شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • خبرگزاری مهر: با گذشت بیش از یک ماه از وقوع توفان تهران، مدیران سازمان هواشناسی از تاثیر منفی پارازیت‌ها و امواج بر عملکرد دستگاه‌های پیش‌بینی حوادث طبیعی و اختلال پیش آمده خبر داده و اعلام کردند که تاثیر پارازیت‌ها در تشخیص پدیده هواشناسی را قبل از وقوع توفان به سازمان‌های ذی‌ربط اطلاع داده بودند. براساس این ادعا نویز احتمالی ناشی از تلفن‌های بی‌سیم یا فرکانس‌های دیگری که به صورت غیرمجاز وارد فرکانس رادار سازمان هواشناسی شده است، انعکاس‌هایی را در شبکه راداری هواشناسی ایجاد کرد که باعث بروز اختلال در تصویر رادار شد و امکان تشخیص پدیده هواشناسی و غیرهواشناسی بسیار دشوار بود.

  • اللهمّ اجْعَلْ صیامی فیهِ بالشّکْرِ والقَبولِ على ما تَرْضاهُ ویَرْضاهُ الرّسولُ مُحْکَمَةً فُروعُهُ بالأصُولِ بحقّ سَیّدِنا محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین والحمدُ للهِ ربّ العالمین. خدایا قرار بده روزه مرا در این ماه مورد قدردانى و قبول طبق خشنودى تو و پسند رسول تو باشد و استوار باشد فرعش بر اصل به حق آقاى ما محمد و خاندان پاکش و ستایش خاص پروردگار جهانیان است.

    .
  • باشگاه پاریسن ژرمن در حال نهایی کردن قرارداد آنخل دی ماریا است، و به زودی در مورد آینده این بازیکن تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا انتقال دائمی باشد یا یک سال اول به صورت قرضی به پاریس منتقل شود. باشگاه فرانسوی در حال بررسی مبلغ درخواستی رئال مادرید است (در حدود 60 میلیون یورو)، اما برای پرداخت چنین مبلغی ابتدا باید تعدادی از بازیکنان خود را به فروش برساند.

    .
  • ایتنا: این محصول را یکی از حرفه‌ای‌ترین دوربین‌های دیجیتالی DSLR در جهان می‌دانند. زیرا سرعت اتوفوکوس Alpha A6000 مبتنی بر سیستم Fast Hybrid AF تنظیم می‌شود. شرکت سونی یکی از بهترین و آخرین دوربین دیجیتالی خود که البته ظاهری شبیه دوربین‌های قدیمی دارد را با نام Alpha A6000 معرفی کرد و پیش از عرضه آن در نقاط مختلف جهان این محصول را به دست ساکنان خاورمیانه رساند. به گزارش «ایتنا» از رایورز، سونی توضیح داد این محصول سریع‌ترین قابلیت اجرای فناوری AF بین همه دوربین‌های دیجیتالی در جهان را دارا است و هر لنز قابل تغییری که روی آن قرار بگیرد نیز می‌تواند از این فناوری بهره ببرد.

  • ایرنا: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نگاه افراط و تفریط مخل شخصیت زن است، گفت: «بعضی‌ها شاید با نیت خوب، افکار ناقص خود را به اسلام تعمیم می‌دهند و متحجرانه زن را محبوس در خانه می‌دانند. » آیت‌الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» روز گذشته، در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت پیروان حضرت زینب(س)، اسلام را دین رحمت توصیف کرد و با بیان آیاتی از قرآن کریم که بر تساوی زن و مرد تکیه دارند، افزود: «تبعیض جنسیتی در اسلام معنا ندارد و ملاک، تقوا و توانایی‌های علمی و جسمی است. » هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش، افزایش حضور زنان در مسائل اجتماعی را دستاورد انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به شرایط قبل از انقلاب گفت: شرایط به‌گونه‌ای بود که خانواده‌های مذهبی کمتر به تحصیل دختران خود رغبت نشان می‌دادند و این…

  • به نوشته روزنامه‌ «سان»، همسر سابق ساموئل اتوئو، این بازیکن کامرونی ر‌ا به قاچاق انسان و اخاذی متهم کرده است. به نوشته این روزنامه‌ «هلنه ناتالی» همسر سابق ساموئل اتوئو با شکایت از این بازیکن کامرونی، او را به بداخلاقی و کتک زدن او متهم کرده است. ناتالی همچنین عنوان کرد: این بازیکن کامرونی قاچاق انسان کرده و از این راه از دختران جوان اخاذی کرده است. در صورتی که این ادعا ثابت شود اتوئو باید چند سالی را در زندان سپری کند.

    .
  • ایسنا: معمولا یکی از دغدغه‌های متقاضیان قبل از خرید کالاهای فناوری مثل تبلت آگاهی از قیمت دقیق و واقعی آن است تا احیانا مغازه‌داری محصول مورد نظر را گران‌تر نفروشد. به گزارش «ایسنا»، تبلت‌هایی که این روزها در بازار می‌توان پیدا کرد معمولا قیمتی بین 400 هزار تا سه میلیون و 800 هزار تومان دارند. در جدول زیر قیمت محصولاتی که در بازار ایران یافت می‌شود منتشر شده که البته این قیمت‌ها حدودی بوده و ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند. در این بین ارزان‌ترین تبلت در جدول بالا Lenovo A7-30 A3300 8GB با قیمت 440 هزار تومان و گران‌ترین تبلت Microsoft Surface 2 128 GB با قیمت سه میلیون و 720 هزار تومان است.

  • حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا به درخواست آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به مناسبت عید سعید فطر با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، متن نامه رئیس قوه قضائیه و پاسخ رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

    بسم الله الرّحمن الرّحیم

    محضر مبارک حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادام الله ظله الوارف

    رهبر معظم انقلاب اسلامی

    با اهدای سلام و تحیات

    احتراما ضمن عرض تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، در اجرای بند ١١ از اصل ١١٠ قانون‌اساسی جمهوری اسلامی ایران، به‌ وسیله شرایط و ضوابط عفو به محضر مبارک تقدیم می‌شود…

  • گوستاوو رامیرس موفق شد سریع‌ترین گل فوتبال جهان را در دیدار مینه‌روس و نکاکسا به ثمر رساند. شاید اگر در دیدار مینه‌روس و نکاکسا یک چشم بر هم می‌زدید نمی‌توانستید تک گل این دیدار را ببینید، چرا که گوستاوو رامیرس، مهاجم پاراگوئه‌ای مینه‌روس موفق شد در ثانیه چهار با شوتی محکم از راه دور دروازه‌ نکاکسا را باز کند و نام خود را به عنوان «زننده زودهنگام‌ترین ‌گل تاریخ فوتبال جهان» ثبت کند. مینه‌روس در پایان موفق شد با همین گل برابر نکاکسا در لیگ مکزیک به برتری برسد.

    .
  • دنیای‌اقتصاد: گاهی بعضی صداها برای ما آزاردهنده هستند و بعضی دیگر حس آرامش را به ما القا می‌کنند و به همین دلیل گاهی خاصیت درمانی هم می‌توانند داشته باشند. با این اوصاف است که موسیقی که گوش می‌دهیم می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت روان و حتی جسم ما داشته باشد. در همین راستا به‌تازگی یک اسپیکر جالب و منحصربه‌فرد به بازار معرفی شده است که می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کند. این اسپیکر که با نام Nenrin Mini به بازار معرفی شده است، از چوب درختان سرو 30 ساله ساخته شده است و به همین دلیل صدا را باکیفیت بسیار بالا و خاصی برای کاربرانش پخش می‌کند.