرگ را مورد هدف قرار داده‌اند و سیستم LinuxONE Rockhopper که در همین مجموعه عرضه شده است، در سازمان‌های متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    سرورهای لینوکس Emperor می‌توانند در آن واحد ۸ هزار رایانه مجازی یا هزاران کانتینر نرم‌افزاری را راه‌اندازی کنند و البته باید توجه داشت که همه این اقدامات مبتنی بر یک سیستم مرکزی لینوکسی انجام می‌شود.

  • باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به کارت قرمز پیکه در بازی برگشت سوپرکاپ اسپانیا اعتراض کرده است؛ کارتی که اگر پاک نشود، او را از اولین بازی کاتالان‌ها در فصل جدید لالیگا در خانه اتلتیک بیلبائو محروم خواهد کرد. درهمین حال مدافع میانی بارسا ادعای برخی رسانه‌ها در مورد توهین رکیک او به کمک داور بازی را رد کرده و البته از وی عذرخواهی کرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیکه در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «من بابت رویکردی که در مورد کمک داور داشتم، عذرخواهی می‌کنم و می‌دانم که کارم درست نبود.

  • دنیای اقتصاد، قزوین، مهـرداد نوری: دومین نمــــایشـگاه تخصصــی توانمندی‌های شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک قزوین در مراسمی با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار قزوین برپا شد.

    در این نمایشگاه 60 تولیدکننده استان انواع کالاهای خود شامل کاشی و سرامیک، قطعات خودرو، لوله، گرانول پی وی‌سی، مواد شوینده و پاک کننده، مواد غذایی، تولیدات صنعتی، لامپ، کانتینر، نوشیدنی و صنایع بسته را در بیش از 60 غرفه به نمایش گذاشته‌اند.

    این نمایشگاه تا ۳۰ مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برپا است.

  • معاون صنایع دستی استان کهکیلویه وبویراحمد از خرید میلیونی یک گروه هشت نفره گردشگر قطری در نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی یاسوج خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کهکیلویه و بویراحمد، روح‌الله وحدتی گفت: «این خانواده قطری که از ساعات ابتدای آغاز نمایشگاه حضور داشتند از تمامی غرفه‌ها و سیاه‌چادرهای عشایر بازدید کرده و بیش از 2 میلیون تومان، از غرفه‌های صنایع دستی و گیاهان دارویی خرید کردند که این امر مبین ظرفیت بی‌بدیل این نمایشگاه ملی است.

  • خبرآنلاین نوشت: حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با روزنامه شرق در مورد ماجرای برکناری محمدجواد ظریف در زمان دولت محمود احمدی‌نژاد گفت: آقای ظریف و تیم او ظرفیت‌های واقعی جمهوری اسلامی بودند که زیر خاک بودند، مگر آقای ظریف چگونه برکنار شد؟ او به دفتر رهبری رفت و گزارشی از دفتر نمایندگی سازمان ملل داد و وقتی احمدی‌نژاد مطلع شد، دستور داد تا برکنارش کنند. .
  • گروه بنگاه‌ها: پالایشگاه قطران زرند روز چهارشنبه با حضور مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسوولان استانی در این شهرستان افتتاح شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه پالایشگاه قطران زرند، گفت: امروز افتتاح پالایشگاه قطران زرند کرمان با ظرفیت تولید سالانه 30هزار تن به‌عنوان نماد توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است. مهدی کرباسیان افزود: این پروژه از سوی پیمانکار خارجی آن متوقف شده بود؛ اما طی 18 ماه گذشته در دولت تدبیر و امید از سوی سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تصمیم به راه‌اندازی این مجتمع گرفته شد.

  • ایلنا: مدیر عامل مدیران خودرو گفت: مطمئنا در آینده قیمت خودروهای اروپایی از قیمت خودروهای فعلی ایرانی گران‌تر خواهد بود و همه شرکت‌ها باید به‌دنبال ارتقای کیفیت محصولات و سهم خود از بازار باشند، اما این موضوع به معنی از دست رفتن بازار محصولات چینی نخواهد بود و مشارکت ما نیز ادامه خواهد داشت.


    بهرام شریعت در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو و صنایع وابسته در پاسخ به این پرسش که وضعیت شرکت‌هایی نظیر شما با ورود خودروسازان اروپایی چه خواهد شد؟ اظهار کرد: ما از رقابتی شدن بازار استقبال خواهیم کرد ضمن اینکه حضور شرکت‌های اروپایی در ایران و انعقاد قرارداد‌ها برای همکاری‌های مشترک تا 3 سال آینده زمان خواهد برد.

  • رایورز: یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری باعث شد صدها پرواز در آمریکا لغو یا با تاخیر زیاد انجام شود و مسافران در یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های این کشور سردرگم شوند. «سازمان فدرال هوانوردی آمریکا» (FAA) با تایید این خبر توضیح داد که به دنبال این مشکل ۴۹۲ پرواز با تاخیر انجام شدند و ۴۷۶ پرواز هم لغو شد. این مشکل با یک دلیل ساده صورت گرفت که در ابتدا هیچ کس به درستی نمی‌دانست چه اتفاقی رخ داده است. سازمان فدرال هوانوردی آمریکا همچنان در حال کار کردن روی این مساله است تا مشکل اصلی را شناسایی کند با این وجود کارشناسان به طور قطع اعلام کردند که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مشکلات را به وجود آورده است.