شماره روزنامه ۶۰۲۴
|

آرشیو اخبار : %D8%AE%D8%A8%D8%B1

  • سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در سفر سه روزه خود به پاکستان با مقامات بلندپایه نظامی و سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از اسلام‌آباد؛ رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در صدر هیات عالی‌رتبه نظامی وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد. این نخستین سفر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در چهار دهه گذشته به‌شمار می‌رود. جمعی از مقام‌های عالی‌رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح را در این سفر همراهی می‌کنند.
  • سخنگوی کاخ کرملین در آستانه دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه در هلسینکی گفت: «رایزنی‌های ترامپ و پوتین درباره سوریه به‌دلیل اختلاف بر سر ایران دشوار خواهد بود.» به گزارش خبرگزاری اینترفکس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه روز گذشته با اشاره به دیدار روسای‌جمهور آمریکا و روسیه بر دشوار بودن این گفت‌وگوها تاکید کرد. دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین روسای‌جمهور آمریکا و روسیه قرار بود روز گذشته در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار کنند. بنابر اعلام کاخ کرملین، سوریه و ایران از موضوعات اصلی مورد بحث در این دیدار خواهند بود. پسکوف همچنین گفت: «مسکو انتظار دارد شاهد اراده سیاسی در نشست میان پوتین و ترامپ برای عادی‌سازی روابط میان دو کشور باشد.» وی ادامه داد: «روابط دو کشور در شرایط بدی قرار دارد و روسیه آغازگر…
  • آمریکایی‌ها و متحدانشان پس از هزینه کردن میلیارد‌ها دلار برای براندازی حکومت سوریه نتوانستند دولت این کشور را ساقط کنند؛ در نتیجه به‌خاطر این شکست از ایران در برجام انتقام گرفتند. به گزارش فرارو، در آستانه نشست سران آمریکا و روسیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند، بحث حضور ایران در سوریه و امکان توافق واشنگتن و مسکو درخصوص محدود کردن نفوذ تهران در دمشق، در رسانه‌ها برجسته شده است.