شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • روزنامه اطلاعات: برخی آمارهای غیررسمی از فعالیت بیش از 5 هزار گدا در تهران خبر می‌دهد، گدایانی که روزانه بین 200 تا 300 هزار تومان درآمد دارند! با یک حساب سرانگشتی چنین برآورد می‌شود که گدایان تهران روزانه یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان کسب درآمد می‌کنند و مجموع درآمد سالانه‌ آنها بدون احتساب مالیات بر درآمد و عوارض شهرداری، نزدیک به 500 میلیارد تومان است! این در حالی است که مجموع صدقات سالانه جمع‌آوری شده کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در کل کشور در سال گذشته 270 میلیارد تومان بوده‌ است‌.

  • باشگاه خبرنگاران: غلامرضا میری، نایب‌رئیس شورای ملی زعفران گفت: در دولت‌های گذشته صادرات پیاز زعفران به کشورهای همجوار از جمله افغانستان صورت گرفت که در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی با این اقدام مخالف است. او با بیان اینکه توسعه کشت زعفران در افغانستان تهدیدی برای بازارهای صادراتی کشور است، اظهار کرد: افغانستان تعرفه‌ای برای صادرات زعفران به هندوستان پرداخت نمی‌کند، این درحالی است که ایران برای صادرات زعفران به هندوستان باید عوارض پرداخت کند بنابراین این امر بازار را ناخواسته در اختیار افغان‌ها قرار می‌دهد.

  • روزنامه ایران: کارت دانشجویی نشان دهید تا در کشیدن قلیان تخفیف بگیرید. قلیان ویژه دانشجویان با 15 درصد تخفیف. مقابلش نوشته، 20 هزار تومان. آگهی متعلق به سفره‌خانه‌ای در بالاشهر تهران است. تخفیف تنها برای قلیان آن هم به دانشجویان داده می‌شود. حدود ۱۷ درصد دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی قلیان مصرف می‌کنند. در این زمینه دانشجویان پسر در مصرف قلیان آمار بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند، اما رشد مصرف قلیان در میان دانشجویان دختر بالاتر است و مقایسه آمار با نتایج 3 سال قبل، افزایش نگران‌کننده مصرف قلیان در میان دختران دانشجو را نشان می‌دهد.